Re: FET híd
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Thu Feb 16 13:49:21 CET 2006
Nagyon sunyi egy jószág...
Ha ellenallassal terhelem motor helyett akkor is ugy csinal mintha nem lenne
rajta terheles...
Probaltam a tapfeszt feszt növelni ahogy a PWM-et növelem, de tudja hogy a
motor induktivitas mikor sült ki...és mikor kell kikapcsolni a H2-t hogy ne
zarja a motort rövidre.
Hát mostmár nagyon kiváncsi vagyok honnan a fenebol tudja... Lehet hogy a
híd középpontokról veszi le a feszt?
Arnold
----- Original Message -----
From: "Fuzesi Arnold" <arno at externet.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, February 16, 2006 1:29 PM
Subject: Re: FET híd
> Uhh...ezt nyilvan megszivtam...
>
> Ez a szemet gyari vezerlo nezi valahogy a motor aramot.
> De fogalmam sincs hogy.
> Nincs rajta ellenallas amin aramot merhetne, nem SENSE FET-eket hasznal.
>
> Hümm...
>
> Merthogy:
> Ha lehuzzom a motort, akkor az L2 utan a H2 vegig magas...egesz addig amig
> az L2 ujra magasba nem megy...
>
> Ha ebben a pozicioban radugom a motort akkor a H2 szepen visszamaszik az
> emlitett 5-30%-ra.
>
> Nna, ezt hogy csinalja?
>
> Esetleg a tapfeszt merne? Merthogy akkurol jar a cucc, es az akkufesz
> jelentősen mászkálhat
> ahogy a PWM dolgozik... Hümm...
>
>
> Arnold
> ----- Original Message -----
> From: "Fuzesi Arnold" <arno at externet.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Thursday, February 16, 2006 1:15 PM
> Subject: Re: FET híd
>
>
>> Sziasztok, Józsi!
>>
>> Nna, működget ez is, meg a tirisztoros is ugy nez ki, köszi ezúton is a
>> segítséget! De még vannak homályos foltok mindkét cuccnál...nincs
>> teljesen kész.
>>
>>
>> FEThid:
>>
>> H1 H2
>>
>> L1 L2
>>
>> Bekapcsolom: H1=1, L1=0 (A FET gate-jén a feszültséget értem ez alatt)
>> L2-t PWM-ezem szepen, növelem a kitöltést gyorsul a motor ahogy kell.
>> Amikor az L2 alacsonyba megy akkor a H2-t bekapcsolom egy rövid időre.
>> Erre az időre van vmi ökölszabály? A gyari vezerlot ahogy nezem az ugy
>> mukodik, hogy
>> 10% L2 eseten kb 30% a H2. Majd ahogy az L2 nő a H2 intenzíven csökken.
>> Kb
>> 5%-ra egy idő után és úgy is marad.
>> Ha tul sokaig hagyom bekapcsolva a H2-t akkor mar fekezni fog egy
>> rövidzárral. (H1, H2 rövidzárja a motort...miután az induktivitása
>> "kisült") Ha kicsi ideig akkor a reverse dioda fog vezetni ami a maga
>> 4.5V-javal eleg kellemetlen sokat tud disszipalni. Hol az optimum ha a
>> motor sokféle fajta lehet?
>> Van vmi ökölszabály erre? Áramot nem nagyon tudok menet közben mérni,
>> max a
>> FET híd föld pontján. De ott is inkabb csak komparalni hogy rövidzár
>> van-e,
>> vagy normál működés. (Egy 1.1V-os referenciaval bíró 1024 bites ADC (=1mV
>> felbontas) megy egy 0.01ohm-ra közvetlenül...azaz A nagysagrend amit már
>> biztosan tudok detektálni hogy tartósan annyi folyik...Mérésne elég
>> alkalmatlan...nem is annak terveztem, hanem túláramvédelemre.)
>>
>> Szerinted?
>> Vagy üssek hasamra mérjem be az adott motorra, és jó közelítéssel sok más
>> hasonló mocira is jólesz oszt kész?
>>
>> Ez egy pár amperes kis 6V-os DC motor.
>>
>> Kösz,
>> Arnold
>> ----- Original Message -----
>> From: "jhidvegi" <jhidvegi at startadsl.hu>
>> To: <elektro at tesla.hu>
>> Sent: Wednesday, January 11, 2006 8:49 AM
>> Subject: Re: FET híd
>>
>>
>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>
>>>> Rajzoltam. A teljes visszatáplálást nem teljesen értem. A
>>>> visszatáplálás áram alakja milyen kellene legyen?
>>>
>>> Ekkor pont úgy működik, mint egy step-up konverter.
>>> Van a motor belső fesze, amit az aktív nulladiódának használt fet elkezd
>>> terhelni. Ekkor a motorból generátor lesz, az áram a mociból kifele
>>> folyik
>>> (a motorüzemhez képest tehát fordítva), az induktivitás árama ennek
>>> megfelelően növekszik egyenletesen (elvileg, ha nincs ohm).
>>> Majd amikor ez elkapcsol, ez az áram a másik feten megy be a tápba.
>>
>> -----------------------------------
>> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list