BENZIN vs. VF vs. Pyxys

VF vf at elte.hu
Mon Apr 25 22:37:15 CEST 2005


Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:

> és akkor máris nem étolaj...

Igy van. A megfestett gazolaj meg nem gazolaj, hanem futoolaj.
Sot, ha nem lenne megfestve, akkor is az, amirol a szamla szol.
Ennek persze nem sok koze van a kemiahoz...

> szal ne nézzük az új autókat, de különösképen az audikat. :-( a végén
> nem marad semmi, amit nézhetnénk.

Most miert vallaljam be az audit, amikor azt mar jol lefikaztatok?
Fustol is, sokat is fogyaszt. Szar.

> arról, hogy eszetlenséget csinálsz, mert védesz egy olyan álláspontot,
> amire semmi okod nem lenne. mindössze annyi, hogy 2 ember, akiket
> utálsz, azt gondolták, hogy amúgy van.

Normalis embernek ilyen gondolat az eszebe sem jut.
Tehat hogy a masik azert csinalja, mert utal engem.
Kisebbrendusegi komplexus, uldozesi mania, stb...

>> Ha nem porgeted, alacsony fordulatszamon mesz vele, nem fustol.
>> Az teny.
>
> sajnos, ez sem tény, ugyanis pont akkor füstõl, amikor padlót nyomsz
> neki alacsony fordulaton.

Akkor tehat kene a hegyen is fustolnie. De nem fustol.
Csak elozes kozben... Hoppa.

>> Szoval a minden dizel mindig fustol-tol eljutottunk oda, hogy a dizelek
>> egy resze bizonyos korulmenyek kozott fustol.
>
> bravó!!! én ezzel kezdtem. lassan bár, de megértetted.
> ehhez kellett ennyi idõ. pedig, ha kint lennél az életben, nem csak a
> monitorrol szednél zagyvaságot össze, egy utazás alatt megláthattad
> volna saját magad is.

Eloben latom. Minden nap futok a hegyen. Dizelek sohasem fustolnek,
enyhen budosek. Benzinesek nemelyik kegyetlen budos, nemelyik elmegy.
Lathato fust soha sincs...
Persze ha csak elozgetes kozben fustolnek, akkor ritka szerencse kell
hozza hogy meg lehessen latni, hiszen eppen egy elozo dizel mogott
kell menni.

>> Mas reszuk pedig kornyezetbaratabb a benzineseknel is, lattunk peldat
>> arra hogy ugyanannak a cegnek ket hasonlo autoja kozul a benzines Euro III
>> a dizel IV kategoriat kapott.
>
> persze ilyen is van.

Dehogy, nincs. Tevhitek. En terjesztem oket.

>> Termeszetesen a benzines meg azert nem bocsat ki meg sokkal tobb szennyet,
>> mert a katalizator hatastalanitja oket.
>
> természetesen. egála részecskeszûrõvel. csak a kurva nagy különbség,
> hogy katalizátor nélkül nemigen találsz autót, míg részecskeszûrõ, nem
> default.

Mert nem akkora problema. Legalabbis az eddigi dizelekkel es a fust
karosito hatasanak eddigi ismereteben nem volt akkora problema.
Egyes uj dizelek sokat kormolnak, es kozben kitalaltak hogy ez a specialis
korom milyen veszelyes. Ezert kifejlesztettek a szurot, ami lassan terjed.
Ez igy van rendjen, ugyanez volt a katalizatorral is.

> hol a papr szar, hol a mért érték, mikor melyik nem kedvez a
> tévesz,éidnek.

A mert ertek is papiron van :) Ilyet mar tul sokat lattam, meg utana a
valosagot is. Nem hiszem el, mar csak azert sem, mert az alapveto fizikai
torvenyeknek is ellentmond.

>> A benzines alacsony teljesitmenynel a kipufogogazok energiajat
>> elpocsekolja,
>
> vagy, nem hasznosítja, mert nincs rá szükksége.

???? Nem hasznositja, tehat megy a levesbe, elpocsekolja.
Mi az hogy nincs szuksege ra? :)) A hatasfok fogalmat ismered?

>> A dizel meg folyamatosan hasznositja azt.
>
> persze, mert töltõlevegõ nélkül mozdulni nem bírna.

Igen. Igy viszont dupla hatasfokkal mozdul.

>> Persze ez csak egy piciket jarul hozza a dizel majd dupla hatasfokahoz!
>> Benzines 10..20%,
>
> tévedsz.

Akkor kernek konkret adatokat! Nekem ilyet sikerult talalnom.

