Golf V, volt: F1 fizika

HAJDU Csaba hajdu at sunserv.kfki.hu
Sun Sep 26 08:46:41 CEST 2004


>>> az osszes parameterbol szamolt befecskendezesi ido-bol viszont nagyon jo 
>>> kozelitessel meghatarozhato a fogyasztas - es ha ez elter a valosagtol 
>>> akkor komoly mukodesi hiba van az autoban .
>> 
>> Ha az osszes parameterben a lambda is benne van, akkor igen. Ha nincs, 
>> akkor a szamolt ido nagyon pontatlan is lehet - pl. ugyanazt az idot 
>> kapnad egy 10%-kal kisebb egeshoju benzinre is, ami nyilvan nem jo.
>
> es ez mennyiben befolyasolja a befecskendezett mennyiseget ?
> "a meghatarozhato a fogyasztas" azt jelenti hogy latod mennyi benzin fogy el 
> - nem azt hogy hany kilowattorat fogyasztasz .

Latom, de ha az adott mennyisegu benzin mellett nem jo a lambda, 
akkor modositani fogom (az idot, vagy a mennyiseget, ahogy 
tetszik), hiszen megsem jol szamoltam ki... Nem arrol van szo, 
hogy egyaltalan nincs lambda, hanem hogy hasznalod-e az erteket az 
szamolashoz.

Ha nem hasznalod, akkor a motor nem a kivant modon fog mukodni. 
Persze mukodtethetned ezzel a bizonyos szamitott mennyisegu 
benzinnel is, de a valosagban nem ezt teszed, hanem korrigalsz. Az 
uj motor egy alaptablazattal indul, ami nyilvan a lambda 
hasznalata nelkul all elo, aztan majd modosul, ha kiderul, hogy a 
benne levo ertekek mellett nem lett jo a lambda.

Amikor mar az adott motorhoz modositott tablazatod van, akkor 
valoban kisebb a lambda szerepe, mindaddig, amig nem valtoznak a 
korulmenyek. De ha valtozik a benzin minosege, kopik az injektor, 
stb., akkor modositani kell a tablazatot, azaz ujra lenyeges lesz 
a lambda.

Tehat: egy adott befecskendezi idohoz valamilyen pontossaggal 
ketsegtelenul meg tudod mondani a fogyasztast, viszont az "osszes 
parameterbol", amennyiben ezek kozott nem szerepel a lambda, nem 
tudsz olyan idot szamolni, ami a gyakorlatban korrekcio nelkul 
hasznalhato lenne.




More information about the Elektro mailing list