Metró - porgettyu
Moczik Gabor
progzmaster at freemail.hu
Wed Aug 3 18:23:26 CEST 2005
bela wrote:
> Egy 50t -s járművet 72 km/ó-ról 0-ra fékezve pont 10 MJ energiát kell
> valahová eltenni.
> De hová?
> Nyomjuk vissza a hálózatba?
> A hálózat az rengeteg villanydrót kusza összevisszasága, kapcsolókkal
> bonyolítva. Ott energiát tárolni nem lehet, egy tizedmásodpercig se. Ha
> valahol benyomunk X energiát, akkor annak valahol el kell használódnia,
> AZONNAL, mert különben nem tudod benyomni.
> Ha fékezel egy járművet, akkor AZON A SZAKASZON, ABBAN A PILLANATBAN,
> legalább akkora fogyasztásnak is kell lennie. Különben nem tudsz
> energiát bepumpálni.
> Azt, hogy MINDIG legyen fogyasztás, hogyan biztosítod?
> Én ezért elvetném a hálózatba történő visszatáplálást. Oldjuk meg a
> fedélzeten.
En meg nem vetnem el. Valahova biztos mindig vissza lehet taplalni, csak
eleg nagy zonat kell talalni, ahol mar tutira mindig van fogyasztas. De hogy
a biztonsagos legyen kell tovabbra is muterheles a fedelzeten, es ugy
kellene szabalyozni, hogy ha a halozatba nem megy, akkor megy a
muterhelesre, konditelepbe, akarhova.
Konditelep, akku:
ezt a megoldast sem kell rogton kidobni. Ha nem tudod 100%-ban eltarolni a
folos energiat, attol meg haszos, pl. ha csak a 40%-at tarolod, az is jo
utaster vilagitasra.
Nezopont kerdese persze, hogy az a cel, hogy minel olcsobb legyen
(karbantartas is), nem olcso de megteruljon, vagy nem fog gazdasagosan
megterulni, de teljesen economikus.
--
((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://progzmaster.homelinux.org )))
More information about the Elektro
mailing list