Re: FET híd

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Thu Feb 16 13:15:58 CET 2006


Sziasztok, Józsi!

Nna, működget ez is, meg a tirisztoros is ugy nez ki, köszi ezúton is a
segítséget! De még vannak homályos foltok mindkét cuccnál...nincs teljesen 
kész.


FEThid:

H1    H2

L1    L2

Bekapcsolom: H1=1, L1=0 (A FET gate-jén a feszültséget értem ez alatt)
L2-t PWM-ezem szepen, növelem a kitöltést gyorsul a motor ahogy kell.
Amikor az L2 alacsonyba megy akkor a H2-t bekapcsolom egy rövid időre.
Erre az időre van vmi ökölszabály? A gyari vezerlot ahogy nezem az ugy
mukodik, hogy
10% L2 eseten kb 30% a H2. Majd ahogy az L2 nő a H2 intenzíven csökken. Kb
5%-ra egy idő után és úgy is marad.
Ha tul sokaig hagyom bekapcsolva a H2-t akkor mar fekezni fog egy
rövidzárral. (H1, H2 rövidzárja a motort...miután az induktivitása "kisült") 
Ha kicsi ideig akkor a reverse dioda fog vezetni ami a maga
4.5V-javal eleg kellemetlen sokat tud disszipalni.  Hol az optimum ha a
motor sokféle fajta lehet?
Van vmi ökölszabály erre?  Áramot nem nagyon tudok menet közben mérni, max a
FET híd föld pontján. De ott is inkabb csak komparalni hogy rövidzár van-e,
vagy normál működés. (Egy 1.1V-os referenciaval bíró 1024 bites ADC (=1mV
felbontas) megy egy 0.01ohm-ra közvetlenül...azaz A nagysagrend amit már
biztosan tudok detektálni hogy tartósan annyi folyik...Mérésne elég
alkalmatlan...nem is annak terveztem, hanem túláramvédelemre.)

Szerinted?
Vagy üssek hasamra mérjem be az adott motorra, és jó közelítéssel sok más
hasonló mocira is jólesz oszt kész?

Ez egy pár amperes kis 6V-os DC motor.

Kösz,
Arnold
----- Original Message ----- 
From: "jhidvegi" <jhidvegi at startadsl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, January 11, 2006 8:49 AM
Subject: Re: FET híd


> Fuzesi Arnold wrote:
>
>> Rajzoltam. A teljes visszatáplálást nem teljesen értem. A
>> visszatáplálás áram alakja milyen kellene legyen?
>
> Ekkor pont úgy működik, mint egy step-up konverter.
> Van a motor belső fesze, amit az aktív nulladiódának használt fet elkezd
> terhelni. Ekkor a motorból generátor lesz, az áram a mociból kifele folyik
> (a motorüzemhez képest tehát fordítva), az induktivitás árama ennek
> megfelelően növekszik egyenletesen (elvileg, ha nincs ohm).
> Majd amikor ez elkapcsol, ez az áram a másik feten megy be a tápba.




More information about the Elektro mailing list