agyhullamok - alszik/ebren van
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Thu Jul 1 23:17:58 CEST 2004
Szia,
2004. július 1., 20:38:45, írtad:
n> Szia!
n> Vannak helyzetek, amikor az ember nem tehet mast, mint kockazatokat
n> vallal, gyotri magat, kinozza, illetve veszelyezteti kornyezetet
n> egyarant... A rohano tarsadalom a beleit is kifacsarja az embereknek, az
n> utolso morzsaig.
na pont ez itt a baj, hogy az egész világunk ebbe az irányba halad.
ha csak magát, hát az kit érdekel, de autóba nem lehet úgy
gondolkodni, hogy csak én vagyok.
n> Megteheti, hogy nyugodtan, szepen, finomkodva csinal
n> mindent, legfeljebb ehenhal, vagy az asszony perlekedese kergeti a
n> sirba...
a finomkodás és az álmosan autóba ülő embernek szerintem semmi köze
egymáshoz. aki hosszú útra indul, pihenje ki magát előtte. ha nem
sikerül, akkor felelőtlenség vezetni, mert nem csak magát
veszélyezteti, hanem inkább a többieket. ugyanis a többiek nem
tudhatják, hogy álmos.
n> Az ido nagy ur, mindenki szalad es rohan.
nem jó, mindig ezt a kifogást felhozni. lehet rohanni, de álmosan?!
ennyi erővel mondhatni azt is, hogy nincs idő kojózanodásra, mert haza
kell emnni a kocsmából. erre mégis mindenki berzenkedik. (remélem)
n> Az emberi eszre, ertelemre, itelokepessegre apellalni szerintem hatalmas
n> hiba lenne.
már pedig, azt híreszteljük, hogy mi vagyunk az inteligenciahegy
csúcsán itt a Földön. illő volna így is cselkedni.
n> Egyresz a fentiek miatt, masreszt az eretlen ifjusagra, vagy
n> egyes ertelmi fogyatekosokra gondolva meginkabb.
az ifjúság kontra éretség nem mindíg függ össze, de jogosítványt csak
arra érrett embernek adnék. mind lelkileg, mind testileg érett
embernek. kicsit nem úgy csinálnám, ahogy ma megy a jogosítvány
osztás. ma, akinek van pénze, lesz jogsija is.
n> Amig maga hagyja ott a
n> fogat valaki, addig OK. De amikor a kocsiban masok is utaznak... A
n> tobbi, szabalyosanhalado kocsiban meg megintcsak... Emiatt ha egyetlen
n> eletet megment a keytere, mar megeri pepecselni vele.
csakhogy az ebből az okból bekövetkező baleseteket meg lehetne előzni
úgy, hogy az emberek beláznák, hogy egy közel 2tonnás vasban ülnek,
ami piszok nagy rombolást tud csinálni, ha helytelenül használják.
na ez az, amit nem tanítanak meg a jogsiszerzés közben. egy perc
veszélhelyzetet nem gyakorolnak, egy miliméter extrém időjárási
viszony gyakorlás nincs(legfeljebb véletlenül, ha esik).
eleve belekellene verni a fejükbe a jogisítványért harcbaszálló
delikvenseknek, hogy ez nem vicc, játék, erőfitogtatásra, társadalmi
státus jelzésére szolgáló cucc.
n> Ellenben en nem ugy csinalnam, hogy kis csipesz az ujjacskara, hanem egy
n> ebrenletfigyelo aramkor a kocsiba, ami egyszeruen ed egy folyamatos
n> figyelmezteto hangot, majd pl. 3 perc mulva, felorara letiltja a motort.
n> Se elore, se hatra, se jobbra, se balra. Annyi ido lenne pont, hogy
n> biztonsagosan le lehessen parkolni, s elmenni szundi modba. A korrekt
n> megoldas ez lenne.
