Fekrendszer

Bali Zoltan eltexto at freemail.hu
Fri Jul 22 17:50:18 CEST 2005


    > > Mivan ha az ellentétes periódusban van gyujtás. Gáz ?
    > Mit értesz ellentétes periódus alatt? A tirisztorok nem tudnak fordítva
    > vezetni, szóval egy adott kapcsolásban csak visszatáplálás valósulhat meg.
    > Persze lehet rosszul is csinálni, mint mindent, tehát pl hogy óriási terhet
    > jelentsen a generátornak, akár le is fogja az egészet. Persze ilyenkor a
    > visszatápláló teljesítmény is jó nagy lenne. De hát ezért kell
    > szabályozó(ka)t betenni.

Nem tudom miért kérdeztem hülyeséget, hisz tudom hogy csak egy irányba
vezetnek. De talán azért mert nem godoltam át mielőtt leirtam. Nameg vsz.
azért is mert most épp egy triac-al vacakolok.

    > Persze műszakilag az igazi vmi színuszos inverter 6 igbt-vel, azzal is lehet
    > visszatáplálni, meg oda is.
    >

3F aszinkron  motorral gondolod ? Vagy valami más kapcsolás ?

    > Ezt, tehát egy 2 negyedes komplett motorhajtást akkor kéne átgondolni, ha
    > fékezendő tengelyen vagy azzal vmilyen hajtóművön keresztül az a motor van,
    > ami a technológiának megfelelően forgatja ezt az egészet. Akkor ő tudna egy
    > adott irányban forgatni is, meg fékezni is. (Ha a forgásirány meg is kell,
    > hogy forduljon, akkor kell a 4 negyedes hajtás.)


Nem kell forgásirány váltás.
Hogy kicsit világosabb legyen leirom ide is amit a másik listára is
válaszoltam:

A fékező henger a fonalhaladást tekintve egy felcsévélő berendezés előtt áll.
Feladata, beállítható stabil értéken(max  ~ 500 kilopond) tartani a rajta
keresztülvezetett max 1200 db üvegfonalat a felcsévélés és a fék között.
Fordulatszám szab. van de az már utánna az adagolás és a felcsévélésnél.
Ezek huznak el beállitható stabil sebességgel. Ezt a mechanikus tárcsás féket
szabályozza egy elektronika ahol beállitható a fékerő. A tárcsákat pneumatikus
fékmunkahengerek szoritják, az elektronika a levegő nyomásával szabályozza
a fékezést. Lényegében ez a fék előkésziti a fékezést az adagolásnak hogy ott
a frekiváltós adagolónak kevesebb dolga legyen (kisebb motor) no meg
a megcsúszás lehetősége is kisebb.

Üdv  Zoli


----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, July 22, 2005 15:53
Subject: Re: Fekrendszer





More information about the Elektro mailing list