DC motor vezerles
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Tue Dec 6 18:49:28 CET 2005
----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at startadsl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, December 06, 2005 5:38 PM
Subject: Re: DC motor vezerles
> Tirisztorral (egy híddal) nem tudsz fordított áramot kényszeríteni, másik
> híd is kéne a fékezéshez. Hídba kötött igbt-kkel vagy fetekkel megoldható
> a feladat.
>
>> Melyik egyszerűbb? Poziciora kell állítani a motort, szal van egy
>> inkr. jelado mint visszacsatolas.
>
> Akkor a fékezés elengedhetetlennek tűnik.
>
>> Fekezni a 4 tirisztoros megoldással tudok? Hirtelen nem vágom...
>> Vagy csak ellenáramot adni a motornak?
>
> A fékezés úgy történik, hogy az áram iránya megfordul, azaz ellenáram van.
> :-) (Hacsaknem mechanikus a fékezés).
Arra gondoltam, hogy simán polaritást váltok amikor fékezni kell. Ha ésszel
engedem fel rá a fordított feszt, akkor az fékez...
Ha be tudnak gyújtani a tirisztorok...ezt még nem gondoltam át, de csaktán
betudnak...
Dupla szekunderes a trafo, és úgy menne rá egy tirisztorbol kialakított 4-es
híd.
>> IGBT esetén a kapcsolóeszköz védelem (visszarugott fesz ellen) mi
>> szokott lenni? Belső - IGBT saját védelem elég? (asszem van...nem
>> nagyon van előttem adatlap)
>
> Nem így kéne megoldani, hanem vagy du/dt korláttal (fel- vagy lefuttatás),
> vagy áramkorláttal, de mindkét irányban! Mert, ha csak a félvezetőt véded
> meg, a motor tovább fut.
Úgy értem hogy üzemszerűleg megvédeni a visszarugott fesz-től stb.
Természetesen áramváltó hővédelem anyámtyúkja lesz rajta egyéb védelemnek.
Arnold
More information about the Elektro
mailing list