Golf V, volt: F1 fizika
HAJDU Csaba
hajdu at sunserv.kfki.hu
Sun Sep 26 08:46:41 CEST 2004
>>> az osszes parameterbol szamolt befecskendezesi ido-bol viszont nagyon jo
>>> kozelitessel meghatarozhato a fogyasztas - es ha ez elter a valosagtol
>>> akkor komoly mukodesi hiba van az autoban .
>>
>> Ha az osszes parameterben a lambda is benne van, akkor igen. Ha nincs,
>> akkor a szamolt ido nagyon pontatlan is lehet - pl. ugyanazt az idot
>> kapnad egy 10%-kal kisebb egeshoju benzinre is, ami nyilvan nem jo.
>
> es ez mennyiben befolyasolja a befecskendezett mennyiseget ?
> "a meghatarozhato a fogyasztas" azt jelenti hogy latod mennyi benzin fogy el
> - nem azt hogy hany kilowattorat fogyasztasz .
Latom, de ha az adott mennyisegu benzin mellett nem jo a lambda,
akkor modositani fogom (az idot, vagy a mennyiseget, ahogy
tetszik), hiszen megsem jol szamoltam ki... Nem arrol van szo,
hogy egyaltalan nincs lambda, hanem hogy hasznalod-e az erteket az
szamolashoz.
Ha nem hasznalod, akkor a motor nem a kivant modon fog mukodni.
Persze mukodtethetned ezzel a bizonyos szamitott mennyisegu
benzinnel is, de a valosagban nem ezt teszed, hanem korrigalsz. Az
uj motor egy alaptablazattal indul, ami nyilvan a lambda
hasznalata nelkul all elo, aztan majd modosul, ha kiderul, hogy a
benne levo ertekek mellett nem lett jo a lambda.
Amikor mar az adott motorhoz modositott tablazatod van, akkor
valoban kisebb a lambda szerepe, mindaddig, amig nem valtoznak a
korulmenyek. De ha valtozik a benzin minosege, kopik az injektor,
stb., akkor modositani kell a tablazatot, azaz ujra lenyeges lesz
a lambda.
Tehat: egy adott befecskendezi idohoz valamilyen pontossaggal
ketsegtelenul meg tudod mondani a fogyasztast, viszont az "osszes
parameterbol", amennyiben ezek kozott nem szerepel a lambda, nem
tudsz olyan idot szamolni, ami a gyakorlatban korrekcio nelkul
hasznalhato lenne.
More information about the Elektro
mailing list