Atalakitas
Petrik Gergely
spee at freemail.hu
Mon Jan 26 09:40:51 CET 2004
> Most igy hirtelen:
> van ertelme a fordulatszamtol fuggo gyujtasvezerlesnek? Ugy ertem, hogy a
> gyujtasi idopontot kismertekben varialom a fordualtszam fuggvenyeben. Lehet
> ezzel valami teljesitmeny novekedest, fogyasztas csokkenest, etc. okozni?
biztosan lehet. erdekes tema. par kerdesem lenne: van
fekpadod? egyaltalan hogy akarod beloni a vezerlest? a
muszakin a gepeszeknel csinaltak PIC uCvel suzuki 1.3-as 3
hengeres motorhoz komplett vezerlest. azt kell mondjam, hogy
mindenuk megvolt hozza: a motor kipreparalva magnesfeken,
muhelyben merhettek rajta mindent, stb. de nem teljesen
kifogastalan a mukodes, tehat a gyari vezerlesnek a nyomaba
se er, meg az alapjarat tartasa se ment rendesen, amikor
demonstraltak a mukodest. az is fontos dolog, hogy a
suzuki gyari szenzorait hasznaltak. a te gepedben azt
irtad nincs ecu, ergo a muszerezes se lehet valami
egetvero. pl. a karosanyag-kibocsatast lambda szondaval
lehet monitorozni, ez viszonylag egyszeru modja az optimumra
hangolasnak. ha nincs muszer, ki kell merni, mikor jo meg
a dinamika, mikozben nem okad fekete fustot se. azutan: ha
nicns benne injektor, akkor karburatoros, gondolom. ezen
mit vezerelsz? max annyit csinalhatsz, hogy a gazpedalt nem
bowdennel vezeted a pillangoszelephez, hanem ket madzaggal
(vagyis eggyel, a fold a kasztni) a leptetomotorhoz. ezzel
mindent lehet csinalni (tenyleg mindent: tempomat,
kiporgesgatlo, anyamkinnya), de keverekkepzest szabalyozni
nemigen. az se kellemes, hogy nem eppen linearis rendszer
egy belsoegesu motor. a modern vezerlesek mind tablazatbol
dolgoznak (esetleg adaptivan modositott tablazatbol).
kimerik az optimumot fekpadon, es jol van. fuggvenyekkel
kozeliteni csak durvan lehet a karakterisztikat, vagy ha
lehetne is pontosan, valahogy akkor is ki kell merni.
tehat? csak mert engem is foglalkoztat a kerdes...
--
G
More information about the Elektro
mailing list