Merci S bukta

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Sat Nov 19 19:47:34 CET 2005


SZIGETI Szabolcs wrote:

>> lehet bajom a felkiáltás. Ha leszáll az útról, majdcsak észreveszem
>> szisztem.
>
> Ha meg beleszáll az uton álló autóba, akkor azt szintém észreveszed

Bizony, ezért én nem is csinálok ilyet. Azért írtam, hogy ... majdcsak 
észreveszem szisztem.

> Azért vegyük figyelembe, hogy a műszeres repülés nem ugyanaz, mint
> amikor ködben "vakrepülsz" az autóval. Általában van irányítás, aki

Persze, hogy nem! Amaz 3 dimenziós, és a gép hatalmas az autóhoz képest, és 
sokan vannak rajta, az ütközés energiája is legalább 2-3ezerszeres. Csak ez 
a 4 momentum már jóval nagyobb óvatosságra int. De még mindig nem értem, 
hogy ez miért kéne, hogy megvalósíthatatlanná tegyen egy ködben látót, vagy 
egy ütközés kivédőt.

> Azt megfigyelhettük, hogy szinte minden rendszerben az emberi tényező
> a legnagyobb baj.

Ezt nem figyelhettük meg! Az emberi tényező egy olyan dolog, ami rengeteg 
helyen egyszerűen kiválthatatlan. Épp a minap volt egy link, ahogy a 
számítógép megfeji a tehenet. Sokkal bonyolultabb, mint amikor ember 
csinálja. Kíváncsi volnék arra a számítógépre, amelyik úgy tudja 
megsimogatni a macskát, hogy doromboljon. :-) Vagy amelyik felnyitja a 
beteget, megnézi, mi az ábra, kismillió döntést hoz, majd elvégzi a 
műtétet..., a beteg végül felgyógyul. Persze részmunkákat végezhet ma is.

Azért értem ám, miről beszélsz! Pl ha egy atomerőműben valakik sorozatos 
hanyagságokat követnek el, abból bajok is lehetnek. A gép sosem hanyag.

> Az autóvezetetésben ezt igen-igen nehéz megcsinálni (már 8 ált. sem
> kell a jogsihoz!).

Az autóvezetésben jelenleg semmiféle segítség nincs a vezetéshez. Néha el is 
csodálkozom, hogy megy ez a rengeteg autó, és nem az a jellemző, hogy mint a 
dodzsemek, össze-vissza csapódnak. Az utakról se nagyon mennek le, elférnek 
kis helyen, pl beparkolnak, beállnak garázsokba milliószámra... szóval nem 
olyan szar az az emberi tényező. Ezt lehetne megsegíteni, hogy ha rosszabbak 
a látási viszonyok, kicsit több infó legyen. Vagy ha nem sikerül eléggé 
figyelni, valamit jelezzen, uram bocsá, beavatkozzon. Múltkor volt szó pl az 
utakba épített mágnescsíkokról, amik vmi vonalkódot képeznek, az autóban meg 
kis szerkezet kijelzi, hogy vasúti átjáró köv, vagy elsőbbség tábla vagy 
bármi. Ettől még a vezetés nem vakrepülés! Nem kell mindjárt szélsőségekben 
gondolkodni.

Ezért gondoltam, hogy a szélvédőre kivetített vmi képet lehetne figyelni az 
úttal együtt. Az úton még nem látom, hogy ott van a ködben előttem 50m-re 
egy autó, de a képen már látnám, innentől jobban figyelnék, elveszem a gázt, 
vagy bármi. A vakrepülés az lenne, hogy szélvédő letakarva, monitort figyel, 
és gázpedált nyom. Ott még nem tartunk, és nem is erről volt szó. A mercisek 
sem ezt akarták mutogatni.

Megértem őket különben, hogy igyekeznek. Egy-egy ködös időben az 
autópályáikon néha akkora tömegkaralbolok vannak, hogy a fejlesztéskor 
összetört autók jelentette kár bakfity, szóval lehet, hogy a projektet a 
biztosítók vmelyike vagy több is támogatja.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list