[OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster
Valenta Ferenc
ferenc.valenta at vhl.hu
Thu Sep 15 21:27:11 CEST 2005
Auth Gábor wrote:
> Miért kellene külön aktíváló gomb? Ha felengedem a gázpedált és közben
> lenyomom a kuplungot (és kiveszem üresbe), akkor nincs motorfék. Ha
> felengedem a gázpedált és nem nyomom le a kuplungot, akkor van motorfék.
> Ebben mi az az irgalmatlanul bonyolult, hogy nehéz legyen?
Nem tudom. Vegul is lehetne a buszon a retardert is ugy mukodtetni,
hogy ha folyamatosan nyom egy pedalt, akkor kikapcsolja, ha nem
nyomja, bekapcsol. Logikus...
> Nem fogyasztja. Ha elegendően lassult (és addig nem fogyaszt), akkor be
> tudod tenni olyan sebességbe, amelyet vízszintes terepen alapjárat közeli
> fordulaton tartani tud a kocsi... és ismét nem fogyaszt sokat.
Ez ugyanaz mint ha uresbe tenned, de csak egy szuk fordulatszam-
tartomanyban mukodik. Elonye nincs semmi.
> Majd rutin lesz, és nem osztja meg. :))
En folyamatosan igy csinalom, nekem nincs vele bajom, masok mondtak,
hogy veszelyes. Az teny, hogy ha hirtelen kene gyorsulni, nem tudnek,
kuplungolni, valtani kene, ami lassabb.
> Városban nagyon jól jön. Csak tudni kell használni. Én nagyon ritkán
> fékezek... van olyan, hogy gyenge lassuláshoz ötből kiveszem, pici gázt
> adok üresen, hogy ne csúsztassam a kuplungot amíg a motor felveszi a
> fordulatot, beteszem háromba, majd hagyom lepörögni alapjáratig (~20km/h)
> és a végén fékezek. Ha jól csinálod, se a fék, se a kuplung nem kopik.
Most oktattatok ki, hogy a kuplung minden kapcsolasnal kopik.
Ez tok tipikus, egymasnak is ellentmondtok, de nekem mindenki :)
En meg szabadon gurulok, kinyomott kuplunggal, a megallas elott
kuplung fel, fek, majd kuplung ujra be :)
> Nem lehet, hogy két ballábad van? :)
Nem. Teljesen normalisan tudok menni az autoval, mar reg mexoktam.
Csak logikatlan, kenyelmetlen.
--
Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu> Volcano/Mentor Graphics
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro
mailing list