Golf V, volt: F1 fizika

ide.ne.irj at freemail.hu ide.ne.irj at freemail.hu
Sat Sep 25 12:56:49 CEST 2004


Thus spake Trebitsch:

> Nem olyan lassu az a lambda. Oreg Pajerom LPG uzeme egy alapvetoen
> hagyomanyos rendszer, mezei reduktor, keverofej a porlaszto tetejen.
> Egyetlen beavatkozasi lehetoseg a keverekarany beallitasahoz a
> leptetomotoros gazmennyisegszabalyzo, ami a reduktorbol jovo csoben szukiti

[..]

> nincs, hagyomanyos porlaszto. Ott (persze csak szkoppal) szepen latszik meg
> az egyes hengerek kozotti kulonbseg is a lambda feszultsegeben. (A ledes

Gratulalok, ugyes! Ugy latszik nem csak egy gyakorlati tapasztalatokkal
rendelkezo ember van a listan :)
Hogy a hengerenkenti kulonbseget is jelzi, azt nem gondoltam volna,
bar hogy a mai gyors lambdak mar dinamikus gyorsitas kozben is adnak
ertekelheto jelet, sot, az injektorvezerles (gyorsabban mukodik mint a
leptetomotoros trukk) kepes reagalni ra es lambda=1.00-t tartani ilyenkor
is, azt mar irta a Bosch-os mernok kollegank.
Ugyanezt irtam en is tobbszor is, persze en csak elmeletben tudom, a
szakirodalombol, levelezesekbol, meg egy kis logikus (fizikus)
gondolkodasbol. Ugy tunik, megsem teljesen hulyeseg...
Azt nem ertem, hogy ha Arnold valoban profi szinten foglalkozik a temaval,
akkor hogy mehetett ennyire tevutra?
Az irasai 180 fokban ellenkeznek a szakirodalommal, egy Bosch-os mernokkel
folytatott maganlevelezessel, a te tapasztalataiddal, a gyartok
gyakorlataval, a jozan esszel, stb...

> Trebitsch

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Nyugodt lelkiismerettel csak ket dolgot igerhetek: fut es fat ;)"




More information about the Elektro mailing list