>>  a legujabb dizelek elerik a 40%-ot.
>
> hiába a jó hatásfok, ha közben egy kalap szar. nem a hatásfokért
> veszünk autót, hanem azért.

A hatasfok es a fogyasztas kozott forditott aranyossag van.
A jo hatasfoku auto az uzamanyag nagy reszen mozgasi energiava alakitja,
a rossz hatasfoku elfuti.
Mi nem ertheto? Szolj, magyarazok!

> kiszámoltuk. :-)) eég hamar megtérül. úgy aharmadik, nagyedik halála
> évrodulóján máris nullszaldós.

En egyetlen szamitast olvastam itt a listan, az pedig pont azt hozta ki,
hogy siman megterul. Masreszt a dizel akciosan meg olcsobb is mint a
benzines, es a benyas nem valoszinu hogy megteruljon... 

> és ezt ki vitatta? a kérdés a kormolásról, az ugyanakkora motor
> felefogysztásáról és a menettulajdonságokról volt szó. kit érdekel a
> hatásfok?

:)) Szoval nrm tudod mi az. De leallsz vitatkozni. Cool...
A lenyeg: ha ugyanannyi energiat veszel ki a ket motorbol, akkor a
dupla hatasfokuba fele mennyisegu tuzeloanyag kell.
Es itt jon kepbe a fogyasztas, valamint a kornyezetvedelem, az
uveghatast okozo gazok kibocsatasa.

>> Emiatt hasznalnak minden nagyobb munkagepben, szivattyukban,
>> kompresszorokban, hajokban dizelt. Sokkal olcsobb az uzemeltetes.
>> De a szemelyautokra ugy tunik, nem vonatkozik az energiamegmaradas.
>> A nagyobb futoerteku dizelbol tobb kell, es meg igy is kisebb teljesitmenyu
>> az auto, raadasul meg nem is fut. Valahol valami gond van.
>> Aki idaig eljut gondolatban, az mar sejti hogy mennyit ernek ezek a szar
>> tesztek. Eleg korulnezni, vagy az egyre szaporodo dizeltulajdonosokat
>> megkerdezni.
>
> kérdezd. de olyat kérdezz, aki a 2literes szivó benzinesbõl ûl át a
> 2literes szivó dizelbe, vagy fordítva.
> ha mindenképen a turbósat akarod, kifaggatni, akkor úgy fair, hogy
> szorozz a feltöltõ nyomással, mert akkor lesz egyenlõ a lökettérfogat.

Mit szorozzak mivel? A teljesitmeny kb azonos. A dizel nagyonn
loketterfogatu, es turbos. Arban ugyanott vannak. Egy kategoria.
A szivo dizel nagyon elavult, a turbo benzines meg nem utcai auto.

>> Sokkal olcsobb a dizel uzemeltetes, es szamos elonye is van.
>
> nem sokkal olcsóbb.
>
> lásd a6-os audi 1.9tdi, 12 liter városi forgalomban. nyáron, full
> klímával, lendületesen, nem füstülve fogyasztok én is ennyit, az õreg,
> _nem_twin_spark_nem_24V_nem rettentõ_modren benzinesemmel. ja és az
> 1900ccm, emez meg 3000ccm.
>
> hol olcsóbb?

Mar megint az audi :) Es az meg kormol is. Pl Citroen, mondjuk szinten
1.9 korul, es 6-7 liter... Az olcsobb gazolajbol.

>> Elmenyautozashoz nem biztos hogy optimalis.
>
> mivel nem tudod mi az élményautózás, ezt nehezen tudod megállapítani.
> valami idióta barom kikiáltotta az élményautózást ámokfutásnak, azóta
> ezt használod szinonimaként.

Ki mondta hogy szaguldozas? En ugyan nem. Azt sem en mondtam hogy a
dizellel nem lehet elmenyautozni. Szerintem is lehet azzal is.
Csak egyeseknek nem megfelelo.. Ez van.

>> :) Nem mondtam ilyet soha. Mindig leirtam, hogy azonos felepitesu
>> motorok kozott igaz az osszefugges.
>
> :-))).
> ha leírtad volna, akkor sem lenne igaz, mert az autókat emberek
> vezetik, akik különbözõ módon vezetnek. és ez sokkal nagyobb mértékben
> meghatározza a fogyasztást, mint a hengerürtartalom.

Jartal iskolaba? Tudod mit jelent a meres szo? :)
Ugyanolyan korulmenyek kozott hasonlitjuk ossze a ket motort.
Ezert kell hogy ugyanolyan technologiaju legyen, ugyanolyan stilusban
vezessek stb... Es akkor valoban a hengerurtartalom fogyasztasra gyakorolt
hatasat merjuk meg, es nem valami hulyeseget.

>> Te minden leveledben a szamba probalod
>> adni a fenti kijelentest, en meg minden alkalommal cafolom, valamit
>> felreertettel. Ez mar legalabb az 5. kor... Kivancsi vagyok mikor erted
>> meg vegre.
>
> kár ilyenkor visszakozni, elbasztad, ennyi.

Mit visszakozok? :)) Uristen... Mind ha egy bolonddal leveleznek.
Soha nem is mondtam ilyet.

>>>> Te egyreszt osszehasonlitottad volna a turbodizelt a turbo benzinessel,
>>>> ami nem egy kategoria, ez utobbi sokkal dragabb, es mas celra valo,
>>>> valamint a lada vagy mi primitiv motort egy modernebb olasz motorral.
>>>> Almas es korte, nem mukodik!
>
>
> aztán mitõl nem egy kategória? na, elárulok egy titkot. turbófeltöltõs
> benzines motorral több autót szerelnek, mint gondolnád. hétköznapi
> autókat. pl az alfa164, alfa166 (egyik sem ralli autó:-) )
> nézd csak meg az árlistát, hogy mennyibe kerül... ott találod mellette
> mindjárt van a turbodizel is. aztán gondolkodj, hogy mennyi az annyi.

Te magad irtad az elozo leveledben.
Ritkasag, kis mennyisegben keszul, azoknak akik intenziv vezetesi
elmenyre vagynak, nem egy hetkoznapi autora.
A turbodizel meg mar teljesen kommersz technologia.
Ennyi a kulonbseg.

>> Ujat mondok: a turbos dizel olcsobb mint a _nem turbos benzines_.
>> Mostanaban erre is van pelda...
>> Hogy az arkulonbseg miert van, lenyegtelen, nem szamit, senkit sem
>> erdekel, csak az hogy mennyit kell fizetni erte, mennyi a fenntartasa,
>> mennyibol jon ki egy megtett kilometer.
>> Ha pedig ugyanannyiba kerul, a teljesitmenye osszemerheto, akkor az
>> egy kategoria, igy van ertelme az osszehasonlitasnak.
>
> most motor hasonlitasz össze vagy forintot??? mert az elég hülyeséghez
> vezet.

Azonos kategoriaju autokat. Hasonlo ar, hasonlo teljesitmeny, hasonlo
muszaki szinvonal. Jelenleg a szivo benzinesek es a turbodizelek
azonos muszaki szinvonalat es kategoriat jelentenek.
Nem en talaltam ki, ne velem vitatkozz, ez van, meg ha logikatlan is.
Ebbe az iranyba ment el a fejlesztes.

>> Ezert kaptal ra legrosszabb kornyezetvedelmi besorolast, ugye?
>
> nem kaptam ilyet, hülyegyerek. elkúrták. szabályzott katalizátoros,
> minden normatívának messze megfelel. (még így 900e km-el a háta mögött
> is)

En csak azt tudom amit a listara irsz, faszfej.
Nem tudhatom hogy mi az igazsag, es mi a hazugsag belole.
De azert ha legkozelebb hazudozol a listan, jegyezd meg hogy mit hazudtal.

>> Itt hisztiztel a listan a multkor. Dizelbol meg van Euro IV-es is.
>> Hoppa! Miben is mulja felul? Teljesitmenyben? Abban egy traktor is
>> lenyomja mindkettot...
>
> pl koromkibocsájtásban...
> nem akartam reagálni, de elmondom neked, hogy a munkagépekben nem
> azért van dizel, mert mennyivel jobb, hanem azért, mert arra a
> feladatra a karakterisztikája jobban passzol, mint a benzinesé.
> ugyanilyen okból van a repülön, repülõmotor.

Igy van, a teljesitmeny-fogyasztas karakterisztikaja nagyon jo.
Mindenre. Nezz korul, egy bizonyos teljesitmeny felett nincs is mar
benzines, csak dizel. Nem lenne erdemes csinalni, csak zabalja az
uzemanyagot feleslegesen, zajos (!), budos.

> jellemrajz 2.
> ettõl nagyobb örömöd sose legyen.
> van egy mondás, biztos hallottad már. addig jár a korsó a kútra, míg
> köcsög lesz.

Koszonom az ujabb darabot a gyujtemenyembe. Ebbol kiderult hogy fogalmad
sincs olyan alapveto dolgokrol mint a hatasfok stb...
Varom a kovetkezot!

> hg

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"My love is REAL, unless declared INTEGER."




More information about the Elektro mailing list