OT ceges auto
Szima Gábor
sygma at tesla.hu
Fri Jun 24 15:01:13 CEST 2005
On Fri, 24 Jun 2005, jhidvegi wrote:
>>> Nem emelték fel a 3Ft-ot, csak a munkábajárással összefüggésben. Tehát
>>> eszébe ne jusson senkinek a saját gk elszámolásánál, amit a külsős
>>> munkákkal egyebekkel kapcsolatban irogat, 9Ft-okat beírni!!
>>
>> Ami igy is lenyegesen kisebb, mint a valodi osszeg (20 - oo HUF/km
>> autotipustol fuggoen) + uzemanyag (12 - oo HUF/km) (+sofor)...
>>
>> De ugy egy atlag "szervizes/uzletkotos" autoval szamolva (mondjuk egy
>> benzines Astra) 60-80 HUF/km -be kerul a maszkalas.
> ...
>
> De ugye most nem velem akarsz vitatkozni? :-)
Dehogy vitaznek :)
Csak megjegyeztem, hogy az altalad emlitett (es szamomra is ismert 3
HUF/km) az lopikula a valodi koltsegekhez kepest...
>> Amortizacio: 20 HUF/km
> Vagyis havi 5000km-nél ez 1,2 milla amortizáció évente. Nem semmi autó az!
> :-)
3 millios auto ha kb. 200.000 km-t megy, akkor 15 HUF/km.
Havi 3000 km-t futva ez ~5 ev alatt van meg.
Az autot vagy lizingeled, igy annak vannak kamatterhei, vagy KP kifizeted,
de annak is van "koltsege" (toke alternativa koltseg), igy ettol is
magasabb az osszeg.
Na jo, akkor sem megy nullara az erteke, de nezz meg egy ilyen ceges autot
:) 1 misinel tobbet ad erte senki.
>> Gumi: 2 HUF/km
> azaz havonta 10ezer Ft? Évente akár 2 garnitúra? Jó vastagon fog a cerka. :-)
Ez km fuggo.
Jobbfajta gumi 60-80 ezer km-t bir, egy garnitura ezekbol 100-150 eHUF.
Olcsobb gumi meg kevesebbet fut.
>> Kotelezo szerviz: 2 HUF/km
> Ki kötelez rá?
Vegul is, nem kotelezo olajat cserelni... :)
Ez is km-fuggo tetel.
Ujabb autok 20-30 ekm-enkent igenylik a szervizt, ennek koltsege is kb.
20-30 eHUF (olaj, pollenszuro, gyertya, stb.)
Ez 1 HUF/km.
80-100 ekm-nel "illik" vezermuszijat cserelni, ez szakszervizben 100 eHUF,
maszeknal 50-60.
Aztan egyeb apro nyugok, nyikorog, elkoptt, folyik, stb...
>> Kotelezo bizt: 1 HUF/km
> Nekem úgy látszik, jobb a helyzetem. Ez biztosan a bonusz osztály miatt van.
Nekem 4 eHUF/ho, ha 4000 km-t futnek havonta, akkor lenne ennyi. Ha
kevesebbet, akkor tobb...
>> Casco: 3 HUF/km
> Jó, ha van, de nem kötelező. És valszleg nincs ennyi, csak ha jó keveset jár
> az ember.
A biztositas reprezentalja a baleseti kockazatot es annak koltsegeit,
tehat kotelezoen beleszamitando!
Vagy aszondod az ugyfelnek, hogy "csokolom, 3000 HUF lenne a kiszallas, de
mivel fejrealltam, ezert masfel millat tessek meg hozzatenni!" :)
Igy beepited a km-ekbe, es 3200-at kersz ugyanazert. Ebbol fizeted a
biztositast, a karod meg (reszben) teriti a biztosito.
>> Utdij/mosas/stb.: 3 HUF/km
> Éves matrica legyen 40ezer Ft. Ennyi tehát csak akkor lesz, ha havi 1111 km-t
> megy az autó.
Mosas, ablakmoso, potizzo, stb...?
Nem kotekedes, csak ilyen aprosagokbol is iszonyat penzek osszejonnek.
> Ezzel nekem inkább az a bajom, hogy szaroznak az elszámolhatóságával, mivel
> hogy magán útra is lehet használni. Ezért letojva az egészet, magán pénzből
> veszek mindig matricát.
>> Sofor oradija: 20 HUF/km
> Ennek már semmi köze az autóhoz.
De viszont resze az autozasnak.
> Ez az a tétel, amit simán, mint munkadíjat, szoktam átszámlázni.
Az autovezetes nem egy kategoria mondjuk egy fejlesztoi vagy ugyvedi
oradijjal.
Extrem esetben fogadsz egy sofort, Te pedig addig lapitopin intezed a
dolgaid...
Vagy ha nem tudod, akkor mondjuk az elvesztegetett idod 70%-at szamlazod
ki a sofor dija melle.
> Nna az már ciki lenne, ha a büntetéseket is bele akarnánk venni! Fizessen az
> állam, ha elcseszek valamit? :-) Ez mindenütt a világon annak a sara, aki
> hibázik.
OK, de _elofordul_. Ha autozol, hibazhatsz. Ez is olyan koltseg, amit bele
kell kalkulalni a km-penzbe.
Mondjuk evente par ezres osszejon tiltott parkolasert, vagy mert lejart a
parkoloora, amig az ugyfel szerencsetlenkedik, es nem tudsz tole
szabadulni.
Vagy 5 percenkent telefonal, mert kinja van, Te meg kicsit jobban nyomod a
gazt, es levillantanak...
> A tarolás pedig nagy hiba. :-) Főleg, ha buszmegállóban álló
> embereket tarolok az autóval.
Ekezet rulez :) Ta'rolas (alias garazs :).
> Az útnyilvántartással persze lehet variálni, hogy jól jöjjön ki... viszont ha
> egyszer elkezdik valódi árában számolni az egészet, az a gyanúm, hogy
> mindenki áttér arra, hogy egy kanyit se számol el. Mégpedig azért nem, mert
> onnantól egész nap semmi mást nem csinál majd az emberfia, mint adninisztrál
> és adminisztrál. Állandóan leolvassa a km-órát, jegyzetel, igazoltatja a
> gumissal, a rendőrrel, a kuncsafttal... hogy valóban hiteles a bejegyzés.
Ha a kocsi "maszek", akkor meg "szebb" a dolog:
Az altalam vazolt modon kiszamolod az 1 km-re juto koltseget (mondjuk 60
HUF), ezt osszeveted a jogszabalyok altal lehetove tett elszamolassal
(23 HUF), a ketto kulonbozetebol (37 HUF) kiszamolod annak adotartamat,
hozzarakod az AFA-t, es kiszamlazod a kuncsaftnak...
Igy kijon ~ 100 HUF/km + AFA (125 HUF/km), amit a kulcsaft fizet.
- A ceged befizeti az AFA-t (25 HUF)
- A 100 -bol 23-at "leir", adoalap marad 77 HUF. Igy 38 HUF-ot befizet,
mint a "jovedelem" szja/TB/stb. terhei. Marad 60 a "zsebibe".
Es ez a 60 HUF epp csak a koltsegekre eleg, vagy arra sem...
Szoval az a 3 HUF manapsag mar inkabb a husszorosa... (igy lehetne 100
helyett 60 HUF/km-t szamlazni).
Tudja ezt allam-bacsi is, de inkabb ezzel "osztonzi" a ceges auto
vasarlasat (es hogy ott meg tobbet adozz utana).
-Sygma
More information about the Elektro
mailing list