vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Mon Dec 5 14:01:59 CET 2005
:))) "csak finomitasok".... Az a "csak" elég sokat jelent. A javát a
dolognak.
Karosanyag kibocsatason rengeteget lehet javitani mindenfele elo-uto stb
befecskendezésekkel EGR (füstgáz visszavezetés) rendszerrel, katalizátorral
(nem gagyi szurovel...) stb stb.
Maga a benzinmotor ha a Te felfogasod szerint nezzuk, akkor semmit nem
fejlodött miota feltalálták.
Henger, dugo, fotengely, szelepelés, kész vége. Ma is ilyen.
A többi dolog a "csak finomitas"
Ehhez kepest döbbenetes változások voltak ha csak az elmúlt 10 évet nézzük.
Amirol beszélsz szelepvezérlés már mindennapos minden normális kocsiban.
Csak nincs nagy dobra verve.
Pl ez a saab motor amit említettem nem semmi.
http://totalcar.hu/magazin/szotar/gytuning2!2
Aztan ott van az EIF rendszer.
Ami szintén döbbenet. Lökéshullámokkal operálnak. Nesze neked Carnot...
http://a5.hu/cikkek/37/6441.shtml
FSI-rol magyarul:
http://www.a5.hu/cikkek/37/8803.shtml
Ez is érdekes:
http://www.a5.hu/cikkek/37/9517.shtml
Van még új a nap alatt....
Egy SVC motor változó geometriájú turbóval, direkt befecskendezéssel,
valtozo szelepvezerléssel, dupla gyujtógyertyával, EIF-el stb. :)
Arnold
----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at startadsl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, December 05, 2005 12:29 PM
Subject: Re: vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek
> Fuzesi Arnold wrote:
>> Számtalan dologgal lehet javítani az egész rendszeren.
>> Maga a motor persze: sziv surit gyujt kipuffog.
>>
>> De pl a surítési viszonyt is vannak motorok melyek szabályozzák.
>> Saab csinalja.
>> Rengeteg trükk van, hidd el!
>
> Jó, de ezek már csak finomítások. Idovel azt is fogják tudni programozni,
> hogy a hengerben a nyomás, homérséklet pontról pontra, idorol idore hogy
> alakuljon, de ettol még ugyanaz a moci lesz. Persze lehet aztán a
> surlódási tényezokön is javítani mindenféle spéci anyagokkal, szuperkönnyu
> nagyon szilárd fémeket kitalálni, meg modellezni az áramlási viszonyokat a
> járatokban, és tökéletesíteni ezt is, meg újabb és még újabb üzem- és
> kenoanyagokat kiagyalni, de a carnot körfolyamatot nem lehet majd áthágni,
> a hatásfokot már csak kevéssel lehet javítani, a károsanyag kibocsátás meg
> már nem a motorno fog múlni, hanem az utána pakolt ketyeréken.
>
>> Elektromos vízpumpa, hogy az adott terhelesnel az optimalis legyen a
>> motor homérséklet stb stb stb stb.
>> Nem egy lefutott meccs ez. Messze nem.
>
> Persze, de ezek mind finomítások, az alapelvet nem érintik már. Olyan,
> mint a szénszálerosítésu bicikliváz. :-) Attól még az bicikli, lábbal kell
> tekerni. Majd, ha feltalálják a star treck-beli térhajtómuvet, vagy
> mittoménmit, az megint egy forradalmi változás lesz.
>
>> Egy korabban említett linken egy 3.2 alfa JTS motort emlegettem,
>> amelyik sima 95-os benzinnel jár, és tudja amit korábban semmi, és
>> senki. Közben meg euro 4 stb stb stb.
>
> 95-ös? Ez nem elavult? Már a 98-as is elavult, mé nem xp? :-)
>
>> Toyota csinal olyan motort, amelyikben van egyszerre! direkt befecs
>> injektor sor, es hagyomanyos bele a szivocsobe.
>> Gondolom a jobb porlasztas vagy a fene tudja mi miatt. Rengeteg oka
>> lehet, inkabb nem talalgatok.
>
> A toyotát becsülöm. Az áttörés - nem a benzinmotorban, bár ott is - ez a
> hibrid dolog. Ez kikényszerített egy halom trükköt az elején is mindjárt.
> Hogy a motor tudjon szinte szabadonfutóként is forogni, motorfék nélkül,
> meg még kismillió dolgot berámoltak, tehát egyre többminden nem kényszer.
> Nem himbák nyitogatják a szelepeket, hanem valami más, aktív dolog, vagy
> himbák, de lehet oket vezérelni a forgáson belül is, nem tudom, a lényeg,
> hogy a szelepek is vátlozó helyeken képesek nyílni-csukódni. Ezen az úton
> még sokmindent lehet optimalizálni, csak az alapelvet nem. Baromira
> összesurített üzemanyag-levego keverék meggyújtása után adiabatikus
> állapotváltozás során energia kinyerése. Passz. És innentol mindegy, hogy
> dizel vagy benzin, vagy bármi más.
>
> Azért érezni a tartalékot. A turbinának - igaz, hogy jó szuk tartományban
> üzemel normálisan - sokkal jobb hatásfoka van. Termodinamikailag az elvi
> max hatásfokot is ki tudják számolni, innen meg a lehetoségeket lehet
> tudni. Nagyon sok nincs benne.
>
> hjozsi
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list