Metró - porgettyu

Moczik Gabor progzmaster at freemail.hu
Wed Aug 3 18:23:26 CEST 2005


bela wrote:
> Egy 50t -s járművet 72 km/ó-ról 0-ra fékezve pont 10 MJ energiát kell 
> valahová eltenni.
> De hová?
> Nyomjuk vissza a hálózatba?
> A hálózat az rengeteg villanydrót kusza összevisszasága, kapcsolókkal 
> bonyolítva. Ott energiát tárolni nem lehet, egy tizedmásodpercig se. Ha 
> valahol benyomunk X energiát, akkor annak valahol el kell használódnia, 
> AZONNAL, mert különben nem tudod benyomni.
> Ha fékezel egy járművet, akkor AZON A SZAKASZON, ABBAN A PILLANATBAN, 
> legalább akkora fogyasztásnak is kell lennie. Különben nem tudsz 
> energiát bepumpálni.
> Azt, hogy MINDIG legyen fogyasztás, hogyan biztosítod?
> Én ezért elvetném a hálózatba történő visszatáplálást. Oldjuk meg a 
> fedélzeten.

En meg nem vetnem el. Valahova biztos mindig vissza lehet taplalni, csak 
eleg nagy zonat kell talalni, ahol mar tutira mindig van fogyasztas. De hogy 
a biztonsagos legyen kell tovabbra is muterheles a fedelzeten, es ugy 
kellene szabalyozni, hogy ha a halozatba nem megy, akkor megy a 
muterhelesre, konditelepbe, akarhova.

Konditelep, akku:
ezt a megoldast sem kell rogton kidobni. Ha nem tudod 100%-ban eltarolni a 
folos energiat, attol meg haszos, pl. ha csak a 40%-at tarolod, az is jo 
utaster vilagitasra.

Nezopont kerdese persze, hogy az a cel, hogy minel olcsobb legyen 
(karbantartas is), nem olcso de megteruljon, vagy nem fog gazdasagosan 
megterulni, de teljesen economikus.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://progzmaster.homelinux.org  )))




More information about the Elektro mailing list