agyhullamok - alszik/ebren van
norbimagan
norbimagan at vnet.hu
Thu Jul 1 23:57:30 CEST 2004
Szia!
>na pont ez itt a baj, hogy az egész világunk ebbe az irányba halad. ha
csak magát, hát az kit >érdekel, de autóba nem lehet úgy gondolkodni,
hogy csak én vagyok.
Szerintem ezzel felesleges a szot szaporitani. Ugy van elmeletileg,
ahogy irod, pontosabban kellene lennie. Gyakorlatilag meg ugy, ahogy en
irtam, vagyis ahogy nem kellene lennie. Szerintem lepjunk tul rajta.
>3 perc az nagyon sok idő. múltkor, mikor néztem a gps-en kb 50m/s az
utazó sebességem. ez azt >jelenti, hogy 1 sec alatt kb 10 autónyit halad
a kocsi. (ezen magam is meglepődtem, mikor ezt >így megfogalmaztam. pl
ezt is tudatosítani kellene a kezdőknél.) szal, 3 perc alatt 3*60*10
>autónyi távolság... jól számolok??? borzatsztó távolság. ez alatt
aludni, több, mint
>merészség.
Nem arrol van szo, hogy 3percig szunya van, legalabbis en nem ezt
irtam... Az erzekelo az elalvasi folyamat kezdetetol 3 percig
sipol/csipog. Ezalatt megprobalja eszhezteriteni az illetot. Ha nem
rosszul lett, akkor vsz. 1 masodperceb belul magahoz ter, amikor az eles
hang megszolal hirtelen. (Ha nem, akkor mar kurt, stb. is mehet... ) AZT
IRTAM, HOGY 3 PERC MULVA LEALLITJA A MOTORT. Vagyis hiaba ebredt fel a
tag! Van 3 perce, hogy biztonsagos helyen lealljon, leparkirozzon,
maskeppen ki kell szallnia, es tolnia a verdat, mert az biza egy
tapodtat se tovabb... Ennel egyertelmubben tenyleg nem tudom
megfogalmazni.
A 3 perc meg szerintem mindenkeppen kell, hogy a hirtelen leallo jamu ne
okozzon balesetveszelyt. De ez az ido lenyegtelen, programozhato lenne
ugyis minden. :))))
>ez így van. de ehhez hozzátartozik az is, hogy ha az autók nem
nyújtanának ilyen nagy (sokszor >hamis) biztonságérzetet, akkor nem
mernének ennyire száguldozni.
Ez a kerdes tipikusan a FORMA1 problemakorebe vezet. A mai napig
vitatkoznak rajta, hogy egyes biztonsagi berendezesek hianya, vagy
meglete -e a jobb valojaban. A magam reszerol ebbe nem akarok belemenni.
Van, aki igy gondolja, van, aki ugy. Te igy, en meg ugy. :)
>...mert, ha felriadsz álmodból, semmi garancia nincs rá, hogy nem
rántod el ijedtedben a
>kormányt, nem taposol-e bele a fékbe, mint atom, stb. aki mögötted jön,
vagy veled szembe jön, >az nem fogja tudni, hogy mit csinálsz, ugyanis ő
_nem_ tudja, hogy te most riadsz fel, és nem >tud erre számítani.
(szerintem a lehető legveszélyesebbek azok a vezetők, akiknek nem lehet
>kiszámítani a következő mozdulatukat, ez igaz elalvási helyzet nélkül
is)
Ezert az elalvas mechanizmusat kellene kicsit tanulmanyozni elotte!
Szerintem az izmok fokozatosan ernyednek el, nem pedig egyszerre. Az agy
atallasa is fokozatos. Felriadni, es kormanyt rantani akkor szokas, ha
az eberesztojel keson erkezik. A mechanizmust kell olyanra megoldani,
hogy a teljes elalvas elott adjon jelet. Szerintem a leirt megoldasok
pont erre alapoznak. A sajat szamitogep taszt elotti elalvasaim, illetve
ebredeseim ugyszinten hasonlo tendenciat mutattak. Mondjuk teny:
kocsiban nem tudom, hogy reagalnek, mert nem vezetek.
Azonban ezt BBalazs sokkal pontosabban meg tudna valaszolni, mint en.
>megtettetek, hogy elaludjatok!!! vagyis, azért, mert most azt mondod,
hogy akkor nem voltál
>álmos, akkor egyszerűen nem vallod be Magadnak, hogy igenis álmos
voltál. pontosan írod le az >előzményeket és a foylamatot, ahogy
elaludtatok.
