Hideginditas

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Fri Jun 11 01:01:15 CEST 2004



Szia,

2004. június 11., 0:40:57, írtad:

>>
ch> o.k , pl egy type r integra valoszinuleg egy kicsi belenyulas utan 
ch> szetesik , egyresz mert eleve ot evre terveztek , masreszt csucsra van 
ch> jaratva - tehat nem tanacsos suzuki wagonort plusszolni , de egy nagyobb 
ch> auto tobbet bir , es aranyaiban is tobbet , nem csak a meretenel fogva .

igen, ezt mondom én is. a sok mostani autó kis lökettérfogatra
viszonylag sok teljesítményt ad, (emberek örülnek neki). ezeket
szerintem nem szabad tunningolni, fõleg ilyen drasztikusan nem.
de a kicsit régebbi autók, jó nagy motorral, azokban van rengeteg tartalék.
jó kis v8, v6-os motorok...
láttam olyan alfa164q4-et, ami (mûhely elmondása szerini 450LE)
tettek bele új gyujtás rendszert, két picike turbót a maseratitól, megmittoménmégmit
és így lett egy 3.0v6 biturbó.
hogy megvolt-e a 450ló, azt nem tom, de hogy marhára bírt menni az
biztos.

>>
ch> de nem lerobbant , ugye ?
ch> te azt mondtad hogy lerobban a helyerol a hengerfej - ez kicsit meredek .

persze, nem úgy robbant le, mint mondjuk egy kézigránát tette volna,
de a hengerfejcsavarok elszakadtak, és rettenet hangja lett.

>>?????? a psi az egyenlõ a bar-al?
>>
ch> psi - font/negyzethuvelyk . az atszamitasat most kapasbol nem tudom 
ch> neked megmondani - nekem igy vannak megadva az adatok igy nem is szoktam 
ch> atszamolni - de ha jol remlik ez max0.3 - 0.4 atmoszfera

>> mert ha igen, akkor ekkora túlnyomást
>>nincs az a motor, ami elvisel. (legfeljebb extra motorok) az utcai autóknál, 1.5, max 2 bár
>>  
>>
ch> igy azert kicsit mas a dolog

na, gondolhatod, mekkorát néztem:-))
aszittem hirtelen, hogy psi = bar, és simán feltöltenek egy utcai
autót 6-8 bar-al... hú, az lenne a tuti.
nekem egyszer véletlenül eltekerték a lefújószelept, és nomot vagy 4
bar-t a turbó, hát ne tudd meg hogy ment a lancia. rendesen ordítottam
benne a sebesség mámortól. de olyan hirtelen sem fordultam vissza még
a mûhelybe, mint akkor.

>>
ch> en ugy tudom hogy igenyesebb helyeken ket szelep szokott lenni - egy ami 
ch> limitalja a turbina fordulatat , es egy ami a tulnyomast engedi el. ez 
ch> utobbi nem mindenhol szeria .

én meg fordítva tudom, de ez majdnem mindegy is.
>>
ch> imadnivalo az az auto . nem egy klasszikus konform szutyok - igazi teliver .

melós autó, az tuti. dolgozni kell vele, hogy úgy menjen, ahogy tud
menni.
>>
ch> persze , de most nem egy turbos motort akar epiteni hanem egy finoman 
ch> feltoltott szivot .

arra nem volna jobb egy kompresszoros megoldás. persze finoman azt s,
mert az is nagyot tud lépi...

ch> a masik hdi-volt , ott software hoppa volt es szetporgott a blokk .

no védelem??? micsoda dolgok vannak... anno minden ilyen szara tudtak
figyelni mechanikai megoldásokkal.

ch> a barom :( kinyomta a kuplungot es hagyta meghalni a motort . barbar :(
ch> lefojtani nem tudta - erosebb volt a motor mint a fek mi ? persze ...

nem nyomta ki, pont azt mesélte, hogy nem merte kinyomni, mert úgy
pörgött, mint az állat. ment amíg meg nem halt a motor...
hehehe, végül is jobb lett volna, ha kinyova tartja, akkor hamarabb
vége.

ch> bye
ch> dexter




--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu




More information about the Elektro mailing list