Atalakitas

Moczik Gabor progzmaster at freemail.hu
Mon Jan 26 23:32:28 CET 2004


Petrik Gergely wrote:
> igy vilagos. a terheletlen motor utan elesben azert erhet sztem
> meglepetes. a menet kozbeni parameterkorrekcio egy mittfahrerrel
> meg eleg huzos lenne. mar csak azert is, mert ha mellenyul, es
> hirtelen meg talal allni a motor menet kozben, az kinos. :)

Ad egy kis fekhatast legfeljebb. Ha nem jeges uton tesztel az ember :-), 
akkor komoly problemat nem okoz, szerintem.

>>Hat, ez nem tul biztato...
> 
> varjal, azert nehogy elmenjen a kedved! ok szamitottak a

Ameg ki nem probaltam valamit, addig ugyse nyugszom! Legfeljebb rajovok, 
hogy nagy falat volt...

>>Haaat, nem sok szenzor van benne. Legtomeg merot mar talaltam benne, de nem
>>tudom minek van, mert a motort nem vezerli :-)
> 
> biztos, ami biztos, betettek. elbirja... :) van esetleg
> injektoros tipus is? lehet, hogy a tiedbol csak a
> vezerlot+injektort sporoltak ki, de a legmennyisegmero

Jo kerdes, nem tudom van-e injektoros valtozat. Ez egy Fiat Panda 1987-es, 
750 cm3-s. Ha van kedved utananezhetsz. Mondjuk nem is rossz az info, mert 
ha van, akkor legalabb van gyari megoldasu injektor, nem nekem kell barkacsolni.

>>Kezdetnek lehet hogy csak ez lesz. Eredetileg a szivato bowdenes madzagjat
>>akartam leptetomotorosra cserelni, az egesz elektronizalas otlete innen
>>jott. Egyebkent ha a karburator helyett valami mast szerelek fel, vagy
>>atalakitom a karburatort, akkor mar tudok vezerelt keverekkepzest alkotni.
> 
> hmmm. erdekes 5let. a karburatort alapbol szegeny keverekre
> allitod be, es a szukseges plussz a szivato vezerelt
> mukodtetesevel jon, mikor mennyi kell? igy a hideginditast is
> lerendezheted egy fust alatt.

Ez se rossz, de amikor ez az egesz az eszembejutott, akkor mindossze a 
hideginditast akartam lerendezni, szivatohelyzet=f(motorhofok) modszerrel. 
Anelkul hogy a karburator beallitasat modositanam. Szoval csak kenyelmi tuning.

>>Egyebkent fekpadnak nem jo egy n*10kW-os egyenaramu generator alkalmasan
>>leterhelve, tengelyet a kihajtasra erositve?
> 
> en põnt ilyesmin gondolkodok, csak kicsiben, es teljesen mas
> vonatkozasban. de sztem mukodnie kene. a "profik" orvenyaramu
> fekkel csinaljak. jo, ha van a kozelben egy vizmu, jo nagy
> hidegvizkapacitassal...

Hat igen, azt az n*10kW energiat el is kell disszipalni valahova. Ez mar 
HJozsi asztala :-)

> aha, az utobbit csinaljak. a nem hajtott kerek ritkan porog ki,
> ez a referencia. a bevatkozas nagyon durva. abs-es autonal
> fekezik a kereket, egyebkent elrontjak a gyujtasi szoget, meg a
> fojtoszelepet visszaveszik. illetve ezek kombinaciojaval oldjak
> meg. 4kerekhajtasu kocsiban nemtom hogy detektalnak kiporgest.

Szerintem lehet ugyanigy. Egyszerre gondolom nem porog ki mind a 4 kerek, 
igy aztan amelyik a leglassabb az a referencia.

> azzal is jol el lehet bibelodni. azert az autotuning engem
> elrettent elso nekifutasra, bar ezen is filoztam termeszetesen,
> rengeteg raero idomben. :)

Az a baj, hogy most nekem nem sok raero idom van, bar egyelore tel van, 
ilyenkor amugy sem csinalnam. Egyelore csak elmelkedek. Majd nyaron talan 
alkotok valami erdemlegeset.

Talaltam egy oldalt:
http://trabisoft.giganet.hu/

-- 
((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( Debian unstable )))-((( Kernel 2.4.20 )))-((( Celeron466 / 128Mb )))
((( -->  Vigyázat! Ön súlyos közlekedési balesetet szenvedett.   <-- )))
((( -->          Kívánja, hogy a légzsák felfúvódjon?            <-- )))



More information about the Elektro mailing list