Nem vallja be a franc... Mi a korsagert hazudnek magamnak???? 18
esztendeje tortent a dolog, de minden pillanata't ezerszer atgondoltam,
azt elhiheted. Az ember az ujjaszuletesere emlekezni szokott... :))) Azt
nem allitom, hogy nem voltunk felelotlenek, vagy nem kovettunk el hibat.
Eleve az ejszakai buli utani autosut ilyen dolog. Azonban kerdem en
kivancsina; kivel nem esik meg hasonlo??? S kozulunk barki jarhat
ugyanugy, mint en. Az ismeroseimnek 60%-a biztos, hogy aludt el
kocsiban. Leggyakrabban a zarovonal utani doccenore felebredtek, de nem
mindig.
Vagyis nem arrol van szo, hogy millio ember kozul egy-egy meghuny a
volanna, ez badarsag. Hanem a legtobb emberrel elofordul a dolog, s a
szerencsen mulik, lesz -e baj belole.
Visszaterve hozzank: a buli+csajok+stb...utan santikalva... az ember
mindennek erzi magat, csak almosnak nem. Legalabbis en par orahosszat
igy vagyok vele. Nem ragozom tovabb a dolgot, de egyaltalan nem voltunk
almosak. Ha az vagyok, nem tagadom. Aludtam mar korabban, míg a haver
vezetett, tehat az se lett volna csoda, ha hatul kinyulok. De mivel nem
ereztem szukseget, igy nem tettem. Haver is figyelt az almossagra, O sem
vezetett maskor almosan, s felreallt, ha ugy erezte, gaz van... Ennek
ellenere akkro egyszer beszoptuk, ez van. S mas ugyanugy megszivhatja.
>ne haragudj meg, de azt kell mondanom, hogy ezt bizony magatoknak
intéztétek. tulképen,
>mindent megtettetek, hogy ez legyen a vége. sajnálom, hogy így történt,
de sajnos, az
>előzményeket tekintve, sok végeredménye nem lehetett volna. abban a
pillanatban, amikor
Ugyan mar... Mindketten _egyforman_ kb. 3 sec-nyi idonek erzekeltuk azt,
hogy csend lett, meg hogy jott az utolso fa... Ezalatt fenemod ki
lehetett volna szallni.
Abban viszont tenyleg igazad van, hogy radiot nem szabad hallgatni
vezetes kozben, ha sotet van, s az ember nem aludta ki garantaltan
magat. Ugyanigy beszelgetni kell, s vegkepp nem szabad kialvatlanul,
telehassal vezetni. Csakhogy az ember fura egy szerzet. A minap valaki
hajnalban, kodben vitt kocsival. Majdnem elaludtam mellette, de persze
nem birtam. Probaltam szoval tartani, beszelgetni vele. Erre fogta, a
felcsavarta a radiot... Szoval ahany ember, annyifele szerzet. Ami engem
illet, ha egyszer lesz kocsim+jogsm, biztosan epitek valamit a
kormanyba. Ismerve magam, veszem is parszor hasznat neki...
>a jelzőhangnak a fejedben kellett volna megszólalnia...
Hat, ezaz! :))) Csakhogy nem szolalt meg. Ezert kellett volna akar egy
ketujjra huzhato ketyere, ami megszolal....
>ijesztésképen, hogy roggyon meg a térde a tehetettlenség ijesztő
érzésétől. amikor elveszíti a >kontrollt a vas felett és a fal meg jön
ezerrel...
>eh, már megint csak off-olok.
:)))))))))))) Latom, hangulatodban vagy. Epp ma delelott a ceg elotti
keresztezodesben rohant bele fenyes nappal egy Yamaha csoda-motoros egy
szabalyosan kozlekedo trabiba. A motor beleallt a trabi motorhazaba, es
az egesz kocsit az arokba lokte motorostul. Ket nyugdijas neni vezetett.
A motoron egy fiatal srac ult, akit a mento vitt el. Felora mulva
bemondtak a helyi radioban, hogy meghalt... :( Szoval meg elaludni se
kell, az emberi figyelmetlenseg, a fiatalos sebessegmania, illetve
felelotlenseg eberen is elerje az embert. Reszemrol ez jo vegszo a
temahoz.
Udv.:
Norbi.
More information about the Elektro
mailing list