Cégautó valós költség

Erdos Zoltan silverst at axelero.hu
Fri Jun 24 17:47:28 CEST 2005


Igen, ez a korrekt szamolas es hozzaszolas... nem vagdalkozik, szamol, 
aztan felmosdatjak..:-)/:-(

De ha azon gondolkodunk, hogy ceges autval a melohelyekre jarunk, ahol 
ugye dolgozni is kell, akkor (nekem pld) havi 1200-1500 km jon ki varos 
es kornyeke.. A tobbi idoben a billentyuket verem, v csavarhuzozok..
Ha erre a km-re teszem ra az osszes koltseget irdatlan km dij jon ki, 
amit raadasul a varoson belul (kis varos) etikatlan es oiacilag 
lehetetlen kiszamlazni...
Tehat az, hogy viszonylag uj, bankhiteles cegautom van, annak az 
egyetlen oka, hogy a torlesztes meg eleg jo koltsegtermelo tenyezo 
ahhoz, hogy megerje ezt jatszani... es a kotlsegeket masbol kitermelni..

Egyebkent valaki mondta, hogy a soforkodes es a melo nem egy kategoria.. 
hat valoban, de az igazsag kozepen van... Mert lehet otthon ulni es 
varni az ugyfelet, de kiszallni hajlando valszeg elviszi... es 
malmozhatsz...Vagy lehet mernokoradijert autozni, de a kutya nem fog 
hivni, mert draga vagy.. En azt szamolom, hogy ber+tb mibe kerul a dolog 
es egy pindurka haszon... es ezzel toldom a benzi+tobbit... de szeretek 
autozni... ha nem szeretnek, megkernem az arat...:-)

Ez is egy a vallalkozosdi szamtalan visszassagabol..

Na menjen mindeki hetvegen valami vizpartra, ceges autoval, elore elirt 
elszamolt kilometerekkel...es benzinnel... bianko menetlevellel..:-)
Csokoltassuk a revizorokat...:-)

Z.

> 
> Na ez így nem megy ! Ezt már én is megettem régebben. Azt
> hittem, ha leülök az asztal mellé és összeadom ami az
> eszembe jut, és osztom a km-rel akkor meglesz a valós Ft/km.
> Dehogy lesz !
> 
> Megoldás:
> elő pl. a 2004-es könyvelést.
> Minden olyan számla kiírva, ami azzal az adott 1 db autóval
> kapcsolatos + ÉCSL (értékcsökkenési leírás)
> Mindent összead. Eloszt kilométerrel.
> És utána becsukja nyitva felejtett száját.
> Nem akarja elhinni, így megcsinálja vagy megcsináltatja a
> 2003-as évre, valamint a többi autóra is.
> Száj megint tátva marad:
> 
> 1.  mert a Ft/km minden várakozást felülmúlóan MAGAS, sokkal
> magasabb mint a becsült.
> 2.  mert a Ft/km ALIG függ az autó típusától (hasonló
> kategórián belül), és dízel-benzin típustól
> 3.  mert a Ft/km nagyon függ attól, mennyit fut az autó (ha
> kicsit, akkor NAGYON magas)
> 4.  mert átlagos futásnál a Ft/km közepesen függ az autó
> életkorától
> 5.  mert átlagos futásnál közepesen függ az autó árától (új
> autót feltételezve)
> 
> Ennyit vettem észre néhány autó esetében.
> Persze ez cégfüggő, szokásfüggő, talpfüggő, vezetásfüggő,
> stb.
> De minden helyen csak ez a kiszámítási metódus adhat közel
> helyes eredményt.
> A többi csak találgatás.
> 
> ----------------------------------------
> L. Pásztor
> seasoft at hu.inter.net
> ----------------------------------------
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> -----------------------------------
>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> 
> 





More information about the Elektro mailing list