inductor

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
Sat Aug 21 00:15:11 CEST 2004


> szerintem a 10%-ot úgy kell érteni, hogy a mindenkori
> motorteljesítmény 10%-a, hiszen a kompresszor nem változik, ha tehát a
> fordulatszm csak 850, akkor az annak megfelelő motor által nyújtott
> teljesítmény 10%-a, hameg 5000 a fordszám, akkor meg úgy.

Most már többet tudunk az autóklímákról.
MM-Gábor leírta, hogy ezek a klímák jóval bonyolultabbak a normál házi
klímáknál. Egyrészt tudja változtatni a kapilláris méretét, másrészt a dugattyúk
(mert hogy több is van, ezt se tudtam) lökethosszát, ezzel is, meg a másikkal is
a teljesítményt.

Ennek elsősorban azt az értelmét látom, hogy mivel nem állandó fordulatról van
járatva, valahogy csak meg kell szabni a teljesítményt a változó körülmények
között.
Ezért aztán simán el tudom képzelni, hogy a kissé megemelkedett alapjáraton is
ugyanakkora kb a teljesítmenye (ha a klímaviszonyok ezt kívánják), mintha max
fordulaton megy a motor.

Az, hogy megérzed, ha bekapcsol, amögött az a hirtelen rántás lehet, hogy egy
tömeg ráterhel a gyorsan forgó motorra. Mint itt, amikor bekapcsol, ránt egyet a
hálózaton. Az ciki lenne, ha a fordulatszámtól függene, mennyire hatásos a
klíma. A forrósában a dugóban az autósok bőgetnék a motorjaikat. :-)

> sose megyek 3000-el a városban. (az ugyanis 145-150km/h!!!)
> mikor ezt szóvátettem, mondta, hogy jó, akkor kicsit többet tölt bele.
Ezen meglepődtem. A töltet növelésével nem lehet a teljesítményen növelni. Hm.

> na erre mégjobban elképedtem, mert gondolom a rendszert, nyomásügyileg
> tervezik, namost, ha kicsit többet tölt bele, akkor a nyomás is kicsit
> több lesz benne...
Nem lesz több. Ez egy olyan gáz, ami adott hőmérsékleten adott gőznyomású
(illetve többféle gáz elegye, tehát több, egymáshoz közeli... de ez most nem
érdekes). A gáz jelentős része folyadék állapotban van, szóval ha többet tölt
bele, több lesz a folyadék állapotú. A teljesítmény kizárólag a két oldal közti
nyomáskülönbségből és a térfogatáramból jöhet össze. Az alsó nyomáson párolog,
szóval ott van az alsó hőmérséklet, a fölsőn kell kondenzálódnia jó melegen. De
hogy a kondenzálódott gáz mekkora tartályba folyik, az közömbös ebből a
szempontból. A lényeg, hogy legyen mindig folyadékállapotban a kapilláris előtt.

> HJ> neeem, kombiban hatul a cucc, ha eleg kicsi, es menne a generatorrol. :-)
Azt
> HJ> nem tom, hogy hova tennem a kulteri egyseget. :-) Ezert mitagadas, vicc az
> HJ> egesz.
>
> na de akkor most egész idáig, csak szívatás volt???
> ej, Ombre:-)

Nem az, csak beláttam jóval a téma felvetése után, hogy a kültérit nemigen tudom
hova tenni, akkor se, ha kicsi. Annak pont úgy, mint az autóban, külső levegőt
kellene beszívnia, és felmelegedve kifújnia.

De nem volt haszontalan a beszélgetés - legalábbis nekem -, mert sokmindent
megtudtam máris az autóklímákról.

hjozsi




More information about the Elektro mailing list