OT ceges auto
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Fri Jun 24 13:58:36 CEST 2005
>On Fri, 24 Jun 2005, jhidvegi wrote:
>
>> Nem emelték fel a 3Ft-ot, csak a munkábajárással összefüggésben. Tehát
>> eszébe ne jusson senkinek a saját gk elszámolásánál, amit a külsős
>> munkákkal egyebekkel kapcsolatban irogat, 9Ft-okat beírni!!
>
>Ami igy is lenyegesen kisebb, mint a valodi osszeg (20 - oo HUF/km
>autotipustol fuggoen) + uzemanyag (12 - oo HUF/km) (+sofor)...
>
>De ugy egy atlag "szervizes/uzletkotos" autoval szamolva (mondjuk egy
>benzines Astra) 60-80 HUF/km -be kerul a maszkalas.
...
De ugye most nem velem akarsz vitatkozni? :-) Én csak a szabályoktól eltérő
útnyilvántartás elkerülésére céloztam, én is jól tudom, hogy még akár a
9Ft/km is alacsonyabb lehet, mint ami a tény.
Más kérdés, hogy azért nem eszik olyan forrón a kását. Túl sok akadálya
ugyanis nincs, hogy az ember ezeket a km-költségeket áthárítsa a megrendelő
felé. Én legalábbis ezt szoktam tenni.
Azért a leírtakat is megnéztem:
>Es ebbol "csak" 20 HUF/km az uzemanyag.
Stimmel.
>Amortizacio: 20 HUF/km
Vagyis havi 5000km-nél ez 1,2 milla amortizáció évente. Nem semmi autó az!
:-)
>Gumi: 2 HUF/km
azaz havonta 10ezer Ft? Évente akár 2 garnitúra? Jó vastagon fog a cerka.
:-)
>Kotelezo szerviz: 2 HUF/km
Ki kötelez rá?
>Kotelezo bizt: 1 HUF/km
Nekem úgy látszik, jobb a helyzetem. Ez biztosan a bonusz osztály miatt van.
>Casco: 3 HUF/km
Jó, ha van, de nem kötelező. És valszleg nincs ennyi, csak ha jó keveset jár
az ember.
>Utdij/mosas/stb.: 3 HUF/km
Éves matrica legyen 40ezer Ft. Ennyi tehát csak akkor lesz, ha havi 1111
km-t megy az autó.
Ezzel nekem inkább az a bajom, hogy szaroznak az elszámolhatóságával, mivel
hogy magán útra is lehet használni. Ezért letojva az egészet, magán pénzből
veszek mindig matricát.
>Sofor oradija: 20 HUF/km
Ennek már semmi köze az autóhoz. Ez az a tétel, amit simán, mint munkadíjat,
szoktam átszámlázni. Na persze nem részletezem, csak ha kérik, külön
papíron, telefonban stb. És így nézve kicsit kevés a 20Ft. Ha 60-nal mész,
akkor ez 1200Ft-os rezsióradíj, ennél még egy, a nevét leírni alig tudó
takarítónő is többe kerülhet, ha létezik ilyen.
>Ez mind kb., nagyban fugg a futott km-ektol, havi 3-5000 km-el szamolva jon
>ki ennyire, tehat a valosagban meg durvabb!!
>Es nincs benne a parkolas, tarolas, esetleges buntetesek dija, stb...
Nna az már ciki lenne, ha a büntetéseket is bele akarnánk venni! Fizessen az
állam, ha elcseszek valamit? :-) Ez mindenütt a világon annak a sara, aki
hibázik. A tarolás pedig nagy hiba. :-) Főleg, ha buszmegállóban álló
embereket tarolok az autóval.
>Es meg egy erdekesseg: bizonyos cegek ugy szamoljak a kiszallast, hogy az
>utazas idejen az autoban tartozkodo szervizesek/mernokok oradijanak 70% -at
>is hozzacsapjak!
Teljesen jogosnak érzem. Aki ilyenkor az autóban kénytelen ülni, az nem
szórakozásból teszi. Ha valami súlyos probléma megoldása az uticél, éppen
elég stressz az egész. Vajon mi lehet a baj? Mit tudok tenni.... Szarabb,
mint egyenletesen dolgozni. Én még azt is hozzá szoktam venni, hogy fel kell
készülni az adott feladatra. szaladgálni anyagokért, de akár összerakni azt,
amit vinni kell, és be- meg kirámolni az autóba/ból. De így se jönnek ki
horribilis összegek.
Az útnyilvántartással persze lehet variálni, hogy jól jöjjön ki... viszont
ha egyszer elkezdik valódi árában számolni az egészet, az a gyanúm, hogy
mindenki áttér arra, hogy egy kanyit se számol el. Mégpedig azért nem, mert
onnantól egész nap semmi mást nem csinál majd az emberfia, mint adninisztrál
és adminisztrál. Állandóan leolvassa a km-órát, jegyzetel, igazoltatja a
gumissal, a rendőrrel, a kuncsafttal... hogy valóban hiteles a bejegyzés.
Hülye egy világ lenne. Szerintem így is marhára agyon vagyunk
adminisztráltatva.
Jobb helyeken ezt hogy csinálják?
hjozsi
-Sygma
-----------------------------------
Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu
More information about the Elektro
mailing list