agyhullamok - alszik/ebren van

norbimagan norbimagan at vnet.hu
Thu Jul 1 20:38:45 CEST 2004


Szia!



>pyxys1                            

>szerintem ez olyan dolog, mint a pia.
>h valaki iszik, ne vezessen. így, ha valaki álmos, ne vezessen.


Egyetertek. Azonban az elet nem mas, mint egy halalos betegseg,
tunetegyuttese.
Vannak helyzetek, amikor az ember nem tehet mast, mint kockazatokat
vallal, gyotri magat, kinozza, illetve veszelyezteti kornyezetet
egyarant... A rohano tarsadalom a beleit is kifacsarja az embereknek, az
utolso morzsaig. Megteheti, hogy nyugodtan, szepen, finomkodva csinal
mindent, legfeljebb ehenhal, vagy az asszony perlekedese kergeti a
sirba...  
Az ido nagy ur, mindenki szalad es rohan. 
Az emberi eszre, ertelemre, itelokepessegre apellalni szerintem hatalmas
hiba lenne. Egyresz a fentiek miatt, masreszt az eretlen ifjusagra, vagy
egyes ertelmi fogyatekosokra gondolva meginkabb. Amig maga hagyja ott a
fogat valaki, addig OK. De amikor a kocsiban masok is utaznak... A
tobbi, szabalyosanhalado kocsiban meg megintcsak... Emiatt ha egyetlen
eletet megment a keytere, mar megeri pepecselni vele.

Ellenben en nem ugy csinalnam, hogy kis csipesz az ujjacskara, hanem egy
ebrenletfigyelo aramkor a kocsiba, ami egyszeruen ed egy folyamatos
figyelmezteto hangot, majd pl. 3 perc mulva, felorara letiltja a motort.
Se elore, se hatra, se jobbra, se balra. Annyi ido lenne pont, hogy
biztonsagosan le lehessen parkolni, s elmenni szundi modba. A korrekt
megoldas ez lenne. Ha van masik vezeto a kocsiban, esetleg egy jogsi
megmutatas utan a masik sofor (kormany erzi a ujnnyomot (biometrikus
azonositas) ) vezetheti tovabb a kocsit, amig emez melegvaltasban
kialudja magat.

Az ebrenletfigyelo nappal, vilagosban idonkent fenypontokat gyujtana ki
veletlenszeruen, s figyelne a pupilla reflexeket. Ejjel a szembeforgalom
hatasara tanusitott reflexeket is lehet figyelni. Ha 3percig nincs
szembe semmi, akkor johet a picike fenyimpulzus.
Ez eleg olcs, s egyszeru megoldas. Ki tud jobbat? :)

>ne vezessen, mindenre nem lehet úgysem felkészíteni egy autót. tehát,
>megint rossz a gondolkodás iránya, mert nem az autót kellene
>felkészíteni arra, hogy majd méezt is, azt is, amazt is kivédje a
>hülyeségből adódó veszélhelyzetekben, hanem az embereket kellene

Nem igy latom a dolgot. Az emberek egyre hulyebbek. (Elnezest, tisztelet
a kivetelnek, de sokak ugy mennek, mint a vadbarom az utakon.) Attol,
hogy nincs elalvast gatlo tappancsod, ugyanugy elalszol. Vagyis soha nem
fog eletet menteni a tappancs hianya, míg meglete igen. Az kizart, hogy
valaki a tappancsra jatszik, hogy majd ebresztgeti. Szerintem eleg sokk,
egy futyulo hangra ebredni, mikozben a fak jobbrol-balrol mennek a kocsi
mellett, s erzedm amint az utszelen kocorog a kereked, vagy  a
szembejovo mar veszesen kozel van.

Amugy eleselek egy sajat esetet is:
Anno a szomszed varosbol (Szeged) jottunk haza kamaszkoromban egyik
haverral. O vezetett, 1300-as bogarhatatu volt a jargany. Az anyosulesen
ultem. Ugy reggel fel 5 korul lehetett az ido. Az atbulizott ejszaka
utan ettunk egy fel liter kakaot, meg 2-2 kiflit, majd 76Km/h koruli
sebesseggel haladtunk az uton. A jolakottsag hamar alomba nyomja az
embert. Nem ereztuk faradtnak magunkat. A kocsiban jo ido volt, meg
beszelgettunk is, ahogy az szokas. Azutan kb. 3...4 perc alatt a mai
napig nem tudom, mi tortenhetett, de eloszor elcsendesedtunk, majd en
hunytam meg, s masodperceken belul a sofor. Talan idojarasfront, vagy
egyeb kulso ok lehetett, vagy az eteltol kezdett gyomrunk pont egyszerre
elnehezunlni...nem tudom. De utolag is szamtalanszor atbeszeltuk, hogy
egyikonk se volt almos korabban!!!

