Golf V, volt: F1 fizika

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sun Sep 26 11:22:01 CEST 2004


HAJDU Csaba wrote:

>>>> az osszes parameterbol szamolt befecskendezesi ido-bol viszont 
>>>> nagyon jo kozelitessel meghatarozhato a fogyasztas - es ha ez elter 
>>>> a valosagtol akkor komoly mukodesi hiba van az autoban .
>>>
>>>
>>> Ha az osszes parameterben a lambda is benne van, akkor igen. Ha 
>>> nincs, akkor a szamolt ido nagyon pontatlan is lehet - pl. ugyanazt 
>>> az idot kapnad egy 10%-kal kisebb egeshoju benzinre is, ami nyilvan 
>>> nem jo.
>>
>>
>> es ez mennyiben befolyasolja a befecskendezett mennyiseget ?
>> "a meghatarozhato a fogyasztas" azt jelenti hogy latod mennyi benzin 
>> fogy el - nem azt hogy hany kilowattorat fogyasztasz .
>
>
> Latom, de ha az adott mennyisegu benzin mellett nem jo a lambda, akkor 
> modositani fogom (az idot, vagy a mennyiseget, ahogy tetszik), hiszen 
> megsem jol szamoltam ki... Nem arrol van szo, hogy egyaltalan nincs 
> lambda, hanem hogy hasznalod-e az erteket az szamolashoz.

a fogyasztasszamolashoz nyilvan nem - ha lambda alapjan modositom a 
befecskendezesi idot az csak kovetkezmenyesen modositja a fogyasztast - 
tehat ehhez a temahoz nincs koze .

> Ha nem hasznalod, akkor a motor nem a kivant modon fog mukodni. Persze 
> mukodtethetned ezzel a bizonyos szamitott mennyisegu benzinnel is, de 
> a valosagban nem ezt teszed, hanem korrigalsz. Az uj motor egy 
> alaptablazattal indul, ami nyilvan a lambda hasznalata nelkul all elo, 
> aztan majd modosul, ha kiderul, hogy a benne levo ertekek mellett nem 
> lett jo a lambda.

a tablazat modosul? en nem igy tudom . az alaptablazat ervenyben marad , 
ezt minden pontjaban hangolja el a lambda EGY korrekcios ertekkel - igy 
igazan adaptivnak nem neveznem .

> Amikor mar az adott motorhoz modositott tablazatod van, akkor valoban 
> kisebb a lambda szerepe, mindaddig, amig nem valtoznak a korulmenyek. 
> De ha valtozik a benzin minosege, kopik az injektor, stb., akkor 
> modositani kell a tablazatot, azaz ujra lenyeges lesz a lambda.
>
> Tehat: egy adott befecskendezi idohoz valamilyen pontossaggal 
> ketsegtelenul meg tudod mondani a fogyasztast, viszont az "osszes 
> parameterbol", amennyiben ezek kozott nem szerepel a lambda, nem tudsz 
> olyan idot szamolni, ami a gyakorlatban korrekcio nelkul hasznalhato 
> lenne.

van ket azonos injektor : aprilia ETV caponord 1000 v2-es sagem 
2003-2004 a 2003-asban nincs lambda szonda - a 2004-esben van.
a kulonbseg a ketto mukodeseben hogy a lambdaszenzor jele belekavar a 
jelbe - a tablazat azonos , a tobbi szinten - mivel mindket motor mer 
minden erdemi parametert (nezd meg a diag kepernyot a tuneboy.com.au -n) 
ezert a szamitas maximum a benzin futoerteket nem tartalmazza - ennek az 
elterese pedig nem birt akkora jelentoseggel az elmult 20000km-ben hogy 
barmilyen mukodesi elonyt jelentett volna a 2004-es gep elonyere - sot , 
eddig a legtobb gondot az okozta hogy az esetleges hibakat (koztuk a 
nemlinearisakat is) megprobalta elfedni , igy gondokat okozott inkabb 
mint elonyoket - teljesitmenyben a ket gep kozul a nem lambdas a jobb - 
a kompenzalas nem valik elonyere . tehat a "nem tudsz olyan idot 
szamolni, ami a gyakorlatban korrekcio nelkul hasznalhato lenne" nem 
igazan fedi a valosagot - ami azt illeti nekem ugy tunik hogy a 
gyakorlatban jobban elboldogulsz egy ilyen hazard analog jel nelkul .


bye
dexter




More information about the Elektro mailing list