DC motor vezerles
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Tue Dec 6 19:51:40 CET 2005
Fuzesi Arnold wrote:
> Arra gondoltam, hogy simán polaritást váltok amikor fékezni kell. Ha
> ésszel engedem fel rá a fordított feszt, akkor az fékez...
Persze, így kell csinálni, de úgy képzeld el, ha tirisztorral nyomulsz, hogy
a polaritás megfordításakor a tirisztorokat baromira hátra kell vezérelni,
hogy a fesz polaritása a motoron ne forduljon meg, és innen kell fordított
árammal nyomulni. Ekkor a tirisztorhíd visszatáplál a hálózatba.
Ha ugyanaz marad a gyújtáshelyzet, és csak polaritást váltasz, ki fog ugrani
vmi bizti. :-)
> Dupla szekunderes a trafo, és úgy menne rá egy tirisztorbol
> kialakított 4-es híd.
Ehhez nem kell dupla szekunderes trafó!
Vagy úgy értetted, hogy középmegcsapolásos tekrenc, és ellenütemben két
tirisztor viszi az egyik irányt, amikor a másik tirisztorpár nincs
vezérelve, majd amikor fékezni kell, a másik két tirisztor kap jól hátratolt
pulzusokat, és az előbbi nem? Ez is jó megoldás, ekkor nem kell átkapcsolás
sem.
> Úgy értem hogy üzemszerűleg megvédeni a visszarugott fesz-től stb.
> Természetesen áramváltó hővédelem anyámtyúkja lesz rajta egyéb
> védelemnek.
Nincs visszarugott fesz! (Külső gerjesztésű motorra gondolok). Van egy
állandó gerjesztés, és a forgórészen emiatt lesz egy szinte csak a
fordulatszámtól függő fesz. Ha gyorsítani akarsz, akkor befelé folyik az
áram, ha lassítani, akkor meg kifelé, miközben a fesz polaritása nem
változik. igbt híddal csak vezérlési feladat, és megy egy tekercsről is. A
védelmek ettől még kellhetnek, de nem az üzemszerű működéskor van szerepük.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list