Turbo (volt Hideginditas)
Vajk Fekete
Vajk.Fekete at oracle.com
Mon Jun 14 10:20:11 CEST 2004
Hi,
azert szamoltam 50KPa-val, mert ennyi a plusz, amit a kompresszor tol.
az hogy a motor sziv vagy sem, ugy tunik nem szamit, mert mindenkeppen
kell legyen egy kompresszorod, aminek az egyik vegen 1atm van, a masik
vegen meg 1.5atm. Utannna az 1.5atm-bol a motor sziv, vagy csak hagyja
hogy belemenjen az nem szamit csak abban, hogy mikorra telik meg a
henger. Ha a dugo gyorsan megy lefele a beomlohoz kepest, akkor lesz
kicsike vakuum a hengerben, ami tenyleg teljesitmenyt vesz el a
fotengelyrol, de az also holtpontnal ugyus beall az 1.5atm. Ha lassan
megy a dugo lefele, akkor meg akar a turbo nyomja is (szerintem kizart
helyzet).
Ez a jopar KW szerintem egybevag azokkal a meretekkel amik egy turbora
jellemzoek. Elektromos kompresszoros autot meg nem lattam. Erdekes lenne
megnezni milyen villanymotor van egy olyanban.
vajk
Moczik Gabor wrote:
> Vajk Fekete wrote:
>
>> Ha nem szamoltam el magam, ez 58 liter levego masodpercenkent.
>>
>> 50kPa nyomason 58l/sec levegot tolni az (a tevedes lehetoseget
>> tovabbra is fenntartva) 2900W. Mindez a vesztesegek teljes
>> elhanyagolasaval.
>
>
> Hat ez eleg soknak tunik. Nem csokkenti valamelyest, hogy a motor
> segit szivni? Vagy ez nem befolyasolja egyaltalan?
>
More information about the Elektro
mailing list