Atalakitas
Füzesi Arnold
arno at freemail.hu
Mon Jan 26 22:07:38 CET 2004
Ha varsz egy kicsit, akkor nemsokára lesz ilyen komputer elado zsakszamra.
Roviden tomoren: mindent tud!
Profi windows-os felulet az adminisztralashoz, korrekt, rugalmas hardver
32bites motorola procival.
Magyar gyartmany, vilagszinvonal. :))
Egy jopar auton mar fennvolt (Ford Escort Cossworth, Mitsubishi Eclipse,
GolfII, Honda Vtec), de meg nincs teljesen keszen. Utobbi honda masodik
lett vele a hungaroringen 2 eve.
Arnold
----- Original Message -----
From: "Moczik Gabor" <progzmaster at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, January 26, 2004 6:28 PM
Subject: Re: Atalakitas
> Petrik Gergely wrote:
> > biztosan lehet. erdekes tema. par kerdesem lenne: van
> > fekpadod? egyaltalan hogy akarod beloni a vezerlest? a
>
> Nincs fekpad, ez kicsit problema, de majd menet kozben laptoppal megoldjuk
a
> problemat. Az elkepzeles olyasmi, hogy az EEPROM-ban letarolom az
> elogyujtasi szogertekeket nehany fordulatszamra (koztes helyeken
> interpolalva), amit RS232-n keresztul lehet modositani PC-rol.
>
> A finomitgatashoz ez jo.
>
> A teszetleshez, hogy egyaltalan megy-e, meg az atalakitasok kitalalasahoz,
> van (lesz olcson, ha minden jol megy) egy masik motor, hogy a kocsival
azert
> tudjak kozlekedni.
>
> > muhelyben merhettek rajta mindent, stb. de nem teljesen
> > kifogastalan a mukodes, tehat a gyari vezerlesnek a nyomaba
> > se er, meg az alapjarat tartasa se ment rendesen, amikor
> > demonstraltak a mukodest. az is fontos dolog, hogy a
>
> Hat, ez nem tul biztato...
>
> > irtad nincs ecu, ergo a muszerezes se lehet valami
> > egetvero. pl. a karosanyag-kibocsatast lambda szondaval
> > lehet monitorozni, ez viszonylag egyszeru modja az optimumra
> > hangolasnak. ha nincs muszer, ki kell merni, mikor jo meg
>
> Haaat, nem sok szenzor van benne. Legtomeg merot mar talaltam benne, de
nem
> tudom minek van, mert a motort nem vezerli :-)
>
> > nicns benne injektor, akkor karburatoros, gondolom. ezen
> > mit vezerelsz? max annyit csinalhatsz, hogy a gazpedalt nem
> > bowdennel vezeted a pillangoszelephez, hanem ket madzaggal
>
> Kezdetnek lehet hogy csak ez lesz. Eredetileg a szivato bowdenes madzagjat
> akartam leptetomotorosra cserelni, az egesz elektronizalas otlete innen
> jott. Egyebkent ha a karburator helyett valami mast szerelek fel, vagy
> atalakitom a karburatort, akkor mar tudok vezerelt keverekkepzest alkotni.
>
> Egyebkent fekpadnak nem jo egy n*10kW-os egyenaramu generator alkalmasan
> leterhelve, tengelyet a kihajtasra erositve?
>
> > kiporgesgatlo
>
> Tenyleg, ez hogy mukodik elvben?
> Egy otlet van: Nezem a kerek forgasat, es ha hirtelen valtotas van, akkor
> kiporgott. Vagy inkabb az osszes kerek forgasat nezem egymashoz kepest?
>
> > nemigen. az se kellemes, hogy nem eppen linearis rendszer
> > egy belsoegesu motor. a modern vezerlesek mind tablazatbol
> > dolgoznak (esetleg adaptivan modositott tablazatbol).
> > kimerik az optimumot fekpadon, es jol van. fuggvenyekkel
> > kozeliteni csak durvan lehet a karakterisztikat, vagy ha
> > lehetne is pontosan, valahogy akkor is ki kell merni.
>
> Valami ilyesmi az alapgondolat nalam is. Nem kivanom k=f(x,y,z,...)
> fuggvenyekkel modellezni, kiserletezes alapjan valahogy max teljesitmenyt
es
> jo dinamikus viselkedest kihozni. Szerez az ember egy jokora adag
> tapasztalaltot ilyen kiserletekkel.
>
> --
> ((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
> ((( Debian unstable )))-((( Kernel 2.4.20 )))-((( Celeron466 / 128Mb )))
> ((( --> Vigyázat! Ön súlyos közlekedési balesetet szenvedett. <-- )))
> ((( --> Kívánja, hogy a légzsák felfúvódjon? <-- )))
>
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list