vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Mon Dec 5 12:29:13 CET 2005
Fuzesi Arnold wrote:
> Számtalan dologgal lehet javítani az egész rendszeren.
> Maga a motor persze: sziv surit gyujt kipuffog.
>
> De pl a surítési viszonyt is vannak motorok melyek szabályozzák.
> Saab csinalja.
> Rengeteg trükk van, hidd el!
Jó, de ezek már csak finomítások. Idovel azt is fogják tudni programozni,
hogy a hengerben a nyomás, homérséklet pontról pontra, idorol idore hogy
alakuljon, de ettol még ugyanaz a moci lesz. Persze lehet aztán a surlódási
tényezokön is javítani mindenféle spéci anyagokkal, szuperkönnyu nagyon
szilárd fémeket kitalálni, meg modellezni az áramlási viszonyokat a
járatokban, és tökéletesíteni ezt is, meg újabb és még újabb üzem- és
kenoanyagokat kiagyalni, de a carnot körfolyamatot nem lehet majd áthágni, a
hatásfokot már csak kevéssel lehet javítani, a károsanyag kibocsátás meg már
nem a motorno fog múlni, hanem az utána pakolt ketyeréken.
> Elektromos vízpumpa, hogy az adott terhelesnel az optimalis legyen a
> motor homérséklet stb stb stb stb.
> Nem egy lefutott meccs ez. Messze nem.
Persze, de ezek mind finomítások, az alapelvet nem érintik már. Olyan, mint
a szénszálerosítésu bicikliváz. :-) Attól még az bicikli, lábbal kell
tekerni. Majd, ha feltalálják a star treck-beli térhajtómuvet, vagy
mittoménmit, az megint egy forradalmi változás lesz.
> Egy korabban említett linken egy 3.2 alfa JTS motort emlegettem,
> amelyik sima 95-os benzinnel jár, és tudja amit korábban semmi, és
> senki. Közben meg euro 4 stb stb stb.
95-ös? Ez nem elavult? Már a 98-as is elavult, mé nem xp? :-)
> Toyota csinal olyan motort, amelyikben van egyszerre! direkt befecs
> injektor sor, es hagyomanyos bele a szivocsobe.
> Gondolom a jobb porlasztas vagy a fene tudja mi miatt. Rengeteg oka
> lehet, inkabb nem talalgatok.
A toyotát becsülöm. Az áttörés - nem a benzinmotorban, bár ott is - ez a
hibrid dolog. Ez kikényszerített egy halom trükköt az elején is mindjárt.
Hogy a motor tudjon szinte szabadonfutóként is forogni, motorfék nélkül, meg
még kismillió dolgot berámoltak, tehát egyre többminden nem kényszer. Nem
himbák nyitogatják a szelepeket, hanem valami más, aktív dolog, vagy himbák,
de lehet oket vezérelni a forgáson belül is, nem tudom, a lényeg, hogy a
szelepek is vátlozó helyeken képesek nyílni-csukódni. Ezen az úton még
sokmindent lehet optimalizálni, csak az alapelvet nem. Baromira
összesurített üzemanyag-levego keverék meggyújtása után adiabatikus
állapotváltozás során energia kinyerése. Passz. És innentol mindegy, hogy
dizel vagy benzin, vagy bármi más.
Azért érezni a tartalékot. A turbinának - igaz, hogy jó szuk tartományban
üzemel normálisan - sokkal jobb hatásfoka van. Termodinamikailag az elvi max
hatásfokot is ki tudják számolni, innen meg a lehetoségeket lehet tudni.
Nagyon sok nincs benne.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list