Merci S bukta
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Sat Nov 19 18:51:31 CET 2005
> elkerülendő tárgy, akkor vészfék. Lehet ezt szelídebben is csinálni. Sokan
> csinálják különben, hogy ködben rátapadnak az előttük lévőre, mert annak
> jól látszik a lámpája, és amíg az tud menni, nekem se lehet bajom a
> felkiáltás. Ha leszáll az útról, majdcsak észreveszem szisztem.
Ha meg beleszáll az uton álló autóba, akkor azt szintém észreveszed ....
> Ha meg köd van, akkor a repülőgépek ne akarjanak fel- és leszállni, meg ha
> felőbe kerül, jöjjön lejjebb... Azért nem így műxik a technika! A jó
> módszereket valakik mindig kitalálják, aztán sokan és sokszor
> tökéletesítik, és amikor bevezetődik, már egész használható.
Azért vegyük figyelembe, hogy a műszeres repülés nem ugyanaz, mint amikor
ködben "vakrepülsz" az autóval. Általában van irányítás, aki szól, hogy
vannak előtted, mindeféle szabály vonatkozik arra, hogy hol milyen magasan,
milyen irányba mehetsz, stb. És mondjuk úgy, hogy viszonylag komoly kiképzés
és komoly műszerezettség birtokában után csinálhatsz ilyet.
Azt megfigyelhettük, hogy szinte minden rendszerben az emberi tényező a
legnagyobb baj. A repülésben ezt az emberi tényezőt úgy-ahogy kordában lehet
tartani. (legalább is a nagygépes repülésben, mert ugye itthon most divat a
"fussa repülőre a lóvémból azt mégis lezuhanok a hétégi túrán, mert sem
kiképzésem, sem papírom, sem fegyelmem nincs hozzá").
Az autóvezetetésben ezt igen-igen nehéz megcsinálni (már 8 ált. sem kell a
jogsihoz!).
Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list