OT diesel
ide.ne.irj at freemail.hu
ide.ne.irj at freemail.hu
Tue Apr 19 16:48:46 CEST 2005
Thus spake Fuzesi Arnold:
> Loero az a teljesitmeny. Azt jelenti kb hogy a kocsi surlodasa,
> legellenallasa mikor eri el azt a szintet amikor mar a motor nem tudja
> tovabb gyorsitani a kocsit. Kb a vegsebesseget hatarozza meg.
> (Ezert nincs ertelme azzal dobalozni hogy dejo 100LE-s az 1.3-as autom.)
Meg a gyorsulast is!!!
> Nyomatek-ot mar nem tudom magamnak sem igy megfogalmazni.
Nyomatek * fordulatszam = teljesitmeny
De nem csak a teljesitmeny korlatos egy motornal, hanem a nyomatek is,
tehat alacsony fordulatszamon nem tudja leadni a nevleges teljesitmenyet,
mert akkora nyomatek tartozna hozza, amire keptelen.
> Annak ahogy kivettem a dolgokbol nagyon fugg az elhelyezkedese, alakja.
> (benzines auto ugyan azzal a nyomatekkal ugyan azzal a LE-vel jobban gyorsul
> mint egy dizel. (TF elozni akarunk) Szelesebb tartomanyban lehet porgetni,
> mas a valto, stb)
Ez nem valoszinu, ahogy mas is felhivta ra a figyelmed, ellentmondasz
onmagadnak.
A lenyeg az, hogy ha alacsony fordulatszamon es teljesitmenyen hasznalod
a motort, akkor a nagyobb nyomateku motorral jobban tudsz gyorsulni.
Ha alacsony a nyomatek, vissza kell valtani, es felporgetni a motort.
Tehat egy magas nyomateku dizellel nem hinnem hogy tobbet kell valtogatni...
Miert kene?
> "sajna fókuszok nem kúsztak a kezeim alá, csak fieszták voltak. viszont
> leteszteltem alaposan az 1.4-es tdci motorosat meg az 1.3 benzinest. na
> igen, nagyobb élmény vezetni egy benyós autót az tény."
Valakinek ez fontos, valakinek meg az szamit hogy olcsobb az uzemeltetese,
ertekallobb, nem kell valtogatni, stb... :)
> Arnold
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Ha ezt a szelvenyt kivagja, vehet egy uj monitort!"
More information about the Elektro
mailing list