Turbo (volt Hideginditas)
Tóth László
laszlo.toth at delta.hu
Mon Jun 14 10:53:32 CEST 2004
kompressort készen vehetsz, nem semmi pénzekért ( pl:
http://www.procharger.com ).
autóbontoból (kompressoros merciböl)
és ha minden igaz, az egymotoros kisrepülökön 6 hengeres mocik vannak
csigakompressorral, valami ilyet lehetne az autóra berhelni.
A kompressort viszont nem villanymotor hajtja, az nem jó. a szokásos
megoldás a fötengelyröl hajtani (gondolj csak a gyorsulási versenyeken
levö gépekre, atom nagy bordásszij hajtja a motor méretü kompressort a
V8 tetején, amin rajta figyel a scoop, a három piros pillangoszelep, és
ők se használnak turbot), mivel minél nagyobb a fordulatszám, annál
többet kell tolnia, és egy villanymotor ugyanannyit nyomna alapjáraton
mint max fordulaton. lehetséges megoldás a klimakopresszor helyére
tenni, a kompresszorból kibányászni az elektromosan kapcsolható hajtást.
Erösebb dugót tuningcégek tudnak tipushoz adni, esetleg a direkt
motoralkatrészekkel foglalkozó cégek (pl motorion), akik dugot,
csapágyakat és gyürüket árulnak.
a turbolyuk az, hogy a turbó motor kis fordulaton lábatlan pok, a turbo
3-4000 körül kezd el dolgozni, addig gyengébb mint egy ugyanolyan motor
turbó nélkül, a fölött meg megy mint állat.
Laca
>
> > roots v spiral kompresszor
> > axialis kompresszor
>
> Ilyeneket hol lehet szerezni? Mekkora energia (hanyszaz W-os
> villanymotor) kellhet kb. a fent emlitett nyomashoz (keresztmetszetet,
> meg liter/h-t saccolni kellene, nem tudom mennyi kellhet).
>
>
> Toth Laszlo:
> > erösebb dugó sem árt, pl kovácsolt, mert el tud rendesen olvadni
>
> Ilyet pl. hol lehet szerezni normalis aron, megfelelo meretben?
> Feltetelezem, hogy nem lesz a sarki autosboltban.
>
> > egy kompressor egyszerübben kivitelezhető , nincs turbolyuk,
> kikapcsolhato
>
> Mi az a turbolyuk, arulja mar el valaki!
>
More information about the Elektro
mailing list