Rezgesek +italok erleles

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
Fri Jul 30 12:24:28 CEST 2004


>>A diesel jóval jobb hatásfokú, mégpedig a jó nagy kompresszió lehet a
>>háttérben.
>>
>nem pont . a tokeletes feltoltes miatt van , hozzajon meg az hogy az
>eges nem impulzus szeru .
Ja igen, a feltoltesben igazad van. Persze csak akkor er valamit, ha a
kompresszio is baromi nagy.
A nem impulzus-szeru eges az mas teszta, nem ide tartozik. Ha tul hosszi ideig
tartana a befecskendezes, azaz sokkal a holtpont elott vagy utan is lenne belole
jelentos hanyad, akkor az sokat rontana a dolgon. Ha meg tul gyors, nagyon
pillanatszeru, akkor elojon a kopogas elmenye. Bar tudom, az egesz mas jelenseg,
de ahhoz kozelitene.

Nem is gondoltam, hogy ennyifele auto van, amelyik vagy osztott motorral, vagy
robbano+villany keverekkel muxik.

>az amerikaiak ugy kerulik ezt meg hogy a levego/benya keverek adott , a
>hianyzo terfogatot kipufogo gazzal feltolti - igy a motor hatekonyabb
>lesz sokkal .
Hat ezt se goondoltam volna. Otletes!

>alapvetoen a delta E=m*g*deltaH kepletbol szamolhatsz egy sebesseghez
>tartozo teljesitmenyt .
>a legellenallas es a surlodas eszi a maradekot - de egy nehezebb auto az
>m miatt tobbet is "termel" lejton .
Hat ez az! En teljesitmenyt akartam szamolni. Ha nagyobb tomegu a gep, akkor
nagyobb lesz a haladashoz szukseges teljesitmeny, ez ebbol ugye kijon. De ez
csak egy apro megjegyzes volt, csak kb 100 kilo a kulonbseg a regi es a mostani
gep kozott. Biztos, hogy ez se ker tobbet 70-nel, mint 8kW. (Kulonben ugyanigy
szamoltam, ahogy irod, csak derivalni kell, es nem energia, hanem teljesitmeny
jon ki. :-) A dologban persze a magassagmeres saccometriai uton tortent, itt van
a jelentos hiba lehetosege. De majd alkalomadtan kimegyek egy centivel es egy
slagvizmertekkel, es egy szakaszan merek pontosabb lejtest. Baar, egy joval
hosszabb, hasonlo lejtesu utszakasz jobb lenne, ahol tutira ki lehet merni egy
allandosult sebesseget tobb nekifutassal. Egy olyat, aminel kisebbel behajtva
biztosan gyorsul,  nagyobbal meg biztosan lassul.)

>a katalizator viszont nem melegszik be ha nem termelsz szemetet , nem
>fogyasztasz tul . igy pazaroljuk az energiat , a nyomatekot , benzint
>azert hogy papiron jobb legyen .
>marketing bullshit .
Nemegeszen! Legalabbis en ugy tudom, hogy a CO-t katalizator nelkul nem lehet
olyan alacsony szintre szoritani, mint katalizatorral. A katalizator nem a folos
uzemanyagtol melegszik fel, hanem a CO elegesetol.
Hogy a norma mi, az nem erdekes most. Katalizator nelkul mas, mint azzal.

>uj technika - a neve DOD displacement on demand - ha suhansz akkor
>haromhengeres , ha odalepsz akkor beindul mind a hat - a szelepek
>vezerlesevel is kapcsolhato (nem sziv)
>vagy teljesen levalasztja a motor egy reszet .
:-) Egyszer zsigulinal kenyszeruen alkalmaztam. Eltort az egyik kipufogo
szelephimba. Kenytelen voltam a hozza tartozo szivoszelep himbajat is kiszedni,
igy az a dugo csak fol-le jarkalt anelkul, hogy lenne folotte anyagforgalom. Tok
siman ment utana a gep. 1600-os lada volt, az ereje akkora lett, mintha
1200-esben ultem volna.
Amugy takarekossagilag nem jo megoldas szerintem. Megmarad a kiiktatott dugok
surlodasa, ha nem is akkora, mint amikor dolgoznak is.

>pedig a hatso kerekek kivanjak a dolgot - egy hid , egy kuplunggal es
>attetellel vagy csak siman bendixxel ...
Haat, ez jo nagy atalakitast kivan, ebbe biztosan nem fogok bele. :)

hjozsi


____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu




More information about the Elektro mailing list