[OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
Thu Sep 15 21:50:37 CEST 2005


Halihó!

Valenta Ferenc ezt írta:
> Nem tudom. Vegul is lehetne a buszon a retardert is ugy mukodtetni,
> hogy ha folyamatosan nyom egy pedalt, akkor kikapcsolja, ha nem
> nyomja, bekapcsol. Logikus...

  Először is a buszokon és teherautókon van motorfék, retarder és üzemi 
fék. Ezek közül a motorfék teljesen azonos módon működik, mint 
személyautókon. A retarderhez általában a fékpedál finom lenyomása és a 
gázpedál felengedése kell, vagyis a motor már fékező üzemmódban van. Az 
üzemi fék azonos. A tömegközlekedés buszos vizsgáin külön rész foglalkozik 
azzal, hogy pusztán motorfékkel hogy lehet beállni egy megállóba, amikoris 
csak a legvégén használod az üzemi féket.
  Továbbá kiemelnéd azt a részt, ahol valamelyik pedált nyomom folyamatosan 
a motorfék két üzemállapotában?

>>   Nem fogyasztja. Ha elegendően lassult (és addig nem fogyaszt), akkor
>> be tudod tenni olyan sebességbe, amelyet vízszintes terepen alapjárat
>> közeli fordulaton tartani tud a kocsi... és ismét nem fogyaszt sokat.
> Ez ugyanaz mint ha uresbe tenned, de csak egy szuk fordulatszam-
> tartomanyban mukodik. Elonye nincs semmi.

  Nem ugyanaz. Kevesebb üzemanyag fogy, és a fékbetéteket is kíméled.

> En folyamatosan igy csinalom, nekem nincs vele bajom, masok mondtak,
> hogy veszelyes.

  Megvannak az üresben gurulásnak is a feltételei... enyhe lejtőn (ami a 
melóhelytől félútig vezet) gyakran szoktam üresben gurulni.

> Most oktattatok ki, hogy a kuplung minden kapcsolasnal kopik.

  A fékbetét is. De a kuplung csak addig, amíg a motor és a váltó fordulata 
azonos nem lesz. A fék utána is kopik. A két elem cseréje közel azonos 
árban van.

> En meg szabadon gurulok, kinyomott kuplunggal, a megallas elott
> kuplung fel, fek, majd kuplung ujra be :)

  Tedd így. Ha majd 10e kilométerenként cseréled a fékbetéteket 20-30e 
árban, majd a harmadik csere után jön a négy tárcsa cseréje is 80-100e 
körül, akkor akkor rájösz, hogy nem túl kifizetődő. Van ismerődöm, aki így 
járt. A Skodában már van 35e, és még eredeti fékbetétek vannak egy alig 
kopott tárcsán.
-- 
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- FreeBSD 5.4 -=- http://bsd.lap.hu
+36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141 -=- Skype: authgabor




More information about the Elektro mailing list