Turbo (volt Hideginditas)

Tóth László laszlo.toth at delta.hu
Mon Jun 14 10:53:32 CEST 2004


kompressort készen vehetsz, nem semmi pénzekért ( pl:  
http://www.procharger.com ).
autóbontoból (kompressoros merciböl)
és ha minden igaz, az egymotoros kisrepülökön 6 hengeres mocik vannak 
csigakompressorral, valami ilyet lehetne az autóra berhelni.

A kompressort viszont nem villanymotor hajtja, az nem jó. a szokásos 
megoldás a fötengelyröl hajtani (gondolj csak a gyorsulási versenyeken 
levö gépekre, atom nagy bordásszij hajtja a motor méretü kompressort a 
V8 tetején, amin rajta figyel a scoop, a három piros pillangoszelep, és 
ők se használnak turbot), mivel minél nagyobb a fordulatszám, annál 
többet kell tolnia, és egy villanymotor ugyanannyit nyomna alapjáraton 
mint max fordulaton. lehetséges megoldás a klimakopresszor helyére 
tenni, a kompresszorból kibányászni az elektromosan kapcsolható hajtást.

Erösebb dugót tuningcégek tudnak tipushoz adni, esetleg a direkt 
motoralkatrészekkel foglalkozó cégek (pl motorion), akik dugot, 
csapágyakat és gyürüket árulnak.

a turbolyuk az, hogy a turbó motor kis fordulaton lábatlan pok, a turbo 
3-4000 körül kezd el dolgozni, addig gyengébb mint egy ugyanolyan motor 
turbó nélkül, a fölött meg megy mint állat.

Laca
  

>
> > roots v spiral kompresszor
> > axialis kompresszor
>
> Ilyeneket hol lehet szerezni? Mekkora energia (hanyszaz W-os 
> villanymotor) kellhet kb. a fent emlitett nyomashoz (keresztmetszetet, 
> meg liter/h-t saccolni kellene, nem tudom mennyi kellhet).
>
>
> Toth Laszlo:
> > erösebb dugó sem árt, pl kovácsolt, mert el tud rendesen olvadni
>
> Ilyet pl. hol lehet szerezni normalis aron, megfelelo meretben? 
> Feltetelezem, hogy nem lesz a sarki autosboltban.
>
> > egy kompressor egyszerübben kivitelezhető , nincs turbolyuk, 
> kikapcsolhato
>
> Mi az a turbolyuk, arulja mar el valaki!
>




More information about the Elektro mailing list