Rezgesek +italok erleles

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Fri Jul 30 01:06:07 CEST 2004



Hidvegi Jozsef wrote:

>A diesel jóval jobb hatásfokú, mégpedig a jó nagy kompresszió lehet a
>háttérben.
>
nem pont . a tokeletes feltoltes miatt van , hozzajon meg az hogy az 
eges nem impulzus szeru .

> Ezért is izgatott az a téma korábban (volt itt róla szó) hogy van-e
>olyan autó, ami bár benzinnel megy, de ugyanúgy, mint a diesel.
>
mitsu direkt befecskendos benzinesei , es a bmw ganyolt valami 
pilangoszelep nelkuli motort .
az amerikaiak ugy kerulik ezt meg hogy a levego/benya keverek adott , a 
hianyzo terfogatot kipufogo gazzal feltolti - igy a motor hatekonyabb 
lesz sokkal .

>A mostani gép még 80-nál is gyorsul üresben. Tehát ez - bár picit súlyosabb -
>valszleg 70-nél lényegesen kevesebbet kér a kerekekre, mint 8kW. Persze ez nyári
>gumiknál van így, lehet, hogy télinél más lenne az ábra.
>
alapvetoen a delta E=m*g*deltaH kepletbol szamolhatsz egy sebesseghez 
tartozo teljesitmenyt .
a legellenallas es a surlodas eszi a maradekot - de egy nehezebb auto az 
m miatt tobbet is "termel" lejton .

>Ez azét dühít, mert a nagy motorú autóknak a belövését szerintem úgy kellene
>csinálni, hogy alacsony teljesítményeknél az optimalizálási szempont a minél
>kisebb fogyasztás legyen, és amikkor meg kell a delej, akkor meg a minél nagyobb
>teljesítmény. (Asszem valaki már leírta). De nem ezt csinálják, hogy a fene egye
>meg. Vajon miért? Vannak netán emissziós problémák, és az van mindenek felett? A
>legkisebb fogyasztás nem éppen a legkisebb emisszió közelében volna?
>
az amik ugy szoktak csinalni (lingenfelter pl) hogy az altala epitett 
corvette 4000-es fordulatig kat nelkul is tudja a normat .
afelett lep csak be .
a katalizator viszont nem melegszik be ha nem termelsz szemetet , nem 
fogyasztasz tul . igy pazaroljuk az energiat , a nyomatekot , benzint 
azert hogy papiron jobb legyen .
marketing bullshit .

>Vagy a nagy motor forgása eleve sok veszteséget okoz? Lehet, hogy ki kéne
>találni azt, hogy két motor legyen a gépben, és a nagy motor csak akkor jár, ha
>kell
>
uj technika - a neve DOD displacement on demand - ha suhansz akkor 
haromhengeres , ha odalepsz akkor beindul mind a hat - a szelepek 
vezerlesevel is kapcsolhato (nem sziv)
vagy teljesen levalasztja a motor egy reszet .

>sokáig meg se mozduljon, és a villanymotor gurigassa pl a városban az autót?
>Vagy most feltaláltam a melegvizet? :)
>
kb.
en egy auburn boattail speedster-t szeretnek epiteni a kozeli jovoben . 
az eleje egy fiat panda diesel valami pici automata valtoval es minden 
kornyezetbarat izevel , mig a hatulja ha egyszer elkeszul egy oreg 
big-blokk lesz - kozos olaj , kozos hutes , igy nem lesz gond a hofokkal 
ha indulnia kell .
de a mostani automon is jot tenne egy elektromos motor a garzsba 
beallashoz ...

>(Régen a zsigulinál gondolkodtam egy, a kardánba beiktatott villanymotoron, de
>csak elképzelés maradt. Most már, hogy az elsõ kerekeket hajtja a moci, fel se
>merül bennem, hogy ezt itt meg lehetne barkácsolni.)
>
pedig a hatso kerekek kivanjak a dolgot - egy hid , egy kuplunggal es 
attetellel vagy csak siman bendixxel ...

bye
dexter

>  
>




More information about the Elektro mailing list