Golf V, volt: F1 fizika

Trebitsch trebi at algoritmic.hu
Sat Sep 25 12:57:03 CEST 2004


----- Original Message -----
From: <ide.ne.irj at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Saturday, September 25, 2004 12:24 PM
Subject: Re: Golf V, volt: F1 fizika


> Igy van, mert mint megbeszeltuk a lambda lassu stb... Ezert az elektronika
> elore probal pontos mennyiseget adagolni, de csak utolag derul ki hogy az
> jo volt-e, akkor korrigalja az elore szamitashoz szukseges egyutthatokat.
> Erted??
> Hosszu tavon mindenkeppen a lambdara kell hagyatkoznia, mert semmilyen
> mas visszacsatolas nincs a keverek osszetetelerol.

Nem olyan lassu az a lambda. Oreg Pajerom LPG uzeme egy alapvetoen
hagyomanyos rendszer, mezei reduktor, keverofej a porlaszto tetejen.
Egyetlen beavatkozasi lehetoseg a keverekarany beallitasahoz a
leptetomotoros gazmennyisegszabalyzo, ami a reduktorbol jovo csoben szukiti
a keresztmetszetet. Direkt ebbol a celbol beepitettem egy lambdaszondat, es
a vezerles semmi mast nem csinal, mint figyeli a lambda feszultseget es
annak megfeleloen leptet, tehat ha szegeny a keverek akkor noveli a
keresztmetszetet, ha dus akkor csokkenti. Ugyanakkor a lambda erteket vissza
is jelzi egy LED-sor, egy mezei voltmero tulkeppen, de ez a beavatkozastol
fuggetlen. Meglepoen gyorsan es jol korrigal a rendszer. 3-500 millisec
alatt beall az 1-es lambda, es ez leginkabb a leptetomotor sebessegen mulik.
Jelezni joval elobb jelzi, hogy mi ujsag a keverekkel.
A szonda persze muxik benzinuzemben is. Ahol a vilagon semmifele szabalyzas
nincs, hagyomanyos porlaszto. Ott (persze csak szkoppal) szepen latszik meg
az egyes hengerek kozotti kulonbseg is a lambda feszultsegeben. (A ledes
merokeben egy integralo tag simit, mer kifolyik az ember szeme a vibralastol
kulonben. :)

Trebitsch




More information about the Elektro mailing list