Hideginditas
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Fri Jun 11 00:40:57 CEST 2004
pyxys1 wrote:
>Szia,
>
>minden átalakítás nélkül, azért ez kissé meredek. aztán azt is megkell
>nézni, hogy milyen motor az amire lehet tenni. egy bazinagy amerikai
>motorra elhiszem, hogy gond nélkül fel lehet akasztani, de egy
>kikönnyített, europai, vagy japán autóra ha ráteszed, akkor nem lesz
>élettartama a motornak. ami legrondább amit eddig láttam, az a hengerfal
>repedés a 2-3-4 falak között.
>
o.k , pl egy type r integra valoszinuleg egy kicsi belenyulas utan
szetesik , egyresz mert eleve ot evre terveztek , masreszt csucsra van
jaratva - tehat nem tanacsos suzuki wagonort plusszolni , de egy nagyobb
auto tobbet bir , es aranyaiban is tobbet , nem csak a meretenel fogva .
>>>lerobbanás simán benne van a pakliban. hengerfej lehúzó csavarok
>>>megnyúlnak, hengerfejpakolás sittysutty, szanaszét fog fújni, és nagy kampec lesz belõle.
>>>
>>>
>ch> ha a nyomast nem limitalod akkor kifujhat a hengerfej , de lerobbanni
>ch> max nedves nitrorendszerek szoktak , es ott is csak a szivotorok szall
>ch> szet .
>
>törött szét hengerfej a turbonyomás miatt, emberünk kicsit
>elõretekerte a lefújószelepet. ment az autó, mint az állat. 50
>km-ig... utána mûhely.
>
de nem lerobbant , ugye ?
te azt mondtad hogy lerobban a helyerol a hengerfej - ez kicsit meredek .
>?????? a psi az egyenlõ a bar-al?
>
psi - font/negyzethuvelyk . az atszamitasat most kapasbol nem tudom
neked megmondani - nekem igy vannak megadva az adatok igy nem is szoktam
atszamolni - de ha jol remlik ez max0.3 - 0.4 atmoszfera
> mert ha igen, akkor ekkora túlnyomást
>nincs az a motor, ami elvisel. (legfeljebb extra motorok) az utcai autóknál, 1.5, max 2 bár
>
>
igy azert kicsit mas a dolog
>én azért a hengerfejcsavarokra is keresnék vmi erõsebbet, meg az
>összes tömítésbõl más anyagú kellene...
>
ha egy kikonnyitett gagyit akarsz tuningolni .
a kedvencem a merci volt amit felhuztak valami 15%-al es elszakadtak a
kardancsavarok - igy volt az egesz auto meretezve - barhol nyultal bele
szetment mellette - ez pontos meretezes , nulla ratartas .
>a kimenõ oldalon szoktak lefújószelepet tenni, de ez minden turbonak a
>tartozéka, rá van szerelve. amikor már lefúj, akkor már
>fulteljesítménnyel megy a motor is meg a turbina is, ez az, amit nem
>szabad sokáig fenntartani.
>
en ugy tudom hogy igenyesebb helyeken ket szelep szokott lenni - egy ami
limitalja a turbina fordulatat , es egy ami a tulnyomast engedi el. ez
utobbi nem mindenhol szeria .
>ez nagyon ellágyította a szívem.... régi szép idõk. 5 évig ápoltam,
>szerelgettem, szeretgettem, és hatalmasakat autóztam vele.
>
imadnivalo az az auto . nem egy klasszikus konform szutyok - igazi teliver .
> A turbomotorok kompreszióviszonya 1:8, 1:7 körül van. A normál
>VI> szívómotoroké 1:10 - 1:11 körül.
>
>VI> Ráereszted a turbót, az elsõ visítás után vége a motornak.
>
igen - ha ugyanannyival nyomod meg mint a turbosokat - de szerintem ez
nem tervezi .
egy gyarilag turbos gep lenyegesen nagyobb nyomassal megy mint egy
szivo amit tuningolnak .
>de azt még mindig nem értem, hogy hogyan lesz a turboban olaj. nem
>csak a kenés miatt kell neki, de ez is hûti. külsõ olajkör, hûtõvel...
>
van ilyen is - es van olyan is ahol siman a olajgombatol megy egy
vezetek a tubohoz es nem ter vissza . elenyeszo az olajfogyasztasa , es
ami megjarta a turbo poklat azt mar nem tanacsos visszavinni a motorba .
>de ha jól emlékszem, még a vezérmútengelyek is másképen vannak
>köszörülve...erre már nem esküszöm meg.
>
persze , de most nem egy turbos motort akar epiteni hanem egy finoman
feltoltott szivot .
>viszont olyan autót hoztak be, amiben eloukkant a turbó, és a
>motorolajat is nyomta be az égéstérbe (ez diesel volt. ford sierra
>kombi, 18T) és nem lehetett leállítani a motort, és addig forgott,
>míg a vezérmûtengelye 4 darabra törött szét. akkor viszont úgy
>megállt, mint pitty.
>
en ezt fekszivatyu membranszakadt fiattal lattam - de ott a gazdajanak
volt annyi esze hogy siman rafekezzen es lefullassza az autot - hazament
vele - es meg a szereloig is eljutott - esszel ez nem vegzetes hiba .
a masik hdi-volt , ott software hoppa volt es szetporgott a blokk .
>ember elmondása szerint ment az m7-esen, kb 130-al, és jól nem állt
>meg az autó, mikor kuplung ki, akkor motor üvöltve visított fel.
>dieselnél ugyebár, addig megy a motor, míg van tüzelõanyag. ez a dög,
>meg képes volt elégetni a motorolaját is. nem bírta leállítani a
>motort. kulcs ki, oszt semmi. lefojtani nem tudta, így aztán ment amíg aztán
>vége lett, mint a botnak.
>
a barom :( kinyomta a kuplungot es hagyta meghalni a motort . barbar :(
lefojtani nem tudta - erosebb volt a motor mint a fek mi ? persze ...
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list