én csináltam egy tempomatot az alfába. abba terveztem egy ilyesmi
cuccot, az azt csinálta, hogy ha beállította a tempomatot, akkor az 1
percenként csippant egyet.ha a csippanás után x sec-el nem nyomtam egy
gombot, leszállt a gázról... de kiugrott hamar a csipogója.
egyrészt idegelt, a csipogás, másrészt meg úgysem álmosodom el, akkor
meg minek.
n> Ha van masik vezeto a kocsiban, esetleg egy jogsi
n> megmutatas utan a masik sofor (kormany erzi a ujnnyomot (biometrikus
n> azonositas) ) vezetheti tovabb a kocsit, amig emez melegvaltasban
n> kialudja magat.
személyautóban szerintem nem lehet jót, pihentetőt aludni...
de ez csak az én véleményem.
n> Az ebrenletfigyelo nappal, vilagosban idonkent fenypontokat gyujtana ki
n> veletlenszeruen, s figyelne a pupilla reflexeket. Ejjel a szembeforgalom
n> hatasara tanusitott reflexeket is lehet figyelni. Ha 3percig nincs
n> szembe semmi, akkor johet a picike fenyimpulzus.
n> Ez eleg olcs, s egyszeru megoldas. Ki tud jobbat? :)
3 perc az nagyon sok idő. múltkor, mikor néztem a gps-en kb 50m/s az
utazó sebességem. ez azt jelenti, hogy 1 sec alatt kb 10 autónyit
halad a kocsi. (ezen magam is meglepődtem, mikor ezt így
megfogalmaztam. pl ezt is tudatosítani kellene a kezdőknél.)
szal, 3 perc alatt 3*60*10 autónyi távolság... jól számolok???
borzatsztó távolság. ez alatt aludni, több, mint merészség.
>>ne vezessen, mindenre nem lehet úgysem felkészíteni egy autót. tehát,
>>megint rossz a gondolkodás iránya, mert nem az autót kellene
>>felkészíteni arra, hogy majd méezt is, azt is, amazt is kivédje a
>>hülyeségből adódó veszélhelyzetekben, hanem az embereket kellene
n> Nem igy latom a dolgot. Az emberek egyre hulyebbek. (Elnezest, tisztelet
n> a kivetelnek, de sokak ugy mennek, mint a vadbarom az utakon.)
ez így van. de ehhez hozzátartozik az is, hogy ha az autók nem
nyújtanának ilyen nagy (sokszor hamis) biztonságérzetet, akkor nem
mernének ennyire száguldozni.
n> Attol,
n> hogy nincs elalvast gatlo tappancsod, ugyanugy elalszol. Vagyis soha nem
n> fog eletet menteni a tappancs hianya, míg meglete igen.
ez nem biztos, mert...
n> Az kizart, hogy
n> valaki a tappancsra jatszik, hogy majd ebresztgeti. Szerintem eleg sokk,
n> egy futyulo hangra ebredni, mikozben a fak jobbrol-balrol mennek a kocsi
n> mellett, s erzedm amint az utszelen kocorog a kereked, vagy a
n> szembejovo mar veszesen kozel van.
...mert, ha felriadsz álmodból, semmi garancia nincs rá, hogy nem
rántod el ijedtedben a kormányt, nem taposol-e bele a fékbe, mint
atom, stb. aki mögötted jön, vagy veled szembe jön, az nem fogja
tudni, hogy mit csinálsz, ugyanis ő _nem_ tudja, hogy te most riadsz
fel, és nem tud erre számítani. (szerintem a lehető legveszélyesebbek
azok a vezetők, akiknek nem lehet kiszámítani a következő
mozdulatukat, ez igaz elalvási helyzet nélkül is)
n> Amugy eleselek egy sajat esetet is:
n> Anno a szomszed varosbol (Szeged) jottunk haza kamaszkoromban egyik
n> haverral. O vezetett, 1300-as bogarhatatu volt a jargany. Az anyosulesen
n> ultem. Ugy reggel fel 5 korul lehetett az ido. Az atbulizott ejszaka
n> utan ettunk egy fel liter kakaot, meg 2-2 kiflit, majd 76Km/h koruli
n> sebesseggel haladtunk az uton. A jolakottsag hamar alomba nyomja az
n> embert. Nem ereztuk faradtnak magunkat. A kocsiban jo ido volt, meg
n> beszelgettunk is, ahogy az szokas. Azutan kb. 3...4 perc alatt a mai
n> napig nem tudom, mi tortenhetett, de eloszor elcsendesedtunk, majd en
n> hunytam meg, s masodperceken belul a sofor. Talan idojarasfront, vagy
n> egyeb kulso ok lehetett, vagy az eteltol kezdett gyomrunk pont egyszerre
n> elnehezunlni...nem tudom. De utolag is szamtalanszor atbeszeltuk, hogy
n> egyikonk se volt almos korabban!!!