Ezutan arra ebredtem, hogy a jobb kerek megdoccent az utpadkan, majd a
fuves reszeb kezdett docorogve heledni. Nem mondom, hogy tudatosan,
inkabb reflexbol a kormanyra neztem, s lattam, hogy a sofor raborulva
alszik. Par tied masodpercen belul egy jokora fa arnyeka jott szembe
velunk. A kormanyt elrantottam balkezzel felem, vagyis jobbra kikerultuk
az elso fat. A rantasra felriadt a sofor, s a kovetkezo fat barol
kerulte meg O. (Vsz. az eletunket koszonhetjuk ennek a ket felalmatag
mozdulatnak...) Ezutan kozepen jott a harmadik fa, de a fek mar
csikorgott, a sofor idokozben lenyomta. Valahogy a kezem rantott egyet a
kormanyon, de a sofor keze is, csak ellenkezo iranyba. A lenyeg, hogy
telibe kaptuk a fat....
Amire emlekszek, az az, hogy a foldon heverek hanyatt, emberek
korulottem, a aver koltoget, s igen remult... Mondja, hogy mindjart
jonnek a mentok, ne mozogjak. Akkor erzem, hogy kaba vagyok, a kezem meg
valahogy nagyon furan all, s igencsak faj...
Nem reszletezem: egy hetig tarto agyrazkodas+jobbkezfej
tores(kapaszkodot markoltam, mikozben kirepultem a kocsibol). Emiatt egy
hetig attol a pillinattol, hogy a mentok megjottek, minden kiesett az
eletembol, 3 evre visszamenoleg. Az osszes dooog csak kb. 2 het mulva
jott vissza, szoval rendesen lefejeltem a szelvedot... A fura az volt,
hogy (igaz, nemi gondolkodas utan) tudtam a nevem, cimem, rokonaim nevet
mondani a rendoroknek. 
A helyemen a kocsi annyira ripityara tort, (ment a roncstelepre, nem
volt mit kikalapalni rajta) hogy a helyszinelok nem ertettek, hogy a
francba maradhattam eletben, s fokent hogy uszhattam meg ennyivel. A
helyszini fotokat latva....bizony en sem!
Vsz. az volt a szerencsem, hogy abba a jarganyba nem lehetett biztonsagi
ovet szerelni, s akkoriban meg nem volt kotelezo olyan kocsiba
beepiteni, amiben ugysem erne semmit. Szoval fejjel kitoltam a lapos
szelvedo uveget, es felhasaltam a kocsi elejere. Ja, a szelvedo uveg
volt az egyetlen, ami a kocsibol hasznalhato maradt. Azt viszont a
helyszinelo rendorok tortek ossze, egy radobott reflektorral. 

>rávenni, hogy ésszel használják a technikát.
>persze, elsőre jól hangzik...de belegondolva, megint csak azt a

Az ember nem gep, aminek megnyomod a startgombjat, s szepen,
egyenletesen porog a stop-ig...
Ilyen esetek mindig lesznek. Ha van a kormanyba beepitett jelzohang,
vsz. nem lett volna balesetunk, mert pihagve azonnal leallunk az út
szelen. Ha meg a motort is leallitotta volna valami, akkor meg vegkepp
ra lettunk volna kenyszeritve. Szooval szerintem kell az a biztonsag. 
Szoval ha van ilyen, akkor talan most nem lenne egy varras a
jobbkezfejemen, es a kezirasomat is talan tobben tudnak kiovasni... :)

>ui: én egyszer elaludtam autópályán(még 1848-ba:-), dacia-val). azt
túléltem, azóta sem 
>utasként,

No, nekem ez az egy is eleg volt, meghozza untig! 5 evig nem ultem
szemelykocsiba, es ma is bennem van egy kis felsz... Ha almos vagyok,
akkor sem merek aludni, es inkabb beszeltetem a sofort, megha rajta nem
is latok hasonlo tuneteket. 

> pyxys1                            

Udv.:
         Norbi.




More information about the Elektro mailing list