Golf V, volt: F1 fizika
ide.ne.irj at freemail.hu
ide.ne.irj at freemail.hu
Sun Sep 26 14:37:24 CEST 2004
Thus spake Auth Gábor:
> Nem tudom, hányszor kellene még leírni... Lambda szonda jele nélkül a
> fogyasztás -5 és 10% között mozog, de inkább több. Egy Euro4 motor az
> Euro3 szennyezési normákat még teljesíti.
Nem tudom honnan az adatok, en mashogy tudom...
> A motorvezérlés elsõsorban vezérlés, nem szabályozás. A lehetõségekhez
Elsosorban nem, masodsorban igen. Hat ez jo.
> vagy letilt a vezérlés. Hibás légtömegmérõ nélkül szinte el sem indul. És
> egy kimenõ paramétert mér a sok lehetséges közül: oxigéntartalom. Semmi
> mást. Mérhetne hõfokot, nyomást, kémiai elemzést csinálhatna a füstgázról.
Hat igen be lehetett volna epiteni egy gazkromatografot vagy
tomegspektrometert is. Ez olcsobb, es a celnak nagyjabol megfelel.
> kimenõket. De egyelõre olcsón nem áll rendelkezésre a sok kémiai szenzor.
> Sokkal jobban meg lehetne csinálni a motor elektronikáját, ha sokkal több
> adat jönne vissza a kimenetrõl, de egyelõre ez nem olcsó utcai megoldás.
> Marad a vezérlés.
Szabalyozas van most is. Nem en talaltam ki. A vezerleshez nem is kene
a lambda.
> Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Ezek a pornokepek csak a monitor tesztelesere szolgalnak"
More information about the Elektro
mailing list