Metró - porgettyu

Vajk Fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Aug 3 21:06:58 CEST 2005


Szia Bela,

Latom nalam jobban vagod a temat.

Akkor Te is realisnak latod a lendkereket a kovetkezo szukitett problemara ?
 - metro, foldalatti uzem
 - allomasonkent es iranyonkent van energiatarolo
 - az energiatarolo kizarolag a menetrendszerinti rendes fogalom 
kiszolgalasara van meretezve. (egyszerre egy vonat fekez egy szakaszon, 
ha beallt az allomasra par percen belul tovabb is megy, stb)

vajk

bela wrote:

>
> Lehetőség még az, hogy szakaszonként egy stabilan telepített 
> pörgettyűbe megy bele a fékezési energia, majd onnan "kijön" a 
> következő gyorsításkor.
> Induljunk ki az előbbi 10MJ -nyi energiából (egy szakaszon több jármű 
> is tartózkodhat, lehet, hogy mind fékezni fog, tehát a 10MJ kevés 
> lesz, de ez kerek szám, jól lehet vele számolni és még a valósághoz is 
> van valami köze, tehát ezzel folytatom).
>
> Kell egy pörgettyű, ami 10MJ-t tud "tárolni".
>
> E=0,5*m*r2*omega2 a körmozgást végző test mozgási energiája. 
> (Célszerűen olyan pörgettyűt alkotunk, aminek a tömege a kerülete 
> mentén van, tehát ez a képlet jó lesz).
>
> Ha a tömeg 100kg, a sugár 1m, akkor 4300-as percenkénti fordulat jön ki.
> 1t tömeg esetén 1350 lesz a fordulatszám ...
>
> Majd a gépész kollégák kiszámolják, hogy milyen szakítószilárdságú 
> acél kell egy ilyen szerkentyűhöz, mekkora csapággyal :-))
>
>




More information about the Elektro mailing list