Rezgesek +italok erleles

Király Gyula kingkey at axelero.hu
Fri Jul 30 16:09:30 CEST 2004


Üdv!


>Ezekszerint a turbos benzines motorok hatasfoka rosszabb?
>Vagy ennyire nem egyszeru?

Az a baj, hogy a benzines (Otto) motorok kompressziótûrése
elég gyöszös, bár ugye létezik 110 oktánszámú benzin is,
de az már össze-vissza van buherálva, közcélra nem megy.
A turbós benzines hatásfoka a gyalog szívott motorhoz képest
valószínûleg jobb, mert az ún."szívási munka"-terület a
körfolyamatban pozítív is lehet, míg szívómotor esetén az tiszta
veszteség.
Az meg, hogy egy nagy motor hatásfoka jobb-e, attól is függ,
milyen üzemállapotban használod.Egy 3000-es sokkal kisebb
fordulatszámon is leadhatja azt a teljesítményt, amely neked
kell, a súrlódási veszteség ( nem kicsi hányad! ) négyzetesen
függ a ford.számtól.
Szóval, nem szimpla ügyek ezek.

Gyula





More information about the Elektro mailing list