Golf V, volt: F1 fizika

Dukai Zoltan dzoolee at yunord.net
Wed Sep 15 13:08:11 CEST 2004


ide.ne.irj at freemail.hu wrote:
> Ha normalisan autozol egy nagy es egy kis motoros autoval, ugyanakkora
> teljesitmenyt kell leadnia mind a ket motornak, es ez (az elozest,
> intenziv gyorsitast kiveve) toredeke a motorok optimalis/maximalis
> teljesitmenyenek. Viszont a kicsi motor, mely mondjuk 20%-ig van
> kihasznalva, kozelebb van az optimalis munkaponthoz, mint a nagy motor,
> mely mondjuk csak 10%-ig van kihasznalva.
> Tehat: a nagyobb motornak jobb a hatasfoka, ezt nem vitatja senki.
> Viszont ezt a magasabb hatasfokot magasabb teljesitmeny mellett eri el,
> kis teljesitmenynel a hatasfok alacsony.
> A magasabb teljesitmeny pedig tobb benzint jelent, meg a kicsit jobb
> hatasfok mellett is. Tehat dragabb.

Erre ismersz valamifele bizonyitekot?
Mert csak igy lazan kijelenteni mintha teny lenne elegge felelotlenseg.
Erdekelne errol grafikon (komolyan! nem kotoszkodeskeppen)
MOndjuk fordulatszam/leadott teljesitmeny/hatasfok egy 3D grafikonon.
egy 50-60 lovas es egy 120-as autora is.




More information about the Elektro mailing list