Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Sun Apr 24 02:35:04 CEST 2005
Szia,
2005. április 24., 2:05:24, írtad:
>>és a jeep? abban mégnagyobb motor van, nem? de gondolom az nem a
>>takarékosságról híres:-)
>>
>>
ch> az nem az eszervek jegyeben szuletett :)
na azt sejtettem:-)
ch> annak a fogyasztasa ugy 13-15 korul alakul normal hasznalat mellett ,
ch> versenyen vagy terepen kb .5-1 liter/km
audi a6 16tdi városban 12. normál használat. 62éves a faszié.
>>az olaszt hagyjuk, az dizel. meg különben is olasz.
>>biztos mész vele, mint az állat:-)
>>
>>
ch> nos , igen :) a ducatoval szoktam hosszutavot menni ceges utakon .
>>vagy azt, amit állított, nagy motor még alapjáraton is többet eszik,
>>mint a kismotor, normál menetben...erre is befizetnék
>>
>>
ch> ez alapvetoen igaz is lehetne ha nem csalnanak .
ch> a benzinesnel keverek mennyiseggel szabalyzol , a dizelnel keverek
ch> minoseggel
ch> igy a 4t 40 atmoszferas uzemi nyomasa nem alakul ki ha nagyon keves
ch> keverek jut az egesterbe , mig a diesel kepes a hutoviz rovasara is
ch> menni (a kipufogogaz lehet hidegebb mint a beszivott levego) ez a csalas 1
ch> ezzel ellentetben a v6-oson kipufogogazzal tolti a hengereket hogy
ch> legalabb a kezdonyomas rendben legyen , igy effektive egy "kismotort"
ch> etetsz reszterhelesen , mert a folos reszeket kipufogogazzal tolti ki ,
ch> de a nyomateka egy nagymotore , igy nem kell porgetni (1870rpm 110km/h)
ch> igy alacsony az elogyujtas , tokeletes az eges .
nicsak:-) tán ezért nem büdös...
ch> csalas 2
ch> ugyanez a 15-20 loero egy kismotorbol kijon mondjuk 4000-en azonos
ch> temponal , jokora elogyujtassal , az eges egy resze lazajlik a felso
ch> holtpont elott , egy resze utana , de a nyomas mar csokken , kimegy a
ch> java a kozben mar nyilo szelepeken (lehetoleg tizenhaton) es maris
ch> lathatjuk hova vezet az ha a biztositok kobcenti alapjan porbalnak
ch> kategorizalni es a mernokok megkapjak a feladatot hogy kisccm-bol kell
ch> autot epiteni .
erre írtam anno, hogy a dugóban a nagymotornak nem kell gézt adni,
szépen lehet vele araszolni alapjáraton, így aztán, mikor én indulok,
csak felengedem a kuplungot, a szuzu meg brümmögtet.
ch> egyszer a jeep is megkapta ezt a feladatot .
ch> az enyem 4.0HO 360nm nyomatekot nyom 176 pacival , nyomatekmax 2000-en ,
ch> 600-tol megy jol , es 5500-ig o.k.
ch> a regi 4.2-es ugyanezt a nyomatekot tudta 136 loval
ch> a projekt gep 360Nm 176 lo , 1.6liter 16v , tobb mint ket atmoszferara
ch> feltoltve egy mechanikus kompresszorral :)
hujjuj, az már erõsen versenyautós nyomás... oda már nem jó a prosztó
dugó, meg az illesztésekkel is vigyázni kell. de akárhogy is nézzük,
ha töltõnyomás 2bar, akkor az egy 1.6*2 = 3.2 literes motor...
ch> csalas 3 :))))) nem lett
ch> belole semmi , mert a dugattyuk hutese problemas volt - meg nincs
ch> megfelelo anyag hozza . (bar a fekdugattyuim mar keramiabol vannak :) ,
ch> ezt nem tudtak megoldani)
a gomb már megvan, csak a kabát hiányzik, nem?:-)
nehéz ilyesmit összepakolni otthon. emlékszem, megboldogult ifjú
koromból(mert már vén, megkeseredett vagyok), szal, emlékszem, hogy
amikor a lancia kiment olaszországba tunningolódni, akkor tulképen nem
nagyon maradt belõle az utcai autóból semmi. gyakrlatilag a blokk meg
a szélvédõ... a dugóknak, amiket beletettek,(meg a hüvelynek) olyan
sárgás színe volt, mint mostanában látni egyes szerszámoknak.
ch> bye
ch> dexter
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list