[OT] auto befecs. problema
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Thu Apr 6 12:03:36 CEST 2006
charles hoss wrote:
> ha pl az erzekelt hofok el van csuszva akkor az pont ilyet okozna - ha
> elszakad a kilometerjelado , szinten okoz hasonlo tuneteket
Na látod, elemi fizika ide vagy oda, ezt már nem értem. Nem ismerem
rendszerében a mai autókat, mit miért érzékel, mi a hatása az egyes
érzékelőknek, és mi van, ha beszarik egyik-másik.
> a tobbsege elemi fizika - gondold at - ha az ECU ugy erzi hogy a hofok
Mi az az ECU?
> melegebb mint a valosagos akkor eleve alacsonyabb alapjaratot akar
> beallitani , kevesbe dusit , ez a hiba szunik a kornyezeti
> (szivotorok) hofok melegedesevel .
Na de mitől érez kevesebbet a valóságosnál télen, most meg nem?
> a alacsony alapjarat lehet rossz porlasztas (injektorkoszolodas ,
> ragadas es igy tovabb)
Ha így lenne, kicsit is nagyobb gáznál is így lenne, esetleg rángatna, nem?
Ez nem rángat, szép egyenletesen jár, télen a járhatóság (stabilitás) alsó
határán, már valami 400 vagy azalatti fordulaton.
> csak gondold vegig hogy mit-miert csinal .
Végiggondolnám, ha tudnám a rendszer felépítését. Régen tudtam, ma minden
más. És nem evidens ránézésre, nameg proci... erről infókat beszerezni nem
evidens. Vagy igen? Nekem az lenne a logikus, hogy ha vmelyik érzékelő tök
baromságot csinál, attól még a proci vélelmezzen valami valósközeli
állapotot, és ne állítsa már le a motort, mert az életveszélyes lehet, nem?
> olajsapka elvesztese utan - a tomites nem volt tokeletes - a pcv
> rendszeren at fals levegot szivott a motor , fejreallt a vezerles .
> elkoszolodott alapjarati levego motor szinten ilyet okoz
Na tessék. pcv, az meg mifene? Mi az az alapjárati levegő, ami el tud
koszolódni? :-) Alapjárati levegőfúvókára vagy csatornára kell gondolni?
Lehet, hogy ez volt a baj. Csak meg kéne keresni, hol is van ez. Eljegesedni
gondolom, nem tud, mert leolvadna, ahogy felmelegedett a motor. Motormosás
segít? (Nem mostam motort, most mégis jónak tűnik).
A hiba tulajdonképpen akkor keletkezett egycsapásra, amikor egyszer télen
átnyomtam az autót egy keményebb hókupacon, amit hóeke tolt az út szélére,
és nem takarították el egy cég bejáratánál, nekem meg be kellett mennem,
lusta voltam kiszállni és lapátolni. Csak azt nem tudom, milyen elváltozás
keletkezhet a kaszni alatt, amitől ez a hiba előállhat? És főleg, hogy
később elmúlhat! :-)
> ha indulaskor jo , motorfekbol kuplungot benyomva lefullad az pl a
> sebesseg jelado hibajara utal , mert erzi hogy porog a motor , nem
> megy az auto (tehat nincs motorfekben) igy tekeri lefele az
> alapjaratot , aztan amikor tenyleg nem lesz motorfek (mert benyomod a
> kuplungot) akkor hirtelen kompenzalnia kene , igy lefullad .
> sima ugy .
Ezt kipróbálom, ma mennem kell olyan helyen, ahol ezt lehet is többször
egymás után. Bár nem azért, mondtad, hogy ez lenne a hiba, de ha már...
akkor kíváncsiságból.
Látod, ez is a rendszer ismeretét feltételezi. Régi autókon (pl zsiguli),
semmi köze nem volt a sebességnek a motor bármiféle vezérléséhez. Magamtól
pl ki se találnám, hogy van sebesség jeladó, ha nem tapasztalnám, hogy az
alapjárat (üresben, menet közben) alacsonyabb, mint amikor a sebesség kezd
nulla felé tendálni (lámpánál meg kell állni). Amíg ment a járgány, kb 5-600
közötti az alapjárat, lefékezve pedig felmegy 900-ra. (Most bőven 1000
fölött van a berakott alulemeztől, de érzem, hogy a proci kikompenzálja elég
jelentősen, mert ha nem, legalább 1800-nak kéne lennie, annyi lemezt voltam
kénytelen berakni.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list