Golf V, volt: F1 fizika
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Sun Sep 26 11:22:01 CEST 2004
HAJDU Csaba wrote:
>>>> az osszes parameterbol szamolt befecskendezesi ido-bol viszont
>>>> nagyon jo kozelitessel meghatarozhato a fogyasztas - es ha ez elter
>>>> a valosagtol akkor komoly mukodesi hiba van az autoban .
>>>
>>>
>>> Ha az osszes parameterben a lambda is benne van, akkor igen. Ha
>>> nincs, akkor a szamolt ido nagyon pontatlan is lehet - pl. ugyanazt
>>> az idot kapnad egy 10%-kal kisebb egeshoju benzinre is, ami nyilvan
>>> nem jo.
>>
>>
>> es ez mennyiben befolyasolja a befecskendezett mennyiseget ?
>> "a meghatarozhato a fogyasztas" azt jelenti hogy latod mennyi benzin
>> fogy el - nem azt hogy hany kilowattorat fogyasztasz .
>
>
> Latom, de ha az adott mennyisegu benzin mellett nem jo a lambda, akkor
> modositani fogom (az idot, vagy a mennyiseget, ahogy tetszik), hiszen
> megsem jol szamoltam ki... Nem arrol van szo, hogy egyaltalan nincs
> lambda, hanem hogy hasznalod-e az erteket az szamolashoz.
a fogyasztasszamolashoz nyilvan nem - ha lambda alapjan modositom a
befecskendezesi idot az csak kovetkezmenyesen modositja a fogyasztast -
tehat ehhez a temahoz nincs koze .
> Ha nem hasznalod, akkor a motor nem a kivant modon fog mukodni. Persze
> mukodtethetned ezzel a bizonyos szamitott mennyisegu benzinnel is, de
> a valosagban nem ezt teszed, hanem korrigalsz. Az uj motor egy
> alaptablazattal indul, ami nyilvan a lambda hasznalata nelkul all elo,
> aztan majd modosul, ha kiderul, hogy a benne levo ertekek mellett nem
> lett jo a lambda.
a tablazat modosul? en nem igy tudom . az alaptablazat ervenyben marad ,
ezt minden pontjaban hangolja el a lambda EGY korrekcios ertekkel - igy
igazan adaptivnak nem neveznem .
> Amikor mar az adott motorhoz modositott tablazatod van, akkor valoban
> kisebb a lambda szerepe, mindaddig, amig nem valtoznak a korulmenyek.
> De ha valtozik a benzin minosege, kopik az injektor, stb., akkor
> modositani kell a tablazatot, azaz ujra lenyeges lesz a lambda.
>
> Tehat: egy adott befecskendezi idohoz valamilyen pontossaggal
> ketsegtelenul meg tudod mondani a fogyasztast, viszont az "osszes
> parameterbol", amennyiben ezek kozott nem szerepel a lambda, nem tudsz
> olyan idot szamolni, ami a gyakorlatban korrekcio nelkul hasznalhato
> lenne.
van ket azonos injektor : aprilia ETV caponord 1000 v2-es sagem
2003-2004 a 2003-asban nincs lambda szonda - a 2004-esben van.
a kulonbseg a ketto mukodeseben hogy a lambdaszenzor jele belekavar a
jelbe - a tablazat azonos , a tobbi szinten - mivel mindket motor mer
minden erdemi parametert (nezd meg a diag kepernyot a tuneboy.com.au -n)
ezert a szamitas maximum a benzin futoerteket nem tartalmazza - ennek az
elterese pedig nem birt akkora jelentoseggel az elmult 20000km-ben hogy
barmilyen mukodesi elonyt jelentett volna a 2004-es gep elonyere - sot ,
eddig a legtobb gondot az okozta hogy az esetleges hibakat (koztuk a
nemlinearisakat is) megprobalta elfedni , igy gondokat okozott inkabb
mint elonyoket - teljesitmenyben a ket gep kozul a nem lambdas a jobb -
a kompenzalas nem valik elonyere . tehat a "nem tudsz olyan idot
szamolni, ami a gyakorlatban korrekcio nelkul hasznalhato lenne" nem
igazan fedi a valosagot - ami azt illeti nekem ugy tunik hogy a
gyakorlatban jobban elboldogulsz egy ilyen hazard analog jel nelkul .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list