Atalakitas
Moczik Gabor
progzmaster at freemail.hu
Mon Jan 26 18:28:22 CET 2004
Petrik Gergely wrote:
> biztosan lehet. erdekes tema. par kerdesem lenne: van
> fekpadod? egyaltalan hogy akarod beloni a vezerlest? a
Nincs fekpad, ez kicsit problema, de majd menet kozben laptoppal megoldjuk a
problemat. Az elkepzeles olyasmi, hogy az EEPROM-ban letarolom az
elogyujtasi szogertekeket nehany fordulatszamra (koztes helyeken
interpolalva), amit RS232-n keresztul lehet modositani PC-rol.
A finomitgatashoz ez jo.
A teszetleshez, hogy egyaltalan megy-e, meg az atalakitasok kitalalasahoz,
van (lesz olcson, ha minden jol megy) egy masik motor, hogy a kocsival azert
tudjak kozlekedni.
> muhelyben merhettek rajta mindent, stb. de nem teljesen
> kifogastalan a mukodes, tehat a gyari vezerlesnek a nyomaba
> se er, meg az alapjarat tartasa se ment rendesen, amikor
> demonstraltak a mukodest. az is fontos dolog, hogy a
Hat, ez nem tul biztato...
> irtad nincs ecu, ergo a muszerezes se lehet valami
> egetvero. pl. a karosanyag-kibocsatast lambda szondaval
> lehet monitorozni, ez viszonylag egyszeru modja az optimumra
> hangolasnak. ha nincs muszer, ki kell merni, mikor jo meg
Haaat, nem sok szenzor van benne. Legtomeg merot mar talaltam benne, de nem
tudom minek van, mert a motort nem vezerli :-)
> nicns benne injektor, akkor karburatoros, gondolom. ezen
> mit vezerelsz? max annyit csinalhatsz, hogy a gazpedalt nem
> bowdennel vezeted a pillangoszelephez, hanem ket madzaggal
Kezdetnek lehet hogy csak ez lesz. Eredetileg a szivato bowdenes madzagjat
akartam leptetomotorosra cserelni, az egesz elektronizalas otlete innen
jott. Egyebkent ha a karburator helyett valami mast szerelek fel, vagy
atalakitom a karburatort, akkor mar tudok vezerelt keverekkepzest alkotni.
Egyebkent fekpadnak nem jo egy n*10kW-os egyenaramu generator alkalmasan
leterhelve, tengelyet a kihajtasra erositve?
> kiporgesgatlo
Tenyleg, ez hogy mukodik elvben?
Egy otlet van: Nezem a kerek forgasat, es ha hirtelen valtotas van, akkor
kiporgott. Vagy inkabb az osszes kerek forgasat nezem egymashoz kepest?
> nemigen. az se kellemes, hogy nem eppen linearis rendszer
> egy belsoegesu motor. a modern vezerlesek mind tablazatbol
> dolgoznak (esetleg adaptivan modositott tablazatbol).
> kimerik az optimumot fekpadon, es jol van. fuggvenyekkel
> kozeliteni csak durvan lehet a karakterisztikat, vagy ha
> lehetne is pontosan, valahogy akkor is ki kell merni.
Valami ilyesmi az alapgondolat nalam is. Nem kivanom k=f(x,y,z,...)
fuggvenyekkel modellezni, kiserletezes alapjan valahogy max teljesitmenyt es
jo dinamikus viselkedest kihozni. Szerez az ember egy jokora adag
tapasztalaltot ilyen kiserletekkel.
--
((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( Debian unstable )))-((( Kernel 2.4.20 )))-((( Celeron466 / 128Mb )))
((( --> Vigyázat! Ön súlyos közlekedési balesetet szenvedett. <-- )))
((( --> Kívánja, hogy a légzsák felfúvódjon? <-- )))
More information about the Elektro
mailing list