Re: Metró - porgettyu

bela bagameri at freestart.hu
Fri Aug 5 20:22:11 CEST 2005


> Latom nalam jobban vagod a temat.

Neeem, nem dolgoztam még hasonló területen. Egyszerűen a meglévő 
ismereteim alapján, józan ésszel próbáltam gondolkodni. Ennyi sült ki 
belőle :-)

> Akkor Te is realisnak latod a lendkereket a kovetkezo szukitett 
> problemara ?
> - metro, foldalatti uzem
> - allomasonkent es iranyonkent van energiatarolo
> - az energiatarolo kizarolag a menetrendszerinti rendes fogalom 
> kiszolgalasara van meretezve. (egyszerre egy vonat fekez egy szakaszon, 
> ha beallt az allomasra par percen belul tovabb is megy, stb)

Nekem az a gondom, hogy nem lehet (szerintem) a problémát szűkíteni.
Közlekedésnél nem az energia felhasználása a legfontosabb, hanem 
(megint csak szerintem):
1. baleseti biztonság
2. üzembiztosság
3. gazdaságosság

Szerintem ez lehet egy ésszerű fontossági sorrend.
Műszakilag, fizikai szempontból lehet akkora pörgettyűs tárolót 
csinálni, ami képes egy szerelvény mozgási energiáját pár percig 
raktározni.
Hanem mibe kerülne egy ilyen rendszer? Ezt nem tudom.

A konstrukció kialakításakor első a balesetvédelem. Az utasoké, az 
üzemeltető személyzeté és azoké, akik épp csak a környéken vannak 
valami miatt.
Vajon miféle burkolat kéne egy ilyen pörgettyűre ahhoz, hogy ha 
elszabadul vagy forgás közben széthullik, akkor se tehessen kárt?

Arról nem beszélve, hogy hasonló szerkezetet el se tudom képzelni, 
hogy mennyi idő és fáradság árán lehetne elfogadtatni vasútbiztonsági 
szervekkel.

Ha esetleg valakinek a listáról van vasúti biztonságtechnikai 
tapasztalata, szívesen olvasnék pár sort ...

üdv: béla

____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu




More information about the Elektro mailing list