Golf V, volt: F1 fizika

ide.ne.irj at freemail.hu ide.ne.irj at freemail.hu
Sun Sep 26 14:28:32 CEST 2004


Thus spake Fuzesi Arnold:

> Azt is tudja mindenki hogy a vitapartnereid pedig elegge elmeleti
> szakemberek, tele valamifele fobiaval, ami gatolja oket a normalis
> erveken alapulo "beszeljük meg" stilusu levelezesben.
> ("Iagazam van, igazam van hörrrr, igazam van" :)))

:))) Egyedul te anyaztal ebben a vitaban. Rajtad es Gaboron kivul
mindenki teljesen kulturalt stilusban levelezik.

> ideneirjnet soha nem fogod meggyozni az igazadrol.
> Ha ugy lenne ahogy feltetelezik embereink, akkor mar reg lennenek "analog"
> befecs rendszerek az utcan szeriaban.

Na ezt nem ertem.

> Annyira messze, hogy mint irtam is egy mai auton is lehet eleg sokat
> javitani pusztan a _TABLAZATOK_ modositasaval.

Termeszetesen. Ki mondta hogy nem?

> Nyernek egy szivo motornal +6-10LE-t, dinamikusab(egyenletesebb
> nyomatekleadas) lesz a motor. Mikozben a fogyasztas valtozatlan marad.

En ugy tudom, hogy siman 20LE-t is, viszont a kornyezetvedelem rovasara...

> Ezt nem tudjak megmagyarazni ideneirjek, szepen el is sunnyogjak a valaszt.

Hogyne tudnank... Kicsit dusabb kevereket kell adni, kicsit magasabb
maximalis teljesitmenyt kell megengedni. Az Euro X szabvanyban korlatozva
van a karosanyag-kibocsatas, tehat a motor teljesitmenye is le van
korlatozva. Nyilvan egy bizonyos teljesitmeny felett a motor, bar nem
karosodik, sokkal rosszabb hatasfokkal mukodik, jobban fustol, stb...
Na ezt nem engedik gyarilag.

> Kiszamoltam nekik valos adatokbol, hogy egy 3000-res auto alapjaraton ugyan
> akkora
> sebesseggel haladva mint egy 2000-res kicsit porgetve 1.33-szor kevesebbet
> eszik.
> Ra se bagoztak.

Mert hulyeseg az egesz. En is leirtam egy csomo ervet, ra se bagoztal.
Elbeszelunk egymas mellett. Pedig az energiamegmaradas komoly dolog...

> Gyorsitas kozben is teljesitik a lambda=1-et az autok felkialtasa is csucs
> volt ideneirjnek.
> Asziszi hogy azert  mert olyan marha jo a lambda.
> Kozben egyaltalan nem azert. Azert mert visszafogjak a motort annyira
> __tablazatbol__

??? Tablazat alapjan hogy lehet lambda=1 -et tartani?
Elvileg nem vagy tisztaban a mukodessel... Tudod, szabalyozas vs vezerles.

> Lasd Golf V ami egy ultramodern auto, de nem gyorsul pont emiatt.
> Ezeket az infokat szepen figyelmen kivul hagyjak.

Dehogy hagyjuk. Ez eppen hogy megerosit. Egy regi autoban ilyenkor megy
bele a jo dus keverek, nagy teljesitmenyt ad le a motor meg alacsony
fordulatszamon is, csak fustol.
A Golf es az uj autok tartjak a lambda=1-et, a lambdaval!

> ( Nomeg az auto lambda=1 erteknel soha nem fog rendesen gyorsulni.
> Ezt mindenki tudja aki kicsit is konyit hozza. Akkor gyorsul ha ontom bele a
> benzint ezerrel.
> Lambda=1 ertekkel gyorsitas max arra jo, hogy egy emelkedon felfele annyira
> leesik a valtasok kozott a lendulet, hogy majdnem visszagurul a kocsi az
> emelkedon. Lasd Golf V)

Sajnos eloiras hogy lambda=1 legyen az uj autoknal, valoszinuleg egyik
sem fog tetszeni ezutan... Cserebe nem fustolnek.

> Nem ertem miert nem tudjak elfogadni hogy valamihez nem ok ertenek a
> legjobban ebben a kis csapatban ami a lista.
> (Eletben ha ilyenek lennenek egy parszor bevertek volna az orrukat...)

:))) En bevallom hogy nem ertek hozza. De utanaolvastam, leveleztem egy
Bosch-os mernok sraccal, mindenhol ezt irjak hogy igy mukodik.
A listan is tobben megirtak, veluk miert nem vitatkozol?

> Gondolom nálad is hasonló a helyzet. Ez a két dilentás egy nulla, egy
> porszem a világban.
> Ér annyit a sok idõ amit levelezéssel töltesz hogy meggyõzd õket?

Mindig is csiptem a stilusod... Ez a vegso erv ha minden mas elfogyott?

> Arnold

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
*** This advertising space is for sale ***




More information about the Elektro mailing list