Golf V, volt: F1 fizika
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Sun Sep 26 12:19:18 CEST 2004
Feleslegesen strapálod magad Gábor, hagyd rá!!
Mindenki tudja hogy nem vagy hülye hozza, sőt!
Azt is tudja mindenki hogy a vitapartnereid pedig elegge elmeleti
szakemberek, tele valamifele fobiaval, ami gatolja oket a normalis
erveken alapulo "beszeljük meg" stilusu levelezesben.
("Iagazam van, igazam van hörrrr, igazam van" :)))
ideneirjnet soha nem fogod meggyozni az igazadrol.
Ha ugy lenne ahogy feltetelezik embereink, akkor mar reg lennenek "analog"
befecs rendszerek az utcan szeriaban.
Kemiai szenzorokkal ahogy irod is helyesen, DSP-vel. (Bocs, ARM-el mert a
DSP nem jo
semmire mint tudjuk ;)
De ettol meg messze vagyunk.
Annyira messze, hogy mint irtam is egy mai auton is lehet eleg sokat
javitani pusztan a _TABLAZATOK_ modositasaval.
Chiptuning - komolyabb kulfoldi muhelyekben.
Nyernek egy szivo motornal +6-10LE-t, dinamikusab(egyenletesebb
nyomatekleadas) lesz a motor. Mikozben a fogyasztas valtozatlan marad.
Ezt nem tudjak megmagyarazni ideneirjek, szepen el is sunnyogjak a valaszt.
Kiszamoltam nekik valos adatokbol, hogy egy 3000-res auto alapjaraton ugyan
akkora
sebesseggel haladva mint egy 2000-res kicsit porgetve 1.33-szor kevesebbet
eszik.
Ra se bagoztak.
Meg is fogom merni ezt kivancsisagbol majd. Ha beriom listara a VF szamara
negativ eredmenyt akkor tudjuk elore mi lesz. Nem lesz igazunk, szar a meres
stb. Hat ezzekkel az ervekkel nehez vitatkozni.
Sorolatnam meg.
Gyorsitas kozben is teljesitik a lambda=1-et az autok felkialtasa is csucs
volt ideneirjnek.
Asziszi hogy azert mert olyan marha jo a lambda.
Kozben egyaltalan nem azert. Azert mert visszafogjak a motort annyira
__tablazatbol__
hogy ne menjen nagyon lambda=1 ala, mert akkor fustol.
Lasd Golf V ami egy ultramodern auto, de nem gyorsul pont emiatt.
Ezeket az infokat szepen figyelmen kivul hagyjak.
( Nomeg az auto lambda=1 erteknel soha nem fog rendesen gyorsulni.
Ezt mindenki tudja aki kicsit is konyit hozza. Akkor gyorsul ha ontom bele a
benzint ezerrel.
Lambda=1 ertekkel gyorsitas max arra jo, hogy egy emelkedon felfele annyira
leesik a valtasok kozott a lendulet, hogy majdnem visszagurul a kocsi az
emelkedon. Lasd Golf V)
Mar megfigyeltem, hogy ami az o malmukra hajtja a vizet azt emlegetik
allandoan, ami meg cafolja a mondandojukat azt elsunnyogjak. Mikor az ember
meg rakerdez hogy is volt, akkor jon HCS-tol "miértkell szemelyeskedni
allandoan?" felkialtas. ideneirjtol meg "nem olvastam, hulyeseg volt,
toroltem."
Nem ertem miert nem tudjak elfogadni hogy valamihez nem ok ertenek a
legjobban ebben a kis csapatban ami a lista.
(Eletben ha ilyenek lennenek egy parszor bevertek volna az orrukat...)
Engen nem erdekel hogy hulye vagyok hozza masok szerint.
Amig mukodnek rendesen azok a dolgok amiket csinalok az alapjan a tudas
alapjan amim van, és ami napról napra akarva akaratlan gyarapszik.
Nomeg amig visszajarnak a megrendelok, mert tetszik nekik a munkam
minosege, elvannak a szemelyemmel. (Nem akarom meggyozni oket barmi aron ha
szerintem hulyeseget mondanak. Mert akkor elvesz az ember ket perc alatt a
reszletekben...es nem halad előre. Nomeg lehet igaza is a másiknak, csak
rosszul tálalja...)
Lehet hogy ezek az emberek mind olyan
betegek mint en?? :))
Gondolom nálad is hasonló a helyzet. Ez a két dilentás egy nulla, egy
porszem a világban.
Ér annyit a sok idő amit levelezéssel töltesz hogy meggyőzd őket?
Arnold
----- Original Message -----
From: "Auth Gábor" <auth.gabor at enaplo.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, September 26, 2004 1:43 AM
Subject: Re: Golf V, volt: F1 fizika
Halihó!
2004. szeptember 25. 23.51 dátummal ide.ne.irj at freemail.hu ezt írta:
> Mukodott az a karburatoros korszakban is, csak azota egy ugyanolyan
> hengerurtartalmu motorbol tobb mint 2x teljesitmenyt lehet kivenni,
> sokkal jobb menettulajdonsagok, kisebb kornyezetszennyezes es
> alacsonyabb fogyasztas mellett. Ezt az elektronika altal elerheto sokkal
> nagyobb pontossag tette lehetove.
Nem tudom, hányszor kellene még leírni... Lambda szonda jele nélkül a
fogyasztás -5 és 10% között mozog, de inkább több. Egy Euro4 motor az
Euro3 szennyezési normákat még teljesíti.
A motorvezérlés elsősorban vezérlés, nem szabályozás. A lehetőségekhez
mérten minden bemenő paramétert mér, és ezek alapján vezérli a motort. Ha
eltolódik a vízhőfokmérő jele (nem megszűnik), akkor igencsak egyenetlen
lesz a motor járása, ezt semmilyen visszacsatolás nem képes korrigálni. Ha
a létömegmérő hamis értéket mér, akkor olyan is előfordul, hogy lefullad,
vagy letilt a vezérlés. Hibás légtömegmérő nélkül szinte el sem indul. És
egy kimenő paramétert mér a sok lehetséges közül: oxigéntartalom. Semmi
mást. Mérhetne hőfokot, nyomást, kémiai elemzést csinálhatna a füstgázról.
Lehetne úgy is csinálni, hogy semmi bemenő paramétert nem mérünk, csak a
kimenőket. De egyelőre olcsón nem áll rendelkezésre a sok kémiai szenzor.
Sokkal jobban meg lehetne csinálni a motor elektronikáját, ha sokkal több
adat jönne vissza a kimenetről, de egyelőre ez nem olcsó utcai megoldás.
Marad a vezérlés.
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD 5.3
-----------------------------------
Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list