hát baker, ez a lehető legjobb példa a felelőtlenül autót vezetni című
fejezetre. mindent megtettetek, hogy elaludjatok!!! vagyis, azért,
mert most azt mondod, hogy akkor nem voltál álmos, akkor egyszerűen
nem vallod be Magadnak, hogy igenis álmos voltál. pontosan írod le az
előzményeket és a foylamatot, ahogy elaludtatok.
n> Ezutan arra ebredtem, hogy a jobb kerek megdoccent az utpadkan, majd a
n> fuves reszeb kezdett docorogve heledni. Nem mondom, hogy tudatosan,
n> inkabb reflexbol a kormanyra neztem, s lattam, hogy a sofor raborulva
n> alszik. Par tied masodpercen belul egy jokora fa arnyeka jott szembe
n> velunk. A kormanyt elrantottam balkezzel felem, vagyis jobbra kikerultuk
n> az elso fat. A rantasra felriadt a sofor, s a kovetkezo fat barol
n> kerulte meg O. (Vsz. az eletunket koszonhetjuk ennek a ket felalmatag
n> mozdulatnak...) Ezutan kozepen jott a harmadik fa, de a fek mar
n> csikorgott, a sofor idokozben lenyomta. Valahogy a kezem rantott egyet a
n> kormanyon, de a sofor keze is, csak ellenkezo iranyba. A lenyeg, hogy
n> telibe kaptuk a fat....
n> Amire emlekszek, az az, hogy a foldon heverek hanyatt, emberek
n> korulottem, a aver koltoget, s igen remult... Mondja, hogy mindjart
n> jonnek a mentok, ne mozogjak. Akkor erzem, hogy kaba vagyok, a kezem meg
n> valahogy nagyon furan all, s igencsak faj...
n> Nem reszletezem: egy hetig tarto agyrazkodas+jobbkezfej
n> tores(kapaszkodot markoltam, mikozben kirepultem a kocsibol). Emiatt egy
n> hetig attol a pillinattol, hogy a mentok megjottek, minden kiesett az
n> eletembol, 3 evre visszamenoleg. Az osszes dooog csak kb. 2 het mulva
n> jott vissza, szoval rendesen lefejeltem a szelvedot... A fura az volt,
n> hogy (igaz, nemi gondolkodas utan) tudtam a nevem, cimem, rokonaim nevet
n> mondani a rendoroknek.
n> A helyemen a kocsi annyira ripityara tort, (ment a roncstelepre, nem
n> volt mit kikalapalni rajta) hogy a helyszinelok nem ertettek, hogy a
n> francba maradhattam eletben, s fokent hogy uszhattam meg ennyivel. A
n> helyszini fotokat latva....bizony en sem!
n> Vsz. az volt a szerencsem, hogy abba a jarganyba nem lehetett biztonsagi
n> ovet szerelni, s akkoriban meg nem volt kotelezo olyan kocsiba
n> beepiteni, amiben ugysem erne semmit. Szoval fejjel kitoltam a lapos
n> szelvedo uveget, es felhasaltam a kocsi elejere. Ja, a szelvedo uveg
n> volt az egyetlen, ami a kocsibol hasznalhato maradt. Azt viszont a
n> helyszinelo rendorok tortek ossze, egy radobott reflektorral.
ne haragudj meg, de azt kell mondanom, hogy ezt bizony magatoknak
intéztétek. tulképen, mindent megtettetek, hogy ez legyen a vége.
sajnálom, hogy így történt, de sajnos, az előzményeket
tekintve, sok végeredménye nem lehetett volna. abban a pillanatban,
amikor elcsendesedtetek, akkor kellett volna, mint utolsó momentum,
abba hagyni a vezetést, de egy átbulizott éjszak után, inkább egy
átaludt reggelnek kellett volna következnie, nem autókázásnak...
>>rávenni, hogy ésszel használják a technikát.
>>persze, elsőre jól hangzik...de belegondolva, megint csak azt a
n> Az ember nem gep, aminek megnyomod a startgombjat, s szepen,
n> egyenletesen porog a stop-ig...
persze hogy nem, de meglehetősen sok visszajelző rendszer van, ami a
teljesítőképességről tájékoztat. ha csak ezeket vmi el nem
rontja(pia, drog, stb). a fenti esetben, az átbulizott éjszaka ténye
elég kellett volna legyen arra, hogy elgondolkodtasson Titeket, hogy
hogyan tovább. biztos vagyok benne, hogy nem úgy aludtatok el, hogy
nem volt előzménye, hiszen írod is, hogy elcsendesedtetek...
n> Ilyen esetek mindig lesznek. Ha van a kormanyba beepitett jelzohang,
n> vsz. nem lett volna balesetunk, mert pihagve azonnal leallunk az út
n> szelen.
a jelzőhangnak a fejedben kellett volna megszólalnia...
n> Ha meg a motort is leallitotta volna valami, akkor meg vegkepp
n> ra lettunk volna kenyszeritve.
vagy egy kamion átröppen a bogáron. nem tudom. és nagyon rossznéven
venném, ha bármi kikapcsolhatná alattam a motort. én vezetek, én
vállalom a felelősséget, egyszemélyben minden cselekedetemért.
ha leállítja vmi a motort és ennek következtében vmi bajt okozok,
akkor hogyan számolok el a felelősséggel?
n> Szooval szerintem kell az a biztonsag.
kell. de a biztonságot nem lehet minden esetben a gépre bízni.
mondjuk, van biztonsági berendezésed. azzal a tuti érzéssel űlsz be,
hogy nem lehet semmi baj, majd a technika megvéd. aztán, hopp nem véd
meg, mert valamit nem úgy értelmez, vag egyszerűen elromlik...(pl egy
kipörgésgáltó betojik, te berepülsz a szokott tempóval a kanyarba, és
hopp, elszállsz, mint a győzelmi zászló. láttam ilyet a kacsoh p.
felüljárón. ember kiszáll, és csudálkozik piszokul, hogy hát mindíg
így csinálja, nem érti...magyarázta a rippityára tört taxisnak.)
ha úgy űlsz be, hogy arra is, meg erre is vigyázni, figyelni kell,
akkor fogsz is figyelni, mert az életed múlik rajta, hogy odafigyelsz.
gondolom, a fenti eset után, már tudod, hogy mikor van az a pont,
amikor abbahagynád a vezetést.
n> Szoval ha van ilyen, akkor talan most nem lenne egy varras a
n> jobbkezfejemen, es a kezirasomat is talan tobben tudnak kiovasni... :)
n> No, nekem ez az egy is eleg volt, meghozza untig! 5 evig nem ultem
n> szemelykocsiba, es ma is bennem van egy kis felsz... Ha almos vagyok,
n> akkor sem merek aludni, es inkabb beszeltetem a sofort, megha rajta nem
n> is latok hasonlo tuneteket.
kár, hogy ilyen előzményeknek kellett ahhoz történni, hogy megérezd
ezt a fajta veszélyt. ezért mondom azt, hogy az ilyen dolgokra már az
oktatás alatt fel kellene készíteni a lelendő sofőrőket.
én pl mutogatnék nekik szarrá tört autókat. sőt, a közlekedési
balesetekhez kivinném őket, hogy nézze jóember, ez itt 80-al ment a
szalgkorlátnak, látja a agyvelőt az aszfalton?
na de, hogy ne legyek brutális, azért egy aquaplaninget is bemutatnék,
egy műfallal ijesztésképen, hogy roggyon meg a térde a tehetettlenség
ijesztő érzésétől. amikor elveszíti a kontrollt a vas felett és a fal
meg jön ezerrel...
eh, már megint csak off-olok.
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list