Golf V, volt: F1 fizika

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
Sun Sep 26 10:43:04 CEST 2004


Halihó!

2004. szeptember 25. 23.51 dátummal ide.ne.irj at freemail.hu ezt írta:
> Mukodott az a karburatoros korszakban is, csak azota egy ugyanolyan
> hengerurtartalmu motorbol tobb mint 2x teljesitmenyt lehet kivenni,
> sokkal jobb menettulajdonsagok, kisebb kornyezetszennyezes es
> alacsonyabb fogyasztas mellett. Ezt az elektronika altal elerheto sokkal
> nagyobb pontossag tette lehetove.
  Nem tudom, hányszor kellene még leírni... Lambda szonda jele nélkül a 
fogyasztás -5 és 10% között mozog, de inkább több. Egy Euro4 motor az 
Euro3 szennyezési normákat még teljesíti.
  A motorvezérlés elsősorban vezérlés, nem szabályozás. A lehetőségekhez 
mérten minden bemenő paramétert mér, és ezek alapján vezérli a motort. Ha 
eltolódik a vízhőfokmérő jele (nem megszűnik), akkor igencsak egyenetlen 
lesz a motor járása, ezt semmilyen visszacsatolás nem képes korrigálni. Ha 
a létömegmérő hamis értéket mér, akkor olyan is előfordul, hogy lefullad, 
vagy letilt a vezérlés. Hibás légtömegmérő nélkül szinte el sem indul. És 
egy kimenő paramétert mér a sok lehetséges közül: oxigéntartalom. Semmi 
mást. Mérhetne hőfokot, nyomást, kémiai elemzést csinálhatna a füstgázról.
  Lehetne úgy is csinálni, hogy semmi bemenő paramétert nem mérünk, csak a 
kimenőket. De egyelőre olcsón nem áll rendelkezésre a sok kémiai szenzor. 
Sokkal jobban meg lehetne csinálni a motor elektronikáját, ha sokkal több 
adat jönne vissza a kimenetről, de egyelőre ez nem olcsó utcai megoldás. 
Marad a vezérlés.
-- 
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD 5.3




More information about the Elektro mailing list