Turbo (volt Hideginditas)
Király Gyula
kingkey at axelero.hu
Mon Jun 14 12:57:44 CEST 2004
Üdv!
Nem számoltam utána de elhiszem, viszont
csak a Diesel autó nyeli a teljes lökettérfogatra
a levegot ( keverékszabályzás ), az Otto- motor
töltéssel szabályoz - ezért izmoznak a fejlesztok
azon, hogy alapjárattól tökig gáz állapotig
kb. sztöchiometrikus legyen a keverék.Sot, a
lambda-szonda tulajdonképpen jól elb at ssza azt
a lehetoséget, hogy mondjuk 1.2 légfelesleg-
tényezovel takarékosan autózzak, ha csak haladni
kell.
Szóval, szerintem a légnyelés még tökig gáznál is kisebb,
mint az elvi maximum ->ezért kell a turbo.
Abba viszont biztosan bedolgozik a motor szívása,
ezt a rovatot szokás a _szívási munka_ rovatba írni.
Korábban írtam, feltöltött motornál a szívási munka
negatív is lehet -> jobb lehet a motor hatásfoka.
Más kérdés, hogy a turbót többnyire nem ezért
szereti, aki.
Gyula
----- Original Message -----
From: Moczik Gabor <progzmaster at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, June 14, 2004 8:51 AM
Subject: Re: Turbo (volt Hideginditas)
Vajk Fekete wrote:
> Ha nem szamoltam el magam, ez 58 liter levego masodpercenkent.
>
> 50kPa nyomason 58l/sec levegot tolni az (a tevedes lehetoseget tovabbra
> is fenntartva) 2900W. Mindez a vesztesegek teljes elhanyagolasaval.
Hat ez eleg soknak tunik. Nem csokkenti valamelyest, hogy a motor segit
szivni? Vagy ez nem befolyasolja egyaltalan?
--
((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( ICQ=171823363 )))--((( Autos levlista: progzmaster.homelinux.org )))
More information about the Elektro
mailing list