Sziasztok + Gyroszkóp hogyan

Vajk Fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Sep 28 23:12:19 CEST 2004



charles hoss wrote:

>> charles hoss wrote:
>>
>>>
>>> igen , de az elfordulas iranyat probaljuk meghatarozni . itt egy 
>>> gondolatkiserlet :
>>> a harom szenzort (kotel , tangencialis , radialis) egy dart-szeru 
>>> farokkal felkotod egy cernara es elkezded forgatni - 45 foknal a 
>>> radialis nullat mer , a tangencialis nullat mer , a koteliranyu 
>>> pedig 1.42 g-t . ha ezt most megforditod akkor is itt marad a dolog .
>>
>>
>> A radialis +-g kozti erteket fog mutatni, poziciotol fuggoen.
>
>
> talan nem volt szerencses a radialis elnevezes - de en a koteliranyut 
> tartom referencianak - a tobbiek pedig erre derekszogu sikokban mernek .

ok, akkor azert a ket kotelre derekszogu kozul ha mondjuk az egyik fugg 
a masik vizsz, akkor azert a fugg az meri a rendes foldi g-t.

>
>> Nem az en otletem, valaki irta itt, de szerintem mukodik:
>> ket szenzor kell, a farkon vannak, tengelyuk egy a farokra meroleges 
>> sikban van, egymassal 90, a vizszintessel 45 fokot zarnak be. Ekkor 
>> nyugalmi helyzetben mindketto gyokkettoperketto g-t mutat. Ha a farok 
>> egyik vagy masik iranyba gyorsul a forotor tengelye korul, akkor az 
>> egyik szenzor jelet csokkenti, a masiket noveli. Hangsulyozom (mert 
>> mindenki repulos peldakkal jon) hogy ez kizarolag arra jo, hogy egy 
>> _helikopteren_ megmondd, hogy jo e a farokrotorszog, es merre rossz. 
>> Magyarul hogy porog e a _fuggoleges_ tengely korul a heli vagy sem.
>
>
> sikban , nyugalmi helyzetben mukodik ketsegtelen
> de mit csinalna ez a cucc egy bedontott forduloban ?
> nem csinalna hulyet az iranyitasbol ?
> ahogy latom a dolgot nem lehetne a geppel tobbet oldaliranyu mozgast 
> vegezni , mert azzal lenne elfoglalva hogy iranybaforduljon .


Az a bajod hogy velemszemben repultel mar, en viszont mar olvastam hogy 
mire kell a helikoptermodellben a giroszkop.

Szoval a modellben ennek a giroszkopnak az az egyetlen szerepe, hogy a 
pilota helyett egyenesben tartsa a gepet, folyton trimmelje a farokrotor 
allasszoget hogy ne porogjon a gep. Aztan majd a pilota ehhez kepest 
elrontja az allasszoget ha fordulni akar.

Amit a masik levelben irsz az elfordulasmerorol, az maga a kiralysag. 
Egyszeruen beteszem, es raszabalyozok hogy ne legyen szogsebesseg. Vajon 
az hogyan mukszik? (Van benne egy giroszkop... :-)

vajk

vajk




More information about the Elektro mailing list