[OT] auto befecs. problema
Móczik Gábor
pm at progzmaster.hu
Thu Apr 6 12:41:22 CEST 2006
jhidvegi wrote:
>>ha pl az erzekelt hofok el van csuszva akkor az pont ilyet okozna - ha
>>elszakad a kilometerjelado , szinten okoz hasonlo tuneteket
>
> Na látod, elemi fizika ide vagy oda, ezt már nem értem. Nem ismerem
Kilometer jelado nem mindegyik autoban van.
> Mi az az ECU?
Motorvezerlo. Engine Control Unit.
>>csak gondold vegig hogy mit-miert csinal .
>
> Végiggondolnám, ha tudnám a rendszer felépítését. Régen tudtam, ma minden
> más. És nem evidens ránézésre, nameg proci... erről infókat beszerezni nem
> evidens. Vagy igen? Nekem az lenne a logikus, hogy ha vmelyik érzékelő tök
> baromságot csinál, attól még a proci vélelmezzen valami valósközeli
> állapotot, és ne állítsa már le a motort, mert az életveszélyes lehet, nem?
Nehez valosagkozeli adatot velni, ha pl egy homersekletszenzor 70 foknak
megfelelo jelet ad 90 fokon. Honnan tudod mas meres nelkul megmondani,
hogy tenyleg 70 fok van, vagy szar az erzekelo?
>>elkoszolodott alapjarati levego motor szinten ilyet okoz
>
> Na tessék. pcv, az meg mifene? Mi az az alapjárati levegő, ami el tud
> koszolódni? :-) Alapjárati levegőfúvókára vagy csatornára kell gondolni?
Altalaban van kulon egy alapjarati levego csatorna, abban egy szelep. Ha
elengeded a gazt, es lezar a pillangoszelep, akkor az alapjarati kerulo
csatornan kap levegot a motor, annyit amennyit a szelep enged.
Egy masik megoldas, hogy nincs kulon alapjarati szelep, hanem a pillango
szelep utkozesi pontjat allitja egy motor. Mintha a karburatoros auton az
alapjarat csavart egy motor tekergetne, ugy hogy a fordulatszam allando
850 legyen.
Pl. amit most berhelek autot, azon a hofok jelado eleve ad egy alapjelet,
hogy mennyi levego kellhet hidegen/melegen, es ezt allitgatja finoman,
hogy jo legyen az alapjarat.
Allo motornal, ha lehuzom a kabelt a jeladorol, ugy erzi, hogy hideg a
motor (NTK termisztor. Szakadas -> nagyon hideg), kinyitja jobban a
szelepet. Visszadugom (meleg motoron), akkor visszazarja kis levegore.
>>ha indulaskor jo , motorfekbol kuplungot benyomva lefullad az pl a
>>sebesseg jelado hibajara utal , mert erzi hogy porog a motor , nem
>>megy az auto (tehat nincs motorfekben) igy tekeri lefele az
>>alapjaratot , aztan amikor tenyleg nem lesz motorfek (mert benyomod a
Igazabol ezt en se ertem. Mindek sebesseg jelado?
Elengeded a gazt, arra van informacio, alapjarati kapcsolo, vagy TPS
(pillangoszelep pozicioszenzor).
Ha elengeded, es a fordulatszam > mint alapjarati, akkor motorfek van.
> Látod, ez is a rendszer ismeretét feltételezi. Régi autókon (pl zsiguli),
> semmi köze nem volt a sebességnek a motor bármiféle vezérléséhez. Magamtól
> pl ki se találnám, hogy van sebesség jeladó, ha nem tapasztalnám, hogy az
> alapjárat (üresben, menet közben) alacsonyabb, mint amikor a sebesség kezd
> nulla felé tendálni (lámpánál meg kell állni). Amíg ment a járgány, kb 5-600
> közötti az alapjárat, lefékezve pedig felmegy 900-ra. (Most bőven 1000
Ha terhelve kisebb az alapjarat, az nem biztos hogy sebesseg jelado miatt
van. Egyszeruen annyi is lehet, hogy az alapjarati levego szelep olyan
kicsi, hogy nem bir annyi levegot adni, amivel terhelesen is birja tartani
a nevleges alapjaratot.
--
((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- progzmaster <- AT <- pm )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))
More information about the Elektro
mailing list