Golf V, volt: F1 fizika

ide.ne.irj at freemail.hu ide.ne.irj at freemail.hu
Wed Sep 15 17:15:50 CEST 2004


Thus spake Dukai Zoltan:

> Erre ismersz valamifele bizonyitekot?
> Mert csak igy lazan kijelenteni mintha teny lenne elegge felelotlenseg.
> Erdekelne errol grafikon (komolyan! nem kotoszkodeskeppen)
> MOndjuk fordulatszam/leadott teljesitmeny/hatasfok egy 3D grafikonon.
> egy 50-60 lovas es egy 120-as autora is.

Arra nincs, Ladara, Trabantra van :)
De eleg ha eloveszed a jozan parasztit, egy kicsit erolteted a szurket.
Alapjaraton 0 a hatasfok, mert zabal valamennyit, nem ad le semmit.
Ha egyre tobb teljesitmenyt veszel ki belole (mindig az adott
teljesitmenyhez tartozo optimalis fordulatszamon), a hatasfok monoton no
a maximalis hatasfokig, onnan csokken.
A maximalis hatasfok egy nagy motornal nagyobb teljesitmenynel van,
mint egy kis motornal. Mivel a motort tipikusan az also tartomanyban
hasznalod vezetes kozben, es csak nagyon ritkan, rovid ideig teped meg
alaposan, a kis motor kozelebb fog mukodni az optimalis hatasfokhoz.
Nem tudom miert olyan erthetetlen ez.
Szerintem teljesen trivialis.
Persze nem ez az egyetlen fura nezet itt a listan a vezetessel
kapcsolatban... Egyesek siman hatalyon kivul helyezik a fizikat
autozas kozben.

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
Az en kisebbrendusegi komplexusom nem olyan jo, mint a tied.




More information about the Elektro mailing list