Cégautó valós költség
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
Fri Jun 24 15:34:52 CEST 2005
----- Original Message -----
From: "Szima Gábor" <sygma at tesla.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, June 24, 2005 3:01 PM
Subject: Re: OT ceges auto
On Fri, 24 Jun 2005, jhidvegi wrote:
>>> Nem emelték fel a 3Ft-ot, csak a munkábajárással
összefüggésben. Tehát
>>> eszébe ne jusson senkinek a saját gk elszámolásánál,
amit a külsős
>>> munkákkal egyebekkel kapcsolatban irogat, 9Ft-okat
beírni!!
>>
>> Ami igy is lenyegesen kisebb, mint a valodi osszeg (20 -
oo HUF/km
>> autotipustol fuggoen) + uzemanyag (12 - oo HUF/km)
(+sofor)...
>>
>> De ugy egy atlag "szervizes/uzletkotos" autoval szamolva
(mondjuk egy
Hali,
Na ez így nem megy ! Ezt már én is megettem régebben. Azt
hittem, ha leülök az asztal mellé és összeadom ami az
eszembe jut, és osztom a km-rel akkor meglesz a valós Ft/km.
Dehogy lesz !
Megoldás:
elő pl. a 2004-es könyvelést.
Minden olyan számla kiírva, ami azzal az adott 1 db autóval
kapcsolatos + ÉCSL (értékcsökkenési leírás)
Mindent összead. Eloszt kilométerrel.
És utána becsukja nyitva felejtett száját.
Nem akarja elhinni, így megcsinálja vagy megcsináltatja a
2003-as évre, valamint a többi autóra is.
Száj megint tátva marad:
1. mert a Ft/km minden várakozást felülmúlóan MAGAS, sokkal
magasabb mint a becsült.
2. mert a Ft/km ALIG függ az autó típusától (hasonló
kategórián belül), és dízel-benzin típustól
3. mert a Ft/km nagyon függ attól, mennyit fut az autó (ha
kicsit, akkor NAGYON magas)
4. mert átlagos futásnál a Ft/km közepesen függ az autó
életkorától
5. mert átlagos futásnál közepesen függ az autó árától (új
autót feltételezve)
Ennyit vettem észre néhány autó esetében.
Persze ez cégfüggő, szokásfüggő, talpfüggő, vezetásfüggő,
stb.
De minden helyen csak ez a kiszámítási metódus adhat közel
helyes eredményt.
A többi csak találgatás.
----------------------------------------
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
----------------------------------------
More information about the Elektro
mailing list