Golf V, volt: F1 fizika

ide.ne.irj at freemail.hu ide.ne.irj at freemail.hu
Sun Sep 26 14:37:24 CEST 2004


Thus spake Auth Gábor:

>   Nem tudom, hányszor kellene még leírni... Lambda szonda jele nélkül a 
> fogyasztás -5 és 10% között mozog, de inkább több. Egy Euro4 motor az 
> Euro3 szennyezési normákat még teljesíti.

Nem tudom honnan az adatok, en mashogy tudom...

>   A motorvezérlés elsõsorban vezérlés, nem szabályozás. A lehetõségekhez 

Elsosorban nem, masodsorban igen. Hat ez jo.

> vagy letilt a vezérlés. Hibás légtömegmérõ nélkül szinte el sem indul. És 
> egy kimenõ paramétert mér a sok lehetséges közül: oxigéntartalom. Semmi 
> mást. Mérhetne hõfokot, nyomást, kémiai elemzést csinálhatna a füstgázról.

Hat igen be lehetett volna epiteni egy gazkromatografot vagy
tomegspektrometert is. Ez olcsobb, es a celnak nagyjabol megfelel.

> kimenõket. De egyelõre olcsón nem áll rendelkezésre a sok kémiai szenzor. 
> Sokkal jobban meg lehetne csinálni a motor elektronikáját, ha sokkal több 
> adat jönne vissza a kimenetrõl, de egyelõre ez nem olcsó utcai megoldás. 
> Marad a vezérlés.

Szabalyozas van most is. Nem en talaltam ki. A vezerleshez nem is kene
a lambda.

> Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Ezek a pornokepek csak a monitor tesztelesere szolgalnak"




More information about the Elektro